מנטרים שימו לב לשינויים אחרונים של יעקב', נראה כהשחתה, אבל איני בטוח.
שיחה:חסידות שומרי אמונים/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מנטרים אני מבקש שצירו עימי קשר ע"מ להוכיח מי המשחית, גורמים בעלי אניטרס פוליטי מנסים להזין לערך זה שקרים, אשמח ליצירת קשר ולהוכיח לכם מי המשחית.
יעקב' יש כללים לעריכה כאן. אם אתה סבור שאתה צודק תוכל להסביר כאן למ ה. אתה חושב כך. ניסיון להתווכח מעל גבי הערך הוא פסול ומוגדר מלחמת עריכה. חזרה על פעולה כזאת בפעם הרביעית תגרור בהכרח בקשה לחסימתך. ועיין בהמכלול:מלחמת עריכה.
שלום וברכה, ברשותכם אגש מייד לנושא
איפה זה כאן?
באשכול זה?
...וכשאני יוכיח שאני צודק אז מי מבטיח שלא יוכלו לבצע שינויים נוספים בדף?
אף אחד לא יבטיח לך שום דבר.
אם תנהג לפי הכללים יכבדו את דעתך ותוכל להשפיע.
אם לא תכבד, הדבר יוביל לחסימך, וחבל.
חבל שתחשבו שמדובר בהשחתה
הזנת דברים כהוויתם זה לא השחתה, ההפך הוא הנכון, להזין דברים שלדעתי נובעים מחוסר ידע בנושא, זה השחתה, כי למה לשנות דבר מתוך חוסר ידע (או לעיתים אינטרס) כשהכותב מוכן להוכיח את דבריו???
אכן אתה יכול לכתוב באשכול זה כל שבדעתך צריך שינוי, ואם תהיה הסכמה הדבר ישונה.
שלום וברכה
גילו נאות
אני ח"ו לא רוצה להפר את הכללים אם אני עושה זאת
אודה לך אם תתקן אותי ע"מ שלא אחזור ע"כ
עכשיו שוב פעם אחזור לגופו של עניין
כשאני מוכיח פה באשכול שמדובר בגניבת דעת, האם אתם "מר מרדכי עציון" האם אתם עושים לזה הגנה?
אני פשוט לא כ"כ מבין מול מי עליי להוכיח?
אודה לכבודו על המענה
תודה רבה
אם תכתוב כאן באשכול הוכחות שישכנעו את מרבית המכלולאים, הם יעשו בשבילך את העבודה ולא תצטרך הגנות.
יעקב, אני שמח שאתה רוצה לפעול ע"פ הכללים, אין פה הגנות, אבל אם תטען פה דברים שישכנעו את העורכים - ותהיה הסכמה על כך - זה ישונה ע"פ זה ומי שיכתוב לאחר מכן אחרת - עריכתו תבוטל.
קח בחשבון שתיאורטית יכול להיות בעתיד שמישהו יפתח שוב דיון וישכנע את המכלולאים בראיות הפוכות.
מה קורה כאן על מה מתווכחים
עיין גרסאות קודמות
שלום לכם צוות עורכים נכבדים ולחבר דויד
אני לא הצלחתי לראות את מה שכתב העורך "פרח" אודה לך אם תוכל להביא דבריו
ומייד אחרי זה אביא פה שוב את דבריי ע"מ שנוכל להביא את האמת בפני המוני המשתמשים
ראיתי דוויד שאתה כבר הצדקת אותו
בקשה קטנה: אודה לך אם תקדיש מזמנך, להסביר לי מה ההגיון של מע"כ בלתת צדק לפני ששמעת צד שני,"איזה מין צדק זה?" עצם העובדה שאתה כבר מצדיק אותו עוד לפני שראית את צד ב' זה לכעצמו דבר פסול (אני חושב לשפחות ע"ז תסכים איתי...?...!) אני חושב שאסור שזה יקרה שוב
לבנתיים כולכם כל העורכים שעוקבים אחרי ערך "שומרי אמונים" חוץ מלהחזיר את הגרסה המעוותת אף אחד!!
לא נימק למה אני מטעה או כמו שאחד העורכים פה כתב "השחתה?" ...ה' ירחם! אני ח"ו לא רוצה להשחית! אבל אף אחד מכם לא הפריך את דבריי, אז מה האינדיקציה להחזיר גרסה מטעה?
תודה רבה לכלל העורכים אשר יועילו בלתת את חוות דעתם, אני קורא הכל, ומעריך את הכותבים
תודה רבה
לכל האנשים אני חייב לומר שאין לי צד או מושג במחלקות שבין חצרות שומרי אמונים
שלום עכשיו אני כבר מבין על מה הוויכוח
אין ספק שמה שיעקב כותב הוא נכון למי שיודע מה אמור להיות
אבל כאן כותבים מציאות אפי עם זה כואב
נכון שירושלים הוא הממשיך האמתי כפי שכתוב בצוואה שרק הוא יקרא שומרי אמונים
ואותו דבר געלדציילער שהוא לא צריך ליהות ראש ישיבה
באל אין מה לעשות כך המציאות
ובאמת כואב שלא מקיימים צוואתו
ידיד בית שומרי אמונים
שלום לך שלמה עוזר אני מודה על דבריך
אתה דובר נכון, אני לא מתכוון לפגוע באף אחד אבל פעם ראשונה, שאני מרגיש שלפחות עורך אחד מחובר לשטח
לגבי שאר העורכים הנכבדים, ככל שהצלחתי להבין את תואריהם ואת ההשכלה שיש להם עדיין לא ראיתי שהם מחוברים לשטח
זה שהוכתב עשה דוקטורט על חסידיות ירושלמיות,עדיין לא אומר שאני יוכל לתת חו"ד למשל על הצלחתו של הישיבה של געלדציילער ששלמה עוזר ציין
משום שאני אף פעם לא נכנסתי לערך של הצלחה, כמו האם מוסד אם חובות האם זה נקרא הצלחה, או האם מוסד שלא מצליח לקבל תקציבים האם זה, משום שלא התעסקתי בזה אף פעם, וגם לא נכנסתי לעניין של אותו ישיבה של געלדציילער אז אין לי אינדיקציה להביע דעה ע"כ, וד"ל
אני מתנצל מראש ולא מתכוון לזלזל באף אחד, אני חושב אבל שיש פה אנשים חכמים מאוד עם השכלה גבוהה, אנשים מכובדים וחשובים, שרכשו המון ידע בפיזיקה, בכלכלה וכו'
אך דבריהם (בהקשר לערך שומרי אמונים) זועקים אחד מהשניים
1. את הערך הזה הם פשוט לא מכירים!! קיים דבר כזה! אין אדם שיודע הכל - אז יש תחום שאתם לא מכירים.
וכאן אני מציע בזהירות ובעדינות
או שלא תביעו דעה בעניין וודאי שלא להזין נתונים שגויים, שזה הפרת הכללים חמור מאוד, או שתלכו ללמוד ותחזרו אלי עם תשובות, איפה אני טועה!
2. יש להם שיקולים חיצוניים וצדדים, לאנשים אלה אני מבקש לומר בזהירות רבה, אם כל הכבוד לשיקולים ולאינטרסים שלכם "ווקפדיה זה פלטפורמה בשביל לקדם את האינטרסים שלכם"
שוב פעם אני שמח להגיע לסיכום ולהודות לכלל העורכים המקצוענים ומוכשרים
"תודה רבה"
שלום לך עורך מר דוב פרח מה האינדיקציה שלך שבחצרות אלה רבים? ובכלל מה זה קשור לשייח
אני כתבתי שהבן השלישי הוכתר להיות האדמו"ר משומרי אמונים, מה אתה עונה "הם רבים" מי בדיוק, תספר לי?
גם אם הם רבים מה זה קשור להמשכיות של שומרי אמונים
לגבי דבריך אתה ממחילת כבודך נותן לי להבין, שאתה לא שולט בנידון, אמרת מחלוקת...שומרי אמונים
לא היה ולא נברא, אף אחד לא רב, ואף אחד לא מכוסח, שלום ושלווה שוררת בין האחים.
ההפך ממה שאתה הזנת הוא הנכון
אחדות יפה מאוד שוררת בין האחים, הנתון הזה ידוע לכל
ואתה בעצמך כתבת שהם רבים (...שימו לב לכך עורכים)!! כל מי שפעם ניסה להשיג מידע לגבי המקום יודע את זה הם משתתפים בשמחות הנכדים והילדים אחד של השני וכו'!! ואתה כותב שיש מחלוקת...?...מחלוקת?! איפה
אדוני ממחילת כבודך, למה לכתוב דברים לא נכונים?!
אז בה תספר לכל המשתתפים כאן בדיון, למה כשמגיע אחד שלמד את הנושא לעומק והשקיע בזה לא מעט זמן, והוא מתוך תחקור בנושא בא לתקן טעיות
למה מע"כ מחזיר גרסאות לא נכונות מתוך ידיעה לוקה בנידון, תסביר לי מה האינדקציה שלך בלהחזיר גרסאות ישנות?
לפי מה שהבנתי ממך, אתה לוקה בחסר ידע נחרץ בערך שומרי אמונים, אתה הרי סובר שאחים רבים דבר שהוא מנותק לגמרי מהמציאות!
אתה טוען אין לך צד בסכסוך שלא קיים מעולם ולפי מה שאני יודע עכשיו גם אמור לקרות,
אגב ממש אתמול ב05/08/2020 פורסם באתר "בחדרי חרדים"
תמונות מאירוע שנערך בבית מדרש שומרי אמונים בבית שמש שנמצא בנשיאות הבן השלישי, לא פחת אתם מוזמנים להכינס לראות זאת בעצמכם
שהבן הבכור כובד שם בכתיבת אות בס"ת - ...זה נקרא שרבים?
אני פשוט לא מסוגל לחשוב שאתה עושה זאת בכוונה, זה לא יכול להיות, הנתונים ברורים!!! אין פה בכלל על מה לדון!!
באם כבודו לא יודע קורה - אני מתוך רצון של לתרום את הידע שלי לאחרים - בא לאנשים כמוך - ומציג את הנתונים אז אני מה אתה עושה ...מוחק...מחזיר גרסאות...מבקש חסימות...!
חברים נכבדים עורכים מקצוענים אנשים נבונים אני קורא לכם שתקדישו מזמנכם
תראו את מה שכתבתי ואם יש מישהוא שטוען שהנתונים לא נכונים שיסביר בבקשה למה..?
אליך מר יחיד ורבים אבקש לפנות באופן ישיר אתה טוען שנראה לך שמדובר בהשחתה, אני כאופיצה אנסה לומר בזהירות האם כבודו סובר שהלציג נתונים שקופים זה ...השחתה?
אני רק רוצה להבין
ואם אפשר בזהירות וכבוד אפנה לעורך מרדכי עציון בבקשה אני מרגיש שמנסים שוב ושוב לסגור דיון אבקש ממך שתראה שזה לא יקרה
יש פה בעלי אינטרס שיודעים שאני צודק בדבריי ובמקום לענות הם מעדיפים לא לתת לי להגיב - אני מבקש שלא תתן יד לכך - זה סתימת פיות!!
אני חושב שאסור שזה יקרה
תודה רבה
יעקב' יקירי (ממליץ לבקש החלפת שם, קשה לדבר עם מישהו עם פסיק בסוף)
אתה - לדבריך - מכיר את הנתונים.
מה דעתך שתביא מקורות חדים וברורים לטענותיך?
ובבקשה תמקד את עצמך אלו הן בדיוק טענותיך, עם מה אתה מסכים ועם מה אתה מתנגד, ולהכל תביא מקורות - זה יהיה הכי טוב. בסדר?
פשוט סבלנו כבר די הרבה בערך הזה
תשמעו צוות עורכים נכבדים, דוב פרח שינה והחזיר גרסה לא נכונה
אני הוכחתי פה לכולם שהוא לא מכיר את הנתונים!
דב פרח המדובר (...בלי להכיר את הנתונים) החזיר גרסה ישנה
הוא מפר את הכללים, הוא מבצע שינויים ללא שום אינדיקציה
אותו עורך נכבד גם ניסה לבקש שיחסמו אותי, ולעת עתה הוא לא ענה על השאלות שהפניתי אליו
לכן אני חושב שראוי שכלל העריכות שלו בערך יבוטלו לחלוטין
כמו"כ פניתי בשאלה אל העורך שפתח דיון זה מתוך כוונה טובה שהוא חושב שמדובר בהשחתה
שאלתיו במקום הזה למה הוא חושב שמדובר בהשחתה?
לעת עתה כמו שאתם יכולים לראות לא התקבלה תשובה
נוצר מצב שאני מרגיש שיש פה עורכים שלא מכירים את הנושא
ולהם אתה מצפה שאני יוכיח ...שמה ...שאני צודק ...אין שום בעיה שיאמרו למה אני לא צודק, ואני יסביר ויוכיח למה אני כן צודק
אני מחכה למענה להוכחות ששאלתי מהעורך דב פרח (פורט בעריכות לעיל) ומעורך שפתח דיון זה למה הוא חושב שמדובר בהשחתה?
אחרי מה ביררתי את הדברים יש מחלקות בשומרי אמונים האם הבנים האחרים חוץ מרבי שלמה יכולים לקרוא לעצמם אדמור"י שומרי אמונים
אבל זה לא משנה כי אנחנו לא מתסכלים האם מותר לו לקרוא לעצמו שומרי אמונים אלא האם הוא קורא לעצמו שומרי אמונים ובזה גם את מודה שהוא קורא לעצמו שומרי אמונים ולכן עריכה אחרת דינו השחתה
(אתה יכול להוסיף שזה בניגוד ל.... ואז נדון האם להכניסו לגוף הערך או לא שוב אני לא מבין בזה)
רבינו, אתה לא מפרט שום בעיה הקיימת לדעתך בערך, מה לא נכון בערך?
תפרט כל מה שלדעתך צריך להשתנות בערך + מקורות, ונדבר.
השתלחויות במכלולאים אחרים לא מאוד תורמות לדיון ולשיח.
אני ח"ו לא רוצה ומתכוון להתשתלח באף אחד
אנחנו אנשים ויודעים להסדר ע"י שיח מכובד
ואני סבור שכדאי שתעבור שוב על על מה שכתבתי לעיל
אני עדיין מחכה לתשובות מאת העורכים הנכבדים דב פרח ויחיד ורבים
או שתועיל בטובתך להסביר לי אתה את מה שהפנתי אליהם
אתה עדיין לא פירטת מה הבעיה שיש בערך, ואיזה ניסוח אתה רוצה לשנות, ועל סמך מה.
יוסי לב הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
זה לא רלוונטי למציאות שכל הארבעה קוראים לעצמם אדמור"י שומרי אמונים
אני בכלל מבין
תאמינו לי עברתי כל השיח בערך שומרי אמונים
עברתי גם חלק נכבד מההיסטוריית עריכה
אתם מתווכחים על שטיות, מנטרים אני מבקש שתתקנו את הפשע הזה
תשאלו את אשר זעליג חנון הגבאי של בני ברק
יש צוואה זה מה שכתוב הבן השליש ממשיך
אני יציין בפניכם עוד מאז ומתמיד בבלנק של שני ברק עוד בשנים של הרבי ז"ל
היה שומרי אמונים בני ברק, אסון הרבי ז"ל נפטר והם החציפו לשנות זאת ולייצג את עצמם כשומרי אמונים בלבד
זה לשציבור בבני ברק ולא מעט אנשים מחוץ לקהילת שומרי אמונים
קשה עם זה, הם מבינים למה, לכאורה הבן הבכור היה אמור אמור להיות ממשיך
אבל כולם מסכימים שמי שבעל על שומרי זה אברהם חיים ראטה, והוא החליט שהבן השלישי ממשיך
מה הוויכוח ספרא הוכחות על מה מציאות...? באמת...? קהילת שומרי אמונים שייך לאברהם חיים ראטה והוא החליט
וכתב זאת במפורש בצוואה שר' שלמה ממשיך
וזה שבני ברק החציפו פניהם בעזות מצח ולצפצף על רבם ולקרוא לעצמם שומרי אמונים
זה עניין שקשור למכלול לזה יש בתי משפט
אך המכלול לא במה לאנשים שקרנים בעלי אינטרסים
המכלול לא צריך לתת לזה יד
במכלול מזינים נתוני אמת, והאמת הוא שאברהם חיים ראטה כתב שרק שלמה ממשיך!!
בני ברקים...דויד...יחיד ורבים יש לכם עם זה בעיה, תפנו לאברהם חיים ראטה, מה אתם מנסים לסלף
המכלול לא מיועד לתת במה לפושעים יד לפשעים ולגניבות מהסוג הזה
כאן מזינים מציאות ולא גניבות והמציאות שרפאל אהרן זה בערגסאס
ומרדכי עציון תדע לך שאנשים חצופים בעני עניין משתמשים בבמה זו לאניטרסים שלהם
והם לא מהססים למלא ערך זה בשטיות
ואתה ספרא במקום לצעוק יעקב' הוכחות תענה גם לי עניני
למה אם הראו לך שדב פרח לא בקי בשטח, למה אתה לא מבטל את כל העריכות שלו בעניין
הרי הוכיחו שהוא פסול ומחוק
..האם גם אתה מאותם אנשים שמתמשים במכלול בשביל להצדיק פשעים...?
אתה גבר אם אתה תנסה לחסום, אך זה "שומרי אמונים" הוא שגוי מושחת ומנותק מהאמת
ה' ישמור כמה שנים שבעלי ענין מנצלים את ואין פוצה פה
אחרי כל הקללות תגיד לי באיזה שם הרב רפאל אהרן קורא לעצמו .... כך צריך ליהות כתוב
גם חסידי רבי אהרן טייטלבוים טוענים לבלעדיות על השם סאטמאר, ולעומתם גם חסידי רבי זלמן טייטלבוים טוענים לבלעדיות על השם סאטמאר.
המכלול לא לוקח צד בשום מחלוקת, ומכנה את שם החסידויות כפי שהם מכונים ברחוב ולא כפי שהם מוגדרים בצוואה.
ככל שיש צוואה, ויש מקורות לצווואה, אפשר להכניס את זה בערכים הרלוונטיים בניסוח אנציקלופדי.
יוסי לב הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
התעוררת דב פרח?
זה אתה מהחלוקת שאני לוקח צד...?
אנמי זוכר אותך טוב?
הצילו!! נוצר פה בבוק"ש
שימו לב, רוב המכלולאים כאן כלל לא מודעים למחלוקת בין החצרות, ככל ויש מקורות - זה צריך להיכנס לערך.
תכף תראו שיחיד ורבים יבקש עלי חסימה כמו על גבריאל בנעט
הוא יודע היטב ממה הוא מפחד
מדבר אחד מהאמת!!!
תפחד תפחד! האמת חשופה לכל
כולם יודעים שר' שלמה ממשיך
ובקרוב גם פה יידעו זאת
האמת והצדק תיחשף ותיעשה על אף הנסיון הכושל לעווות זאת
אל תדאג
שלמה עוזר לך יש לומר
שהם במכלול כותבים רק מציאות
והמציאות היא שחסידי בני ברק צפצפו ומצפצפים על צוואה מפורשת של הרבי שלהם
אז המכלול כותב רק מציאות אז נעשה הגהה ונכתוב שרפאל אהרן יחד עם חסדיו מצמצף על אביו
נכתוב עוד כמה דברים שאתה מגדיר כמציאות וקשורים להסטוריה
איפה רפאל הסתובב חלק מהשנים ומה אמר על אבא שלו ועל שומרי אמונים
...מציאות..איך לא חשבנו ע"ז לפני נכתוב את המציאות עד הסוף למה רק חצי מציאות?? מה זה סתימת פיות?
אני לא מכיר אחד מחסידי בני ברק שכותב במכלול
איך מכונה ברחוב האדמו"ר משומרי אמונים בבני ברק? האדמו"ר משומרי אמונים, או שומרי אמונים-בני ברק?
איך אומרי געפילטע פיש בעברית
דג מלא כפי התרגום געפילטע-מלא פיש-דג או קלופסים?
יחיד ורבים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
בינעט, בית המדרש בתפרח הוא כיום שטיבל של שומרי אמונים, או ספריה שאינה קשורה לשומרי אמונים?
במידה וכיום אין לו קשר לשו"א - אין לו מקום בערך.
בתקווה להבנה.
יש קשר לשומרי אמונים
פלדמן חסיד שומרי אמונים ומקורבם של האחים האדמו"רים שליט"א שחלקם עדיין מתארחים שם בימי הקיץ מסויימות בקיץ ובית המדרש פעיל אז
הכל טוב ויפה, אבל זה ערך על החסידות, ולא על אנשים פרטיים מתוך החסידות.
היות שלא מדובר על בית מדרש של החסידות, אלא בבית מדרש שהאדמורי"ם לפעמים מתפללים שם, אין מקומו בערך זה.
תודה
אני לא יודע מה אתה רוצה זה בית מדרשו של האדמו"ר זצ"ל קרוב לחמשים שנה שהתפלל שם כמה חודשים בכל שנה
גיוואלדיג, אבל אם שמת לב - שאלתי הוא "כיום" יש לו קשר לחסידות. אם לא - תוכל להוסיף בערך על האדמו"ר כי בהיותו בתפרח התפלל בבית מדרש פלוני ופלוני (דומני כי הבית מדרש עדיין לא נהפך להיות שלו. גם האדמו"ר מויזניץ בהיותו בחצור מתפלל לכאורה בבית מדרש מסויים במקום, אך זה עדיין לא הופך להיות הבית מדרש שלו).
אגב, לגבי הכינוי "האדמו"ר מברגסז" - אם יש לך מקור שגם בתחילה הוא כבר היה קרוי גם "האדמו"ר משומרי אמונים" - תוכל כמובן להוסיף זאת לערך.
גילו נאות יחיד ורבים האדמו"ר מוזניץ כשהוא נמצא בחצור הוא מתפלל באכסניא שלו, אז למה שיקראו לזה בית כנסת של ויזניץ
זה בס"ה אכסניא שאחד החדרים משמש שם כבית כנסת, אבל בא לא נחרוג לשם כי הרי אין לי לזה "מקור!" אז הדיון בעניין לגמרי מיותר!
אבל שכחת שהמכלול כולל בתוכו היסטוריה?? ולכן אני נאלץ לחלוק עליך ולומר לך, אתה יכול לעבור על הכללים, ..מותר גם לשנן-בזה אנחנו מסכימים כן..?! לפחות על דבר אחד אנחנו באותה דעה, אבל זה כן המקום!!
אבל אני מפחד נורא מהאיום שלך בחסימה, ..פשוט "פחדים" ראיתי שלפחות בזה אתה מוצלח, (יש לי גם מקור לכך שאתה מוצלח בזה!) אז אני יסתפק בזה
עכשיו אתה נראה לי אדם נחמד לשיחה בחור פיקח כמו שאומרים, לא פרעינקלע מהרחוב! הקולגער בחור!! (תרגום מאידיש "בחור חכם") אז אני רוצה לשאול אותך בדרך אגב
תגיד יחיד ורבים
יש לך איזה מקור לכך שהעולם לא נברא מפיצוץ?
מה ש"ידוע אצלנו במשפחה" אינו מספיק למקור, אז תגיד האם במקרה יש לך איזה מקור שהעולם לא נברא מפיצוץ?
תמחק את זה מהר אם כן שלא יהיה מאוחר מדי שמא מישהו יראה ויטעה...
לגבי ברגסז, זה ברור כשמש שנקרא שומרי אמונים מתחילה, אני חסיד שומרי אמונים ממשפחה שורשית עוד מזמנו של בעל השומר אמונים ובהמשך אצל האדמו"ר ה'חוקי חיים' זצ"ל
וכך ידוע אצלנו.
לא מבין מה הציניות המוזרה הזאת. המכלול אינו עלון פנימי של החסידות. להמכלול - כאנציקלופדיה - יש כללים ומדיניות, ומה שלא מתאים לכללים - אין מקומו כאן.
לגבי ברגסז - אני אכן מכיר כמה "בינעטים", ויודע כי אתם שומרי אמונים'דיגע מדורי דורות (עוד מהעיירה שומרי אמונים באירופה..). אבל בהמכלול - מה ש"ידוע אצלנו במשפחה" אינו מספיק. כדי לשנות מידע יש להביא מקור (נגדיר זאת כך: היכן הוא כן היה מכונה ברגסז, ומדוע).
הוא היה מכונה ברעסאז באוצר הספרים, זה לא מספיק? אתה רוצה תמונות מספרים, תכנס לבתי מדרש של שומרי אמונים (לא בעיירה) בירושלים או בבני ברק ותראה
מה זה "ציניות המוזרה הזאת" מה הביעה לך תראה, לא חשבת ע"ז א? אתה כנראה מהעיירה ולכן אתה לא יודע את זה
אגב ההבדל בין האדמור מוזיניץ בחצור זה שהוא לא הקים שם בית כנסת, ושומרי אמונים בתפרח כן הקים שם בית כנסת פרטי משלו
כלומר? הוא בנה שם בית מדרש? מה היה שם רוב השנה כשלא שהה בתפרח?
אם היה לו בית מדרש פרטי כמו מקווה פרטי - אין מקום לציין שיש בית מדרש של החסידות בתפרח. גם האדמו"ר מתולדות אהרן כששוהה ב"אונטערדאם" (אם אני לא טועה בשם המקום) ויש לו שם במעונו בית מדרש - אין טעם לכתוב כי באונטערדאם קיים בית מדרש של חסידות תולדות אהרן .
דומני כי המסר מובן.
ולגבי השם שומרי אמונים, כמה שזה מקומם לראות כל הזמן שמישהו מגמתי זורק בכל מקום אפשרי בויקפדיה או המכלולל שרבי אברהם חיים ראטה הוא "האדמו"ר הראשון של שומרי אמונים" עד כמה שזה מגוחך, על מה היתה המחלוקת שאין כאן המקום להביאו ח"ו בשנת תש"ז-תש"ח אם לא על מי יירש את שם הקהילה של רבי אהרן ראטה?
משתתף בצערך, ואתה מוזמן לתקן
ראשית אתה חזק.. בוא נדבר ברצינות
האדמו"ר השתמש בהתחלה עם השם "שומרי אמונים" ואח"כ במשך תקופה ארוכה מאד השתמש 'גם' עם בערגסאז וגם עם 'שומרי אמונים'.
ואם תרצה הוכחות נשיג לך בעז"ה גם מסמכים קדומים, תן לי את הזמן ואציג את זה כאן
אדרבה ואדרבה, אשמח למקורות, ואז נוכל להציג זאת בערך בצורה הראויה.
אגב
קיבלתי את הערתך לגבי תפרח ואתקנו, למרות זיקתי האישית לשם, כפי שסבא שלי רבי מאיר בינעט ז"ל, היה ממנהלי המושב.
ואגב כשכתבתי לך 'שורשית' בשומרי אמונים אני מתכוון מצד נוסף - הצד הירושלמי שלי אשר משם אני בשומרי אמונים עוד מזמנו של רבי אהרן ראטה
גבריאל בינעט מדוע מחקת את נכדו הרב אהרן געלדציילער?
אני לא יודע אם יש לזה טעם אנצליקפדי
דוב, אתה החזרת אותו.
כן
ובגלל הטעם הנ"ל שאני יודע למה הוא הוריד אותו וד"ל
מה הקשר של הרב אהרן געלדציילער האם הוא בין היורשים?
כנראה
לא ידעתי
פשוט בצוואה לא מופיע כך
אולי יש עוד צוואה לא מוכרת
התכוונתי שהוא מייציג את עצמו לאחד הממשיכים והמכלול היא לא מי שצריך להכריע בזה
עד כאן
סליחה אני חוזר מזה
שלום אדון ספרא
לא יודע מה אתה משתולל כמו לא יודע מה
אתה וחבירך מוחקים כאן דברים ללא שום הסבר יש כאן דברים השייכים למציאות
כגון שבנו הוא רב הקהילה בית שמש
ועד שקר שאתה כותב כאן שבית כנסת זה 8 שולחנות אני אל מבין מה זה השפה הנמוכה הזאת פעם אחרונה ששמעתי שפה כזאת היה בכתה גן
אני מבקש תבוא תבדוק למי שייך בית שמש איזה גודל הבית כנסת מי הרב שם ואח"כ תדבר בבקשה
הערך מונה את האדמו"רים, הבן של הרבי מירושלים הוא רב הקהילה בבית שמש, הניסוח הנוכחי מספר את העובדות לאשורן.
זה שהבית כנסת מונה מס' מועט של שולחנות כתבתי כדי לסבר את האוזן למה קוראים "מוסדות".
בינעט, מה פירוש שר' שלמה מונה לאדמו"ר בבית שמש? האם בית שמש שייכת אליו? בפירוש לא. יש הרבה הגרים שם ששייכים לאשדוד או בני ברק. אין שום משמעות לאדמורו"ת שלו שם.
בצוואה מפורש שהוא מקבל גם הקהילה ובית המדרש בבית שמש
אל תתוכח סתם על דברים שאתה לא יודע
ולשיטתך אם זה נמדד בכמות החסידים, רוב מוחץ של הקהילה בבית שמש הם חסידיו
האם נכתוב על האדמו"ר מויזניץ בני ברק שהוא גם אדמו"ר מויזניץ ירושלים/בית שמש/עפולה/ברכפלד/ביתר/אשדוד וכו' וכו'? אתה מבין לבד שזה מגוחך. הוא גר בבני ברק, ושם מרכז החסידות, ואם יש חסידים שמשתייכים אליו וגרים בערים אחרות - הוא לא האדמו"ר בערים אלו, אלא יש לו חסידים שם.
צוואה כזו או אחרת לא משנה את הכללים המכלולאים. צוואה זו צחוק. כל אחד יכול לפתוח בית מדרש בכל עיר ובכל מקום שהוא רוצה, וא"א לכפות על תושב בית שמש להשתייך רק אליו.
אני לא מבין התחלת עם שאלה ועניתי לך תשובה טובה על שאלתך
וכדרכך אם עונים לך על שאלה אז אתה בא ושואל ממקום אחר
אז אעדיף לא לענות לך על השאלה החדשה, כי משאלתך הראשונה היה משמע שאם אענה לך על זה תקבל.
בכל זאת ארחיב על השאלה הראשונה: מה שכתבת "הרבה אשדוד בני ברק"
בכל בית שמש יש חסיד אשדוד אחד שבד"כ אינו נמנה על מתפללי בית המדרש + 3 חסידי בני ברק שמתפללים לסירוגין בבבית הכנסת אפשר להגדיר כמעט באופן קבוע. (פלוס 2 חסידי בני ברק שגרים בקצה השני של העיר ומעולם לא התפללו בבית הכנסת)
--
כתבתי דברים כהוייתן עפ"י סדר ההכתרה והמציאות
זה לא ויכוח ילדותי כאן, שאתה כן בוחר לענות או לא בוחר לענות. כתבת נתונים שאינם עומדים בקריטוריונים של המכלול, וממש לא משנה איך בחרתי להציג את השאלות שלי. לא כותבים על אדמו"ר שגר בעיר אחת שהוא אדמו"ר מעיר אחרת. נקודה. מקסימום ניתן לכתוב שיש לו חסידים בעיר זו וזו
אתה צודק ברעיון
אבל בינינו המטרה שלך היא אחרת, לכן אני לא רואה לנכון לנהל איתך ויכוח אחרי שעניתי על שאלתך ואתה מתחמק ומנסה להקשו מכיוון אחר
אתה מתיימר להגיד כאן דברי נבואה? אתה יודע למי ניתנה הנבואה...
אני במקומך הייתי מתבייש לכתוב שטויות כאלו. הרי רוב העריכות שלך התמקדו בשומרי אמונים, כשמטרתך אינה לתרום להמכלול אלא לההדיר את החסידות שלך, וגם מסתבר שאחד הסבות שלך או אולי השווער שלך הם קרעטשניף, וכך הרויח גם הערך על ר"י מקרעטשניף כמה עריכות שלך.
ואתה עוד מעיז לתלות את עריכותיי באינטרסנטיות ומגמתיות? מה יש לי נגד שו"א, מלבד זה שהגיע חסיד נלהב ומנסה לפאר את החסידות בהוספות לא אנציקלופדיות.
פעם הבאה תנצור את פיך.
מלבד זאת, הריני להודיעך בלשון שאינו משתמע לשני פנים כי המכלול אינו במת התנצחויות, וסגנון שיח כזה עלול להביא לחסימתך.
תודה על האיומים!
אם תבחר בשפה כזאת, אני יותר חזק ממך מוברג בנטפרי וד"ל
מכלולאים פעילים - ראו מה יש לנו כאן
שניכם צריכים להירגע. צריך לנהל דיונים עניינים ולא ברמה אישית. לא למי ניתנה הנבואה, ולא באיומי נטפרי.
לגופו של עניין מה הבעיה לרשום שהוא מונה בצוואה לראש הקהילה ובית המדרש בבית שמש, על אף התגוררותו בבני ברק?
דויד, סלח לי, אבל נראה לי שמעקיצה קלה על נבואה (שבאה לאחר עקיצות שלו, ולאחר שלא אחז בלענות לענין) עד איומים ברוטליים על נטפרי (שאגב איני מבין את טיבה) - הדרך מאד רחוקה, וההשוואה שלך היתה מיותרת לחלוטין.
מה עוד, שהסברא אומרת שמשתמש שכל התרומות שלו מסתכמות בההדרת החסידות שלו ובכתיבת ערכים לא אנציקלופדיים הצריכים שכתוב (ראה הערכים על אדמור"י שו"א וכן העריכות שלו כאן) - עדיין מותר לו להתייחס בכבוד מינימאלי למשתמש עם אלפי עריכות ותרומות למכלול.
אני מסכים בהחלט, ואני מתנצל. לא התכוונתי להשוות. התכוונתי להגיד שהמדרון חלקלק, וכל עקיצה בדרך מיותרת ומדרדרת את המצב.
ושוב - עדיין מרחק רב בין זה לזה.
(נ.ב. מסתבר שזו היתה כוונתך אבל ליתר הבהרה: כבוד אישי צריך להגיע לכולם בשווה, בלי קשר לכמות העריכות שלו, כבוד לעריכות שלו - זה כבר משהו אחר.)
דויד היקר, ברצוני להבהיר את עצמי, וסליחה מראש על האריכות.
במהלך שהותי בהמכלול, כבר ספגתי לא פעם ולא פעמיים עקיצות ברמות כאלו ואחרות, מכל מיני מכלולאים שנתקפו בעצבנות מכלולאית. זה עלול לקרות לכל אחד, ובדרך כלל אני בוחר לא להגיב, אא"כ העקיצה באה להצדיק מעשה לא חוקי או לא צודק, שאז אני משתדל לענות על גופם של דברים ולא להרשות לגיטימציה למחטפים שונים.
כאן שונים פני הדברים. מגיע משתמש שאין לו שום ענין לא עם המכלול ולא עם משתמשיו, כוונתו אינה לתרום להמכלול או להועיל למשתמשיו, אלא כל כוונתו לתרום לחסידות שלו ולההדיר אותו עוד ועוד.
היות שככל הנראה - ראשו לא מסוגל לקלוט שקיים מושג כזה של לתרום להמכלול, הוא פשוט בטוח שהעמל שלי לתקן ולשפץ את הסופרלטיבים שלו וכדומה - נובעות ממניעים צרים ואינטרסנטיים כמו שלו. לא קיימת אצלו ספק שאני אנטי החסידות שלו, ורק משום כך אני מגיה ומתקן את עריכותיו.
ועל זה חרה לי היטב. מילא זה שהוא תורם רק לההדרת החסידות שלו ולא טורח לתרום להמכלול - נו, מה אפשר לעשות; מילא זה שהעריכות שלו ברובן אינן אנציקלופדיות ויש טורח רב לשכתבן ולשפצן שוב ושוב - אין מה לעשות, אך כשהוא עוד מעיז להכפיש ולזרוק בוץ, ולטעון כי עריכותיי נובעות כביכול ממניעים טפשיים כמו שלו - כאן כבר לא יכולתי להחריש. עד כאן! ויעיד לשבחי העדינות שלי שלא הכנסתי לו בפרצוף כמו שצריך, אלא הסתפקתי בעקיצה קלה אודות נבואת הכזב שנזרקה בו.
אתה יכול לשער לבד שהחסידות הזאת מעניינת אותי פחות מקליפת השום, ועריכותיי נובעות אך ורק מתוך דאגה ושמירה על רמתו של המכלול, לבל ייהפך לעלון של בחורי ישיבה קטנה.
לסיכום: לא באתי לעמוד כאן על כבודי, אלא לסתום פיות של עזי פנים החושבים כי המכלול מהווה במה לההדרת החסידות שלהם, ועל חשבון זה מעיזים להטיל בוץ במכלולאים ותיקים שמוסרים ללא הרף מזמנם ומכוחותיהם לתועלת המכלול.
לכן כאב לי שאתה מצדיק אותו. זה הכל.
אני מבין בהחלט, וחלילה, לא הצדקתי אותו. ואכן אני בהחלא מעריך את כל פועלך הרב לנטר את השינויים האחרונים במכלול. ברוך תהיה ותמשיך כך.
דויד
אין לי ענין להגיב ולהוכיח כי נמאס לי לריב על כל אות, אשמח להסתדר בדרכי נועם מהיום.
אם יהיו בעיות בעתיד אוכיח לך (באישי) גם רטואקטיבית את כל ההשחלות הדוקניות.
אני בכל זאת מאד מאד מעריך את עבודתו הנפלאה בכלל ובפרט של "יחיד ורבים", ובוחר לסיים את המלחמה, אדרבה אשמח לסייע גם בערכים אחרים.
אני מבין אותך "יחיד ורבים", עובד מאד קשה בהתנדבות, ולפעמים צריך לעשות קצת שמח אז פה ושם..
מה עם הצעתו "לגופו של עניין"? "לגופו של עניין מה הבעיה לרשום שהוא מונה בצוואה לראש הקהילה ובית המדרש בבית שמש, על אף התגוררותו בבני ברק?"
לא רק על זה היה הויכוח, הויכוח היה ענין כללי בכלל ואין שום ענין לפרט, בתקוה שלא אצטרך.
צריך להוסיף תמונה של אב" שומרי אמונים בבית שמש
ספרא אתה מבין בזה?
לסבר את האוזן מדובר בבית מדרש בסדר גודל של 6-8 שולחנות.
בן האדמו"ר מירושלים מכהן כרב הקהילה. תיקנתי בפנים.
גבריאל בינעט הנכבד, ראה עריכתי כאן, ואציין כי עפ"י המדיניות עליך לציין מקור. תודה
מוסדות שומרי אמונים ירושלים בראשות האדמו"ר מירושלים שליט"א אינן נהנים מתקציבים זה בדוק
איזה מקור צריך לציין?
יחיד ורבים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
יש לו מוסדות? איזה והיכן?
במידה ויש מוסדות ואינם מתוקצבים - תוסיף את המידע לערך.
תודה
אסכם לך בקצרה:
3 כוללים פעילים במקום, כולל בוקר, צהריים ואחה"צ שאינם נהנים מתקציבים
אוקיי, אשמח אם תוסיף זאת לערך (אולי בהערה).
בהקדם אי"ה אסדר את זה
תודה
זה שקר גמור לוקחים שם כמה שיותר תקציבים
התמונה מופיע בגדול ניסיתי למזער אותה אך הופיע לי הודעת שגיאה מפעילי מערכת מכלולאים פעילים לטיפולכם.
אני לא רואה שעשית שום עריכה. אולי התכוונת שניסיתי ובדקת בתצוגה מקדימה בלי לשמור.
בכל מקרה איני יודע מה עשית, מקוה תיקן יפה.
ניסיתי ולא הלך לי (כמובן שעשיתי בתצוגה מקדימה)
אין נושאים ישנים יותר