BuzzFeed
פרטי הערוץ | |
---|---|
מדינה | ארצות הברית |
שפה | אנגלית |
הצפנה | וידאוגרד |
BuzzFeed היא חברת תקשורת אינטרנטית אמריקנית פופולרית שנוסדה על ידי ג'ונה פרטי בשנת 2006 בעיר ניו-יורק. היא התמקדה עם הקמתה בתוכן ויראלי על נושאים חברתיים ופופולרים. מאז גדלה והפכה לחברת תקשורת וטכנולוגיה גלובלית המכסה מגוון רחב של נושאים הכוללים פוליטיקה, עשה זאת בעצמך ועסקים.[1]
במקור באזפיד ייצרה תוכן ויראלי בצורת סרטונים, כתבות או בחנים אישיות, בחנים. בתחילת דרכה כדי למשוך קוראים לכתבות, החברה השתמשה בקליקבייט, ניסוח כותרות מעניינות שעודדו משתמשים להקליק עליהן למרות שביניהן לבין הכתבה לפעמים לא היה כל קשר. לאחר שזכתה בקהל קבוע, הקשר בין הכותרות לבין תוכן הכתבות התחזק.
ההכנסות של באזפיד מגיעות מתוכן שיווקי, מפרסומות ומתשלומים שהיא מקבלת ישירות מפייסבוק[2]. בסוף 2017 פרסם מייסד החברה פרטי מאמר בו הבטיח שהחברה תגוון את מקורות ההכנסה שלה, בין השאר באמצעות פיתוח מותגי תוכן חדשים בתחומי עניין ספציפיים דוגמת מזון או אופנה ופיתוח תוכן עבור חברות מדיה אחרות במטרה להקטין את התלות של החברה ברשתות חברתיות.
תוכן
חדשות
ב-2011 באזפיד נכנסה לתחום החדשות. היא החלה להעסיק אנשים שהיו בתפקידים בכירים בחברות עיתונות אחרות. מניתוח משווה של הסיקור בבאזפיד ובניו יורק טיימס ב-2015 עלה שבאזפיד משתמשת בסטנדרטים מקצועיים דומים לאלו של העיתונות הממוסדת דוגמת הניו יורק טיימס, אך היא מתמקדת מהטיימס בנושאים יותר חברתיים כמו זהות מגדרית ובידור. היא מתבססת פחות מהטיימס על פוליטיקאים ועובדי מדינה כמקורות ויותר על אנשים מן השורה ואנשי עסקים. בנוסף, יש בבאזפיד הרבה פחות סיקור שלילי, ככל הנראה מכיוון שבאזפיד מנסה למשוך את הקהל בעזרת תכנים חיוביים ומעוררי השראה[2].
קישורים חיצוניים
- buzzfeed אתר האינטרנט הרשמי של BuzzFeed
- אסף גלעד, 6 הוכחות לכך שבאזפיד ממציאים מחדש את העיתונות (ולא בטוח שבקטע טוב), באתר כלכליסט, 10 בספטמבר 2015
- BuzzFeedVideo ערוץ היוטיוב הראשי של BuzzFeed
הערות שוליים
- ^ "BuzzFeed gets $50 mn cash infusion, to set up operations in India". The Economic Times.
- ^ 2.0 2.1 Tandoc Jr, E. C., Five ways BuzzFeed is preserving (or transforming) the journalistic field., Journalism 19, 2018, עמ' 200-216
23451731BuzzFeed