XB-21
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
XB-21 היה אב טיפוס של מפציץ מתוצרת נורת' אמריקן אוויאיישן (כינויו הפנימי בחברה היה NA-21) שהוערך על ידי הגיס האווירי של צבא ארצות הברית ב-1937 אך מעולם לא יוצר באופן סדרתי.
טיסת הבכורה שלו נערכה ב-22 בדצמבר 1936. בתחילה, הזמינו גיסות האוויר של צבא ארצות הברית 5 מטוסי קדם ייצור שכונו YB-21, אך ההזמנה בוטלה לבסוף, כשהסתבר שמחירו של המפציץ המתחרה B-18 בולו מתוצרת דאגלס איירקראפט קומפני היה כמחצית ממחירו של ה-YB-21 (63,977 דולר מול 122,600 דולר). כתוצאה מכך, לא נבנה אף מטוס מדגם זה מלבד האב טיפוס היחיד שמספרו 38-485.
ה-XB-21 צויד תחילה ב-5 מקלעים: בחרטום, בחלקו האחורי של גב המטוס, בגחון, ובשני צידיו. אולם, במהלך הניסויים במטוס, הוסר ממנו צריח החרטום והוחלף בכיסוי מתכת והצריח שהיה על גב המטוס הוסר כליל.
מאפיינים (XB-21)
- צוות: 6-8
- אורך: 61 רגל 9 אינץ' (18.8 מטר)
- מוטת כנפיים: 95 רגל 0 אינץ' (29.0 מטר)
- גובה: 14 רגל 9 אינץ' (4.50 מטר)
- שטח כנף: 1,120 רגל2 (104 מטר2)
- משקל ריק: 19,082 ליברות (8,674 ק"ג)
- משקל טעון: 27,253 ליברות (12,388 ק"ג)
- משקל המראה מרבי: 40,000 ליברות (18,000 ק"ג)
- הנעה: שני מנועים רדיאליים מדגם R-2180-1, מתוצרת פראט אנד ויטני, בעלי דחף של 1,200 כוח-סוס (900 קילו-וואט) כל אחד
ביצועים
- מהירות מרבית: 220 מיל/שעה (190 קשר, 350 קמ"ש) בגובה 10,000 רגל (3,000 מטר)
- מהירות שיוט: 190 מיל/שעה (165 קשר, 310 קמ"ש)
- טווח: 1,960 מיל (1,700 מיל ימי, 3,140 ק"ג) בתצורה קרבית, 3,100 מיל (2,700 מיל ימי, 5,000 ק"מ) בתצורת העברה
- סייג רום: 25,000 רגל (7,600 מטר)
- קצב טיפוס: 1,000 רגל/דקה (5 מטר/שנייה)
- עומס כנף: 24.3 ליברות/רגל2 (119 ק"ג/מטר2)
חימוש
- מקלעים: 5 מקלעים בקוטר .303 אינץ' (7.70 מ"מ) M1919 בראונינג
- פצצות: פצצות במשקל כולל של 8,800 ליברות (4,000 ק"ג)
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: XB-21 |
20407655XB-21