SM U-18

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
SM U-18
SM U-18 (שורה שנייה, שנייה מימין)
SM U-18 (שורה שנייה, שנייה מימין)
SM U-18 (שורה שנייה, שנייה מימין)
ציוני דרך עיקריים
הוזמנה 6 במאי 1910
תחילת הבנייה 27 באוקטובר 1910
הושקה 25 באפריל 1912
תקופת הפעילות 17 בנובמבר 191223 בנובמבר 1914 (שנתיים)
מלחמות וקרבות מלחמת העולם הראשונה
מידות
אורך 62.35 מטר
רוחב 6 מטר
שוקע 3.40 מטר
נתונים טכניים
מהירות 14.9 קשרים בציפה, 9.5 קשרים בצלילה
עומק צלילה 50 מטר
גודל הצוות 4 קצינים
25 מלחים
טווח שיוט 12,400 ק"מ בציפה, 139 ק"מ בצלילה
אמצעי לחימה
חימוש 4 צינורות טורפדו בגודל 45 ס"מ עם 6 טורפדו

SM U-18 הייתה אחת מ-329 צוללות ששירתו בצי הגרמני הקיסרי במלחמת העולם הראשונה. U-18 פעלה בלוחמת לוחמה נגד הסחר בקרב הראשון על האוקיינוס האטלנטי.

היסטוריית שירות

החל מאוקטובר 1914 פיקד עליה קפיטן-לויטננט פון הניג.[1]

במשימתה השלישית, ב-23 בנובמבר U-18 חדרה למעגן הצי של Scapa Flow דרך Hoxa Sound, בעקבות ספינת קיטור דרך הבום ונכנסה למעגן בקושי רב. עם זאת, הצי נעדר, כשהוא מפוזר במעגנים בחוף המערבי של סקוטלנד ואירלנד. כאשר U-18 עשתה את דרכה חזרה דרך Hoxa Sound אל הים הפתוח, הפריסקופ שלה זוהה על ידי סירת שמירה. ספינת המכמורת דורותי גריי שינתה מסלול ופגעה בפריסקופ, והפכה אותו ללא שימושי. בעקבות כך U-18 סבלה מכשל במנוע הצלילה שלה והצוללת לא הצליחה לשמור על העומק שלה, בשלב מסוים היא אפילו פגעה בקרקעית הים. היא נפגעה בפעם השנייה על ידי המשחתת HMS גארי ובסופו של דבר, הקפטן שלה נאלץ לעלות על פני השטח ולהטביע את הצוללת ממש מחוץ לשער הוקסה; כל אנשי הצוות, למעט אחד, נאספו על ידי סירות בריטיות.[2][3] איש צוות אחד נספה, ואילו 22 הנותרים נכלאו כשבויי מלחמה.

שרידי הצוללת שוכנים 75 מטרים (246 רגל) מתחת לפני השטח ממש מחוץ לשער Hoxa, ב-58°41′ צפון 02°55′ מערב.

הערות שוליים

  1. ^ Koerver, Hans Joachim (2008).
  2. ^ Messimer, Dwight R. (2002). Verschollen: World War I U-boat Losses. Naval Institute Press. pp. 36–40. ISBN 9781557504753.
  3. ^ Koerver.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

36833659SM U-18