יוביסופט מונטריאול
שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית
שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]
קובץ:Ubisoft.svg | |
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה בת של יוביסופט |
תקופת הפעילות | 1997–הווה (כ־27 שנים) |
מיקום המטה | מונטריאול, קוויבק שבקנדה |
בעלות | יוביסופט |
ענפי תעשייה | משחקי הווידאו |
מוצרים עיקריים | Assassin's Creed (סדרת משחקים), Far Cry, Splinter Cell (סדרת משחקים), הנסיך הפרסי (סדרת משחקים), Watch Dogs |
אנשי מפתח |
Larry Probst John Riccitiello |
עובדים | 2,300+ |
montreal.ubisoft.com |
יוביסופט מונטריאול (מצרפתית: Ubisoft Montréal) היא חברה בת של חברת יוביסופט הממוקמת בעיר מונטריאול, קוויבק שבקנדה. החברה נוסדה בשנת 1997. תחילה הפעילה ופיתחה פרויקטים קטנים, וכיום- הסטודיו הוא מבין החברות הגדולות בעולם בפיתוח משחקי וידאו למחשב ולקונסולות. היא מעסיקה מעל 2300 עובדים, והם אחראים לפיתוח הכותרים המפורסמים; Assassin's Creed, Far Cry, הנסיך הפרסי, סדרות המשחקים של הסופר טום קלנסי. כמו כן החברה אחראית על פיתוח המשחק Watch Dogs אשר יצא במאי 2014.
הסטודיו נפתח רשמית בשנת 1997, במימון ממשלתי תחילה. חברת האם, Ubisoft פתחה את סטודיו בסביבת קהילת דוברי הצרפתית בקוויבק (Ubisoft עצמה הייתה חברה צרפתית) והשתוקקה להתפתח אל השוק בצפון אמריקה. אלו היו סיבותיה העיקריות לפתיחת המקום דווקא שם. מרטין טרמבליי הצטרף לשם כסמנכ"ל החברה וקודם להיות המנכ"ל כשנה מאוחר יותר.
היסטוריה
ההיסטוריה של "יוביסופט מונטריאול" הולכת אחורה לשנת 1990. בעת ההיא, ענפי התעשייה והטקסטיל החלו להיעלם במהירות במונטריאול והמפלגה הקוויבקית (PQ) נאלצה להתחיל לתכנן כיצד ליצור מקומות עבודה חדשים שם. המפלגה הקוויבקית רצתה בכך שמונטריאול תהפוך לנקודת המוקד של המולטימדיה. עקב עידן ההיי-טק שהלך והתפתח, הענף הזה הביא עמו תעשייה חזקה, יציבה שהלכה ותפחה במספר אנשים שהיו בעלי ידע במחשבים, טכנולוגיה מתקדמת וכמובן- עלייתו של האינטרנט שהביא עמו שינוי היסטורי לאנושות כולה. בתחילת שנת 1990, יוביסופט ניסתה להתרחב לצפון אמריקה. התכנון המקורי היה לפתוח את חברת הבת שלהם בניו ברונסוויק. כאשר הלוביסט (שתדלן) קוויבק סילבן וושוואה שמע על כך, הוא הציע לממשלת קוויבק שייתמכו בכך שיוביסופט יפתחו את החברה שלהם במונטריאול, במקום בניו ברונסוויק. הוא החליט ללכת לממשלה ולהציג בפניה את תוכניתו שנקראת "תוכנית מרקיור" (באנגלית: Plan Mercure). הרעיון היה שהממשלה תשקיע בכוח העבודה על ידי כך שייתנו 25 אלף דולר לחברה על כל מועסק שהם שוכרים במונטריאול, למשך החמש שנים הבאות. הצעתו קיבלה תמיכה מועטה, היות שהיא נראתה לעין כתוכנית יקרה מידי למימון. סילבן לא וויתר והלך בעצמו להנהלת יוביסופט שבצרפת להסביר להם את הרעיון שלו, למרות שלממשלה שלו לא הייתה כל כוונה לקדם זאת. צוות החברה אהב את הרעיון עד מאוד, הם טסו בעצמם לבחון זאת מקרוב במונטריאול. אך הם גילו מהר מאוד שלממשל אין כל כוונה להתקדם עם זה הלאה. בשלב הזה, התקשורת תפסה את הפיקוד וביקרה קשות את הממשל שמרשה להזדמנות כה נדירה לחמוק מבין אצבעותיה, הזדמנות תעשייתית פורחת ורווחית. עד מהרה, הבינו שאין להם כל ברירה אלא לנסות זאת ושר האוצר ברנרד לאנדרי טס לאוטווה להיפגש עם שר משאבי האנוש והפיתוח דאז, פייר פטיגרו שהסכים לסבסד 500 מקומות עבודה על פני תקופה של חמש שנים. ממשלת קוויבק תרמה 15 אלף דולר ואף השלטון הפדרלי הצטרף לתמיכה והעניק 10 אלף דולר פר עובד. יוביסופט מונטריאול נוסדה בשנת 1997 וכיום מועסקים שם מעל 2100 עובדים במונטריאול. הפתיחה של החברה הייתה במקביל לפיתוח משחק וידאו הראשון שלהם. גורמים נוספים לבחירת מונטריאול על פני ניו ברונסוויק היו דמי השכירות הנמוכים במונטריאול, העובדים דוברי הצרפתית שם שהיו משכילים עד מאוד, והאמונה הרווחת שמונטריאול היא עיר יצירתית. היצירה הגדולה והמשמעותית של חברת יוביסופט מונטריאל סללה את דרכם המוצלחת- שתי הממשלות, המחוזית והפדרלית נרתמו לסבסוד חברות משחקי הווידאו. במהרה הם הביאו לנהירה של ענקיות חברות הווידאו Edios, THQ, EA, האחים וורנר ועוד.
החלטתם של יוביסופט מונטריאול להקים את החברה במפעל טקסטיל נטוש בשכונת "מייל אנד" (באנגלית: Mile End) שינתה בתכלית את נוף ותכליתה של השכונה. עקב ההחלטה הזאת, שכונת "מייל אנד" הפכה מאזור הידוע בדמי השכירות הנמוכים ובמחסור בעסקים למקום שנהרו אליו צעירים משכילים, מקצועיים ובמהרה הפכה השכונה לאזור עסקים לוהט. דבר דומה קרה בונקובר וטורונטו כשחברות משחקי וידאו העבירו לשם את משרדיהם לאזורים בעלי דמי שכירות נמוכים והפכו אותם לשכונות פופולריות. בונקובר חברת EA פתחת שם את בת חברתה EA ונקובר שנמצאת ב-Yaletown. המעבר הזה הפך את האזור שהיה מהול בכמה עסקים קטנים אל שילוב מדהים של משרדים ובתי מגורים, כשהאוכלוסייה עלתה מ-40 אלף ל-110 אלף נפש. במקביל, כשחברת יוביסופט פתחה בטורונטו חברה שלה, הם בחרו במפעל תעשייתי שהיה מוקף במסעדות מזון מהיר. כעת, נוספו לשם יחידות דיור רבות מעבר לרחוב (כשכול יחידה מתחילה מ-600 אלף דולר).
בתחילה, הסטודיו השיק משחקים כגון; דונלד דאק, וסדרת פליימוביל. בשנת 2000, החל הצוות לעבוד על פיתוחו של הכותר הראשון בסדרה "ספלינטר סל" מאת טום קלנסי. המשחק הושק לראשונה בנובמבר 2002 וזכה לביקורות מזהירות, IGN נתנו לו את התואר:"המשחק הטוב ביותר לאקסבוקס השנה!" והמשיכו בביקורת וכתבו שזהו המשחק שהעלה את חברת יוביסופט מונטריאול על גבי המפה. בשנת 2005, ממשלת קוויבק העניקה לחברה 5 מיליון דולר כדי שיתרחבו. ברבות הזמן הסכום הכפיל ושילש עצמו עד 19 מיליון דולר ובשנת 2013, הכריזה החברה שהם מתכננים להעסיק עוד 1400 עובדים חדשים. מה שיהפוך את יוביסופט מונטריאול לאולפן מפתחי המשחקים מהגדולים בעולם.
בשנת 2006, עזב מרטין טרמבליי את יוביסופט מונטריאול והפך להיות נשיא אולפני Vivendi Games הבינלאומיים. כשאת מקומו תפס יאניס מאלט, מפיק הסדרה "הנסיך הפרסי" שמילא את תפקידו ועמדותיו של מרטין במלואם.
משחקים
שנה | שם | פלטפורמות | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3DS | DS | GBA | GC | N64 | Mac | PS | PS2 | PS3 | PSP | Wii | Win | Xbox | X360 | |||
1999 | Tonic Trouble | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | |
2000 | Donald Duck: Goin' Quackers | לא | לא | לא | כן | כן | לא | כן | כן | לא | לא | לא | כן | לא | לא | |
2002 | Tom Clancy's Splinter Cell | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | |
2003 | Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | לא | |
2003 | Batman: Rise of Sin Tzu | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | לא | כן | לא | |
2003 | הנסיך הפרסי: חולות הזמן | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | לא | |
2004 | Myst IV: Revelation | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | |
2004 | Prince of Persia: Warrior Within | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | כן | לא | כן | כן | לא | |
2004 | Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | |
2005 | Far Cry Instincts | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | |
2005 | Prince of Persia: The Two Thrones | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | לא | |
2005 | Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory | כן | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | לא | |
2006 | Far Cry: Instincts – Evolution | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | |
2006 | Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | כן | כן | לא | |
2006 | Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | כן | לא | כן | |
2006 | Far Cry Vengeance | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | |
2007 | TMNT | לא | כן | כן | כן | לא | לא | לא | כן | לא | כן | כן | כן | כן | כן | |
2007 | Assassin's Creed | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | |
2007 | My Word Coach | לא | כן | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | |
2007 | Naruto: Rise of a Ninja | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | |
2008 | Lost: Via Domus | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | |
2008 | Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | |
2008 | Far Cry 2 | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | |
2008 | Shaun White Sלאwboarding | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | כן | כן | כן | לא | כן | |
2008 | Naruto: The Broken Bond | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | |
2008 | Prince of Persia | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | |
2009 | Assassin's Creed II | כן | כן | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2009 | James Cameron's Avatar: The Game | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | כן | לא | ||||||
2009 | Shaun White Sלאwboarding: World Stage | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | לא | לא | ||||||
2010 | Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction | כן | לא | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2010 | Prince of Persia: The Forgotten Sands | לא | כן | לא | כן | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2010 | Shaun White Skateboarding | לא | כן | לא | לא | כן | לא | כן | כן | לא | ||||||
2010 | Assassin's Creed: Brotherhood | כן | כן | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2011 | Just Dance 3 | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | ||||||
2011 | Michael Jackson: The Experience | לא | כן | לא | לא | כן | לא | לא | כן | לא | ||||||
2011 | Assassin's Creed: Revelations | לא | כן | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2012 | Assassin's Creed III | לא | כן | לא | לא | לא | כן | כן | כן | לא | ||||||
2012 | Far Cry 3 | לא | כן | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2013 | Far Cry 3: Blood Dragon | לא | כן | לא | לא | לא | לא | כן | כן | לא | ||||||
2013 | Assassin's Creed IV: Black Flag | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | כן | כן | ||||||
2014 | Watch Dogs | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | כן | כן | ||||||
2014 | Child of Light | לא | כן | כן | לא | לא | כן | כן | כן | כן | ||||||
TBA | Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots | לא | לא | כן | לא | לא | לא | כן | לא | כן | ||||||
TBA | The Mighty Quest for Epic Loot | לא | לא | לא | לא | לא | לא | כן | לא | לא |
ראו גם
קישורים חיצוניים
26448508יוביסופט מונטריאול