כתבתי שינם כ900 בחורים בישיבה, מידיעה.
185 בש"א
180 בש"ב
150 בש"ג
130 בו"ד
100 בו"ה
70 בו"ו
ובסביבות ה50+ מו"ז ומעלה.
בבקשה לא לשנות.
כתבתי שינם כ900 בחורים בישיבה, מידיעה.
185 בש"א
180 בש"ב
150 בש"ג
130 בו"ד
100 בו"ה
70 בו"ו
ובסביבות ה50+ מו"ז ומעלה.
בבקשה לא לשנות.
השיבו כבר שאין מקורות אמינים לכאלו דברים, הרי אני לא יכול להעלות שמות של בחורים או מסמכים של הישיבה כאן.
אבל אני לומד שם וזה מידע אישי
חכה שיעברו לבית מדרש החדש ואז אולי יהיה איזה כתבה שתרשום שיש בישיבה 900😂
א"כ השאלה היא על שמש מרפא מדוע הוא לא משנה לפי הכתבה הנ"ל את הסכום בישיבות אחרות !
שים לב שמש מרפא שבהשוואה בין הכתבה למכלול,
בכל הישיבות בערך במכלול יש הוספה של כ 100 בחורים בממוצע על הכתוב בjdn
ומשום מה רק כאן היה דחוף לך לשנות
אנא עבדא, אם תמצא בישיבות אחרות מספרים אחרים ממה שמפורסם אתה יותר ממוזמן לשנות (ולקשר למקור כמובן).
ואגב, כמו שאני מכיר את החבר'ה שלכם (ואני קצת מכיר), נראה לי שיותר קל לארגן איזה כתבת יח"ץ בכיכר מאשר להלחם פה, לא?
איש הנחמה אין לי ענין לשנות בישיבות אחרות בלי מידע מדויק.
אבל יש לי ענין לשנות במקום שאני מכיר,
ויש לי לתמוה עליך שאתה לא משנה במקומות אחרים
אנא עבדא, אני לא מנהל המכלול, אני משתמש שפעיל לפעמים, הערך הזה נמצא ברשימת המעקב שלי כי פעם שכתבתי אותו, ולכן מידי פעם אני מנטר את הערך הזה. אם מספרי הבחורים גם בשאר ערכי הישיבות סובלים מהגזמת יתר (ביחס למקובל במכלול) אז כל המכלולאים מוזמנים לתקן זאת, אין תביעה עלי יותר משיש עליך, אני לא מנטר ולא אחראי על שום דבר.
התביעה היא, למה ישנם כאלו שדיווח עיתונאי יותר אמין אצלם,
ונחשב בעיניהם יותר מקור אנציקלופדי מאשר עדות של תלמידים
תוסיף מקור מדוייק., אם כי לדעתי נכון יהיה לחתוך על המקור שנותן את המספר החציוני מבין המקורות השונים.
לא צריך לקשר, מספיק לציין.
על זה יש לומר, יותר משתות בטל מקח...
מדובר בכתבה כללית על עולם הישיבות וכד', או ידיעה ממוקדת (בד"כ מהסוג שמישהו "דוחף", ייתכן שאף בתשלום)?
אם האחרון, זה לא שווה הרבה. הידיעות הללו מוחזקות ב"זריקת" מספר.
רוב הידיעות מתבססות על זריקת מספר וכתבי הJD הקדוש לא באמת מבררים מספרים לגופו של עניין צריך לתת בערך לתלמידי הישיבה לכתוב (הם יודעים יותר טוב מנושרי עולם הישיבות אנשי אתרי החדשות) וגם לא שייך כלל להגדיר מספר לישיבה כי באלול אתה עם 1000 ובאב אתה עם 800
בדף השיחה המקביל בויקיפדיה יש דיון על זה.
בקצרה:
בתחילה נטען שם כי בכתבות נכתב כי בשיעור א' יש כ150 בחורים.
מנגד נטען כי הכתבים העתיקו משנים קודמות ולא טרחו לברר.
לאחר מכן הובא מקור מכתבה בעיתון משפחה שבה נכתב כי בשיעור א' יש 176 בחורים. אחר זה (ואחר טענות של כותבים שהם יודעים אישית שאכן נכון הוא) אכן הוסכם שם ושינו את מספר הבחורים בישיבה לכ800 (ממוצע של סוף שנה ולא של תחילת שנה, דהיינו בהפחתת הבחורים העתידים להתחתן במהלך השנה ולעזוב את הישיבה).
קשה לנו לדון על פי מה שהובא בדף שיחה כלשהוא בוויקיפדיה. אם יש לך מקור סותר - פשוט תכתוב אותו.
המכלול בעצמו, בהערות שוליים מובאות הכתבות משנה שעברה ולפני שנתיים. ובאתרים החרדיים גם אפשר למצוא אותם. לא צריך דוקא את הכתבה ממשפחה. השנה הם כתבו נכון, אבל בשנים עברו היו עוד שכתבו נכון.
אז בבקשה נחשב, וזאת תהיה תשובתי גם למרדכי עציון.
ש"א: 150.
ש"ב: 150.
ש"ג: 130.
ו"ד: 140.
ו"ה: 126.
ו"ו אין לי אינדיקציה, נסמוך על מי שכתב כאן 70.
סה"כ 766.
כך ש"כ-750" משקף בהחלט את המספר.
יכול להיות שמשפחה כתבו מספרים אחרים, אבל כל המקורות באינטרנט כתבו את אותם מספרים פלוס מינוס וזה הרוב.
לפי חשבונו של מרדכי עציון מספר הבחורים הוא 900 (750 פלוס 150) והוא מוזמן להסביר איך בדיוק זה מסתדר.
ועד חמישי עכשיו הוא כ140 בחורים, ועד רביעי כ170, שלישי 150, שני 170, והשיעור החדש כ180. סה"כ למעלה מ800.
במחשבי הישיבה רשומים כ930 בחורים. (ראיתי את הקובץ)
מה לעשות שמשפחה כתבו את המספר הנכון וכל השאר פשוט העתיקו משנים קודמות?... לפעמים כדאי להקשיב למידע אישי ולהסתמך על מקור פומבי אחד, מאשר לעשות לפי הרוב ולטעות.
אם אתה רוצה, בעז"ה ביום הראשון של זמן חורף נתלית רשימת הבחורים בישיבה (על יד ביהמ"ד מאחורה, ליד הכניסה ללובי מבחוץ). תוכל לראות שם כי נכונים דברי.
כיום אלול תשפ"א הישיבה הולכת למנות במדויק 1040 בחורים המספר על פי דיווח של המשגיח הרב קליימן בפאנל שהתקיים בקעמפ
הכנסתי את זה לתוך הערך אבל למה למען השם לכל דבר צריך מקור כתוב הרי אם אני מכיר את הדברים מקרוב אני יותר אמין מאיזה עיתון דפוק שמחרתת את המו העיקר שיהיה כתבה
משתמש:ישראל פרידמן, האם אירעה פרישה המונית מצוות הישיבה? האם אכן כל הרבנים שמחקת (נורדהיים, ראם, פכטר, ברונר) פרשו? יש איזה מקור לעניין?
כמו כן, ישראל פרידמן, נא להביא מקור למספר התלמידים. בכל הכתבות מופיע המספר 750.
העדכון לגבי מספר התלמידים נראה לי נכון, ונורדהיים וראם כבר לא בצוות אבל פכטר וברונר כן.
יכול להיות שזה נכון, אבל ברגע שבכל האתרים מופיע 750 א"א לכתוב אחרת על סמך ידיעה אישית. אם יש מקור ל850 נא להביא.
אני חושב שעכשיו המקור היחיד זה יכול להיות רק מתוך המחשב של הישיבה.
וזה שאיזה אתר לא עשה איזה כתבה על הישיבה בזמן האחרון זה לא אומר כלום.
מכיוון שהמכלול משתדל להציג מידע אמין, אי אפשר לכתוב עובדות על סמך ידיעה אישית, כי אתה אומר שבמחשב הישיבה רשומים 850, ויבוא משתמש אחר ויאמר שרשומים 1500 בחורים. לכן העובדות שמוצגות במכלול הן העובדות שמופיעות בעיתונים או באתרי החדשות וכדו'. בכתבה של JDN, ובכתבה של כיכר השבאב, ששתיהן מלפני חודש סה"כ, כתוב שמספר הבחורים בישיבה הוא 750.
לא אמרתי שאני יודע שכך כתוב שם, אבל מסתבר שאם שלוש שנים כבר כתוב 750 ופעם כל שיעור שם היה 120 ועכשיו 180 פלוס בחורים שלא מתחתנים אז בסתומא יש שם 850.
נ"ב צריך לבדוק סתם ככה למה הכללים של המכלול זה שכל כתב באיזה אתר חדשות שכותב כתבה על הרישום שמשהו שילם לו.... אז זה נקרא מקור.
ראה המכלול:מקור אמין. ואם אתה מסכים שאין מקור ל850, וישראל פרידמן לא טורח להגיב, אז אפשר להחזיר לגירסה היציבה ע"פ המקורות דלעיל.
אם תנסה לחשוב בהגיון למה מסתמכים על הידע של אתרי החדשות ולא על ידיעותיהם והסתברותם של המשתמשים, אני בטוח שתגיע לתשובה.
ברור שאני מסכים איתך שאי אפשר להסתמך על ידע של כל משתמש, אבל טענתי שכתבה על הרישום בעולם הישיבות באיזה אתר אינטרנטי חרדי זה גם לא אמור להיות מקור. וגם לא הבנתי מה אתה עונה על החשבון המתמטי שכתבתי למה יש 850.
אם כתבה באתר חרדי לא אמור להיות מקור מהיכן נדע את מספר הבחורים? למיטב ידיעתי אין לוועד הישיבות אתר או דוחו"ת רשמיים בהם מתפרסמת מצבת התלמידים בישיבות?
והחשבון יכול להיות נכון, אבל אתה לא יכול להסתמך עליו נגד כל המקורות. יכול להיות אלף סיבות שהחשבון הזה לא יהיה נכון, אולי מתחתנים מוקדם? אולי עוברים הרבה? אולי הולכים הרבה לחיזוק כל שנה? וגם אם החשבון נכון, לענ"ד זה מחקר מקורי ברגע שהנתונים המפורסמים הם אחרת.
טוב אז תשנה אם זה הכללים, אבל לדעתי יותר חשוב להוסיף כבר את המשגיחים דוד ברונר, פכטר שהוא הוריד.
נ"ב אני מקווה שלא תבקש מקור שהם אנשי צוות בישיבה😜.
הוספתי את הרב אורי מקלב שנלב"ע עוד בימי ברגמן
כמו כן, הרב אליעזר פורת להבנתי אמור להופיע בערך, משום שדה פקטו הוא מחזיק את המשטר בישיבה
הרב מתתיהו שטרן הוא מגיח של שיחות, והרב פורת משגיח של מעשים
דעתכם?
לגמרי איתך רק שלדעתי כל הצוות אמור להיות בערך מהראשיבע ועד חצ'בי (הממונה על המק"קים)
חמודי לפי דבריך נראה שאתה לומד בשיעור א' מקסימום שיעור ב' כתבת במכלול בערך עשר דברים כולם קשורים לישיבת וולפסון, בשונה ממני שכבר שכחתי את כול מה שאתה הולך ללמוד בזמן הקרוב אם תישאר כאן לערוך עוד דברים (אתה מוזמן לערוך ערך על ר' ברוך) . א' אין לי כוח לריב איתך על פורת מסיבה אחת כי אתה גם לא מבין מספיק בישיבת וולפסון וגם לא מכיר את הכללים במכלול, אבל בקצרה אני יסביר לך שפורת סך הכול זה שאחראי על החלק הטכני של הישיבה בדיוק כמו לכתוב את ר"ת (ראשי תיבות רובי תיק אם לא הבנת) וזה שהתלהבת מכמה דברים שהוא אמר בקעמפ לא אומר למכלול כלום.
זה לא נכון, פורת אחד המשפיעים בישיבה. ומ"מ המשגיח בפועל כנראה אתה לא בדיוק לומד בה
אני יסביר לך עוד פעם, לא שאין לו כוח בישיבה אבל זה כוח שלא אומר כלום שכותבים ערך על ישיבה. אפשר להסביר לעורכים כאן את הנושא, מדובר ברב שתפקידו בישיבה הוא אך ורק עניינים טכניים כגון לעבור בחדרים ולהעיר בחורים ולתפוס בחורים שנסעו לצפון, לדעתי זה תפקיד טכני בדיוק כמו יעקב פרידמן שגם עליו עומדת הישיבה, או רובי תיק אם אתה יודע מה הסיבה שהוא נשאר בישיבה. לסיום לך לערוך כבר ערך על ר' ברוך.
מה סוג הבחורים הלומדים בישיבה? ליטאים ירושלמים או בני ברקים, מודרניים או אדוקים, והאם נמצאים שם גם בחורים חסידיים?
ליטאים מכל רחבי הארץ מה קשר ירושלמים?
אבל לא הבנתי מה אתה רוצה לערוך בדף.
ערב רב. (רשמית ירושלמית מעשית ערב רב)
ובעיקרון כדאי להוסיף תיוג לכל ישיבה אבל זה מאוד קשה למצוא את ההגדרות האנציקלופדיות המדויקות אבל אולי הרב ינסה
זה לא רק הגדרה זה גם מציאות מה שתקף שנה אחת זה לא אומר גם שנה הבאה זה תלוי ברישום, יחס עם ישיבות, וכו'.
פשיטא שלא המציאו את הרשמים
וגם לא את אמריקה
אמנם אולי לראשונה היתה ישיבה שבנויה על רישום נטו
בכל מקרה בודאי שמדובר במחקר מקורי אם לא בהמצאה מקורית (במיוחד)
למה לא להסיר משפט זה וזהו זה?
לכו לכתוב ערכים
כי אין טעם לרדת לרזולוציות האלה. אפשר להמשיך הלאה למשיבים, מזכיר מדריך ומנהל מטבח. באנציקלופדיה צריך להתמקד במאקרו ולא במיקרו.
לפעמים אני מרגיש שיש איזה משהו מיוחד סביב וולפסון שכל דבר אמור להיות באמת מה שצריך להיות בויקי ובלה בלה. תסתכל בכל הישיבות בארץ יש רשימה של המקקים, חוץ מזה שזה כתוב פה שנים ולא נראה לי שרק עכשיו אתה יודע שיש את הקטע הזה.
שום קשר לויקי. כל רשימה של מקקים ומשיבים יש למחוק. לפעמים יש בלבול כי מכנים אותם "משגיחים".
אז תתחיל למחוק אני עכשיו בדקתי עשר ישיבות ישיבת תורה בתפארתה, ישיבת רינה של תורה ,ישיבת חברון החדשה ,(שם גם כתוב משיבים), ישיבת מן ההר כנ"ל ועוד היד נטויה אתה יכול להסתכל קטגוריה:ישיבות גדולות בישראל.בהצלחה.
הסרתי ממהערכים שציינת (ועל הדרך הסרתי עוד כמה דברים לא אנצי'...) בדיקה מדגמית שלי לא מצאה אזכורים כאלה. אם יש אתה מוזמן להסיר.
לא לכתוב את השגיחים הרב שמואל קליימן והרב אליעזר פורת זה בורות בצורת הישבה של וולפסון הם שולטים בכל תחום בישיבה וחוץ מהראש ישיבה ר' דניאל אין אף אחד מעליהםם
מתנגד לכתוב את הרב פורת לא נקרא חשוב בצוות המשגיחים, זה שהוא שולט בכל תחום זה לא אומר שהוא רק אחראי טכני זה כמו לכתוב את ר"ת.
אתה תלמיד הישיבה? כי אם לא אז אתה סתם בור ואם כן אתה טיפש גמור הרב פורת לא חשוב???? זה כמו להגיד שהראשיבע לא חשוב לא הבנתי מילה מהשורה האחרונה שכתבת
אדוני, אני מזהיר שוב: צורות ההתבטאות הפוגעניות האלו אסורות במכלול ויביאו בסוף לחסימתך. מכיון שאתה חדש, הסתפקתי בזה ולא הנחתי תבנית הזהרה בדף השיחה שלך.
קודם כל זה היה ציון עובדה ואם למישהו זה הפריע אני מבקש התנצלות וחוצמזהה מה זה המזהיר שוב הזה האם שוחחנו עם?
אני נואשתי מלנסות להסביר לך, משאיר זאת למומחים ממני. בניסיון אחרון אכתוב:
1- המכלול אינו פורום, ודפי השיחה אינם מיועדים לכל דבר שאינו מוסיף למכלול.
2- בכתיבה בין מכלולאים יש לשמור על כללי הנימוס.
3- על מנת שחומר כל שהוא יכנס למכלול, הוא חייב להיות בעל חשיבות אנציקלופדית, מנוסח בצורה ראויה ומגובה במקורות.
אי כיבוד של אחד מהכללים הנ"ל יגרור במהרה את חסימתך.
ואם כבר מדברים הוספתי קטע שלם לערך ומחקו לי אותו תגיבו אם זה נראה לכם מוצדק ולמה וז"ל: דרך הישיבה: הישיבה מוגדרת כישיבה פתוחה כשגם הגישה של הצוות היא די פשרנית ביחס לישיבות אחרות, כך הותר בישיבה פלאפונים (שח-רחוקים) פרטיים דבר שברוב הישיבות הצוות נלחם נגדו בכל דרך, כמו כן מתקיימים בישיבה מנינים נוספים בשחרית ובמעריב דבר דבר שגם הוא כמעט ולא קיים ברוב הישיבות. ע"פ המסורת בישיבה ראש הישיבה הרב וולפסון רצה להקים ישיבה מצומצמת עם סף של שישים בחורים בועד על מנת שלכל בחור יהיה קשר עם הצות שיוכל להכוין אותו על פי דרכו שלו ולכן קרא את שם הישיבה "נתיבות" חכמה וזה ע"פ דברי המהר"ל בהקדמתו לנתיבות עולם שנתיב היינו דרך צרה שיש בה מקום רק לאיש אחד, ואף שכיום שיעור בישיבה מכיל 180 בחורים בממוצע כ"י עדיין נשמרת אותה גישה ייחודית על ידי ריבוי המשגיחים והרמי"ם. יש לציין שעל אף ריבוי משגיחים אין בישיבה משטר נוקשה.
באופן כללי לא נראה לי שבויקי צריך להיות רק מידע נטו כי אנשים לא פותחים ויקי רק בשביל מידע אלא בעיקר כי משעמם להם. ואולי כדאי שבאמת יהיה שני חלקים בכל ערך אחד שיהיה בו עובדות יבשות ועוד חלק אשר כל אחד יכתוב בו אשר על רוחו ולחלק הזה יקראו פרשנות.
כאן לא אתר נייעס, כשיקרה בפועל אפשר לעדכן, תודה.
איש הנחמה, אחר ה
אל תהרוס... על זה גאוותם...
אמנם לדעתי האישית מדובר בשטות מוחלטת, אבל בכל זאת זה תופס קצת מקום ושווה אזכור.
מה חו"ד המכלולאים פעילים?
אם היה דירוג באתר שנחשב למוביל בציבור החרדי, אני חושב שמן הראוי להביא את המידע.
בנוסף אני משפץ עוד מעט את הערך, כי עדיין חסר לו קצת מכלוליזציה.