U-29 (1936)
U-33, צוללת מטיפוס VIIA | |
תיאור כללי | |
---|---|
צי | הצי הגרמני במלחמת העולם השנייה |
דגל הצי | |
סדרה | הצוללות מדגם VIIA |
ציוני דרך עיקריים | |
הוזמנה | 1 באפריל 1935 |
תחילת הבנייה | 2 בינואר 1936 |
הושקה | 29 באוגוסט 1936 |
תקופת הפעילות | 17 בדצמבר 1936 – 17 באפריל 1944 (7 שנים ו־17 שבועות) |
אחריתה | הוטבעה ב-5 במאי 1945 |
מידות | |
הֶדְחֶק | 626 טון בציפה, 745 טון בצלילה |
אורך | 64.51 מטר, 45.5 מטר אורך גוף הלחץ |
רוחב | 5.85 מטר, 4.7 מטר רוחב גוף הלחץ |
שוקע | 4.37 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 17 קשר בציפה, 8 קשר בצלילה |
עומק צלילה | 220 מטר |
גודל הצוות | 44 עד 60 איש |
טווח שיוט | 11,500 ק"מ בציפה במהירות 10 קשר, 135–174 ק"מ בצלילה רציפה במהירות 4 קשר |
הנעה | 2 מנועי דיזל 6 צילינדרים בעלי 2,100–2,310 כוח סוס, 2 מנועים חשמליים בעלי 750 כוח סוס |
אמצעי לחימה | |
חימוש | 5 צינורות טורפדו 21 אינץ' – 4 בחרטום ו-1 בירכתים, תותח 88 מ"מ על הסיפון, 220 פגזים, תותח נ"מ 20 מ"מ, 11 טורפדות |
הצוללת הגרמנית U-29 הייתה צוללת מטיפוס VIIA של הקריגסמרינה של גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.
היא הונחה ב-2 בינואר 1936, הושקה ב-29 באוגוסט ונכנסה לשירות ב-10 בנובמבר. במהלך הקריירה שלה הייתה U-29 מעורבת בשבעה סיורי מלחמה בפיקודו של קפיטן-לויטננט אוטו שוהארט.
תכנון
כאחת מעשר הצוללות הגרמניות הראשונות מטיפוס VII שהוגדרו מאוחר יותר כצוללות מטיפוס VIIA, ל-U-29 הייתה תפוסה של 626 טונות (616 טונות ארוכות) כאשר שטה על פני השטח ו-745 טונות (733 טונות ארוכות) בזמן הצלילה. היה לה אורך כולל של 64.51 מטרים (211 רגל 8 אינץ'), אורך גוף לחץ של 45.50 מטרים (149 רגל 3 אינץ'), רוחב של 5.85 מטרים (19 רגל 2 אינץ'), גובה של 9.50 מטרים (31 רגל 2 אינץ'), ושוקע של 4.37 מטרים (14 רגל 4 אינץ'). הצוללת הונעה על ידי שני מנועי MAN M 6 V 40/46 ארבע פעימות, שישה צילינדרים דיזל, שהפיקו סך של 2,100–2,310 כוחות סוס (1,700 קילוואט) לשימוש תוך כדי פני השטח, שני מנועים חשמליים שתי פעימות של BBC GG UB 720/8 המפיקים סך של 750 כוחות סוס (550 קילוואט) לשימוש בזמן הצלילה. היו לה שני צילינדרים ושני מדחפים בקוטר 1.23 מטרים (4 רגל). הצוללת הייתה מסוגלת לפעול בעומקים של עד 230 מטרים (750 רגל).
לצוללת הייתה מהירות מרבית מעל פני השטח של 17 קשרים (31 קמ"ש) ומהירות צלילה מקסימלית של 8 קשרים (15 קמ"ש). כשהצוללת מתחת לפני המים, היא יכלה לפעול לאורך 73–94 מיילים ימיים (135–174 ק"מ) במהירות של 4 קשרים (7.4 קמ"ש); כאשר עלתה, היא יכלה לשוט לטווח של 6,200 מיילים ימיים (11,500 ק"מ) במהירות של 10 קשרים (19 קמ"ש). ל-U-29 הותקנו חמישה צינורות טורפדו בקוטר 53.3 סנטימטרים (21 אינץ') (ארבעה מותאמים בחרטום ואחד בירכתיים), 11 טורפדות, תותח ימי 8.8 ס"מ (3.46 אינץ') SK C/35 אחד, 220 פגזים ותותח נ"מ 2 ס"מ (0.79 אינץ') C/30 אחד. לצוללת היו בין 44 ל-60 אנשי צוות.
היסטוריית שירות
U-29 הייתה אחראית להטבעת נושאת המטוסים אה"מ קורייג'וס, ב-17 בספטמבר 1939, ספינת המלחמה הבריטית הראשונה שטבעה במלחמה על ידי פעולת אויב. מפקד כוח הצוללות הגרמני, קומודור קרל דניץ, ראה את טביעתה של קורייג'וס כ"הצלחה נפלאה" וגרוס-אדמירל אריך רדר, מפקד הקריגסמרינה, הורה להעניק לשוהארט את עיטור צלב הברזל דרגה ראשונה ולכל שאר אנשי צוות U-29 את צלב הברזל דרגהה שנייה.
במהלך הקריירה של U-29, היא הטביעה שתים עשרה ספינות, בסך הכל 67,277 טונות רישום ברוטו (GRT) וספינת מלחמה אחת בהדחק של 22,500 טון. בתחילת 1941, U-29 הוצאה מתפקידה בקו החזית והוקצתה מחדש לשייטת הצוללות ה-24 כצוללת אימונים. הצוללת שימשה בתפקיד זה עד ה-17 באפריל 1944, אז הוצאה משימוש ושימשה להדרכה.
גורל
U-29 הושמדה במפרץ קופפרמולן, (מזרחית לפלנסבורג), ב-5 במאי 1945 כחלק ממבצע רגנבוגן. שרידי הצוללת עדיין היו במקום בשנת 1993.
סמל הצוללת
הסמל של U-29 היה עלה אלון, עם עוגן וסכין או פגיון. היא גם חלקה את הסמל הזה עם U-3, U-120, U-747, U-1274 ו-U-1308.[1]
הערות שוליים
37877078U-29 (1936)