לאחרונה היה סידרת מאמרים בהמבשר תורני על משנה זו ובו דוחה הרב יעקב לויפר את דברי הפרופסורים ומסביר את המשנה עפ"י הירושלמי, מישהו יכול להביא את זה?
מכלולאים פעילים
לאחרונה היה סידרת מאמרים בהמבשר תורני על משנה זו ובו דוחה הרב יעקב לויפר את דברי הפרופסורים ומסביר את המשנה עפ"י הירושלמי, מישהו יכול להביא את זה?
מכלולאים פעילים
לא צריך לפרש ע"פ הירושלמי כי למשנה יש אוקימתא בבלי. הנסיון של אומן זה לפרש כפשוטו.
כבר דשו ביה רבים, יש מאמר של אליהו סולובייציק ועוד שהסבירו את חוסר ההגיון בתפיסה הזאת. המאמרים מקושרים כקש"ח.
אחד יחיד: נראה לי שמתאים להוסיף אותו לרשימת הערכים המומלצים דעתכם?
לפני 15 שעות
ישראל מאיר ק.: מצטרף
לפני 14 שעות
הדייג: מומלץ בחום.
לפני 6 שעות
מאיר: יש שגיאות תבנית, בנוסף עי' בדפ"ש כמה הערות חשובות. בר מן דין אי"צ לתייג בעלי זכות הצבעה וסגי במכלולאים פעילים.
לפני שעתיים
ספרא: לא חושב שאנו ממליצים על ערכים שלא נכתבו אצלנו.
לפני שעתיים
שמש מרפא: למה הדיון בדף השיחה של ההפניה?
אני נגד המלצה. מדובר על ערך שעוסק בעיקר במאמר של אומן על הסוגיה. זה די שולי לתפוס את זה כל והסוגיה בפני עצמה לא הייתה זוכה לערך כנראה.
לפני שעה
השאלה היא מה המטרה בערך מומלץ. אם המטרה היא לתוכן איכותי, אז מה זה משנה איפה זה נוצר?
שמש מרפא, הערך עומד בכל הקריטריונים הבאים:יהודי, חופשי, שיתופי ומהימן, כתוב היטב, מספק, נייטרלי, מדויק, יציב, קריא.
ולגבי מה שמאיר העיר על שגיאות תבנית, אין לי מושג מה זה, אבל לא נראה לי שזה מה שצריך למנוע מהערך להפוך למומלץ. ואדרבה מי שיכול לתקן שיתקן.
על ראשון ראשון: מוסד המומלצים נועד לשתי מטרות - לסמן ערכים ברמה גבוהה, ולהציג אותם בחלון הראוה, קרי: העמוד הראשי. המטרה השניה בוודאי אינה מתקיימת כאן כיוון שאלה נוצות שאינם שלנו. לגבי הראשונה, אנו לא מתמקדים כל כך בעריכות תוכן בערכים ויקפדיים, ולכן אין לזה הרבה טעם.
אני סבור שערך שאמור להתמקד בסוגיא ומתמקד במאמר של חוקר שבא עם מהלך קוריוזי משהו בכדי להסביר משנה, לא עונה להגדרה של "כתוב היטב" ו"מספק".
מצטרף, אם כי אני ממש מיצר על היעדר פידבק חיובי לעורכים מצויינים היוצרים ערכים ברמה גבוהה במכלול, מי שמעוניין לקחת על עצמו את קידום העניין תבוא עליו ברכה.
מתוך הכתוב בערך ניתן להסיק כי המשנה לא פורשה כראוי עד שקם ד"ר אומן. מילים מפורשות כאלו כתובות בדף הראשי של המכלול, בהפנייה לערך המומלץ הזה:
"פרשני המשנה התקשו למצוא את הכלל המנחה שעל פיו נקבעו מקרים אלו, והמשנה נותרה ללא פירוש משביע רצון."
לכאורה זה נוסח בלתי קביל שאינו שומר על כבודם של הקדמונים - שלא פירשו כדברי הד"ר.