AIG ישראל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
AIG ישראל
לוגו AIG
לוגו AIG
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 1996–הווה (כ־28 שנים)
חברת אם תאגיד הביטוח האמריקאי AIG
משרד ראשי הסיבים 25, פתח תקווה
בעלות תאגיד AIG העולמי
ענפי תעשייה מכירה ישירה של ביטוח
מוצרים עיקריים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח משכנתא, ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח מסחרי
הכנסות מעל מיליארד שקל ברוטו
מנכ"ל יפעת רייטר
עובדים 770
 
האתר הרשמי

איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ היא השלוחה בישראל של תאגיד הביטוח האמריקאי AIG. עיקר פעילותה של AIG ישראל הוא במכירה ישירה של ביטוח. בשנת 2015 חצתה החברה את רף ההכנסות ברוטו של מיליארד שקל[1].

היסטוריה

AIG ישראל הוקמה ב-1996 כחברה פרטית בשותפות בין AIG העולמית (50.01%) לבין קבוצת עורק הישראלית (49.99%) שבשליטת מוריס קאהן והאחים שמואל וצבי מיתר. ב-1997 החלה החברה למכור את מוצרי הביטוח הראשונים שלה.

המנכ"ל הראשון של החברה היה ברוס ווטרס הניו זילנדי שהוחלף בתוך זמן קצר על ידי אד שניידר האמריקאי[2]. בשנים הראשונות החברה התקשתה להגיע לחדירה משמעותית לשוק הביטוח הישראלי, אך בסוף 2001 מונתה לתפקיד חוה פרידמן-שפירא, שייצבה את החברה והובילה אותה לרווחיות ולנתח שוק של 3% מסך דמי הביטוח השנתיים[3]. היא כיהנה בתפקידה 11 שנים. 

בינואר 2013 רכש תאגיד AIG העולמי את החזקותיה של קבוצת עורק[4] והפך לבעלים היחיד בחברה, באמצעות שרשרת של שש חברות בנות. עלות הרכישה לא נחשפה. בשנה זו גם מונה למנכ"ל החברה שי פלדמן, ש-15 שנה לפני כן החל את דרכו בענף הביטוח במוקד המכירות של החברה.

מנכ"לית AIG ישראל הנוכחית היא יפעת רייטר. קודם לכן שימשה רייטר כסמנכ"לית חיים ובריאות, והחלה לשמש בתפקידה הנוכחי באוקטובר 2019[5].

החברה מעסיקה יותר מ-800 עובדים. באפריל 2015 נחתם הסכם קיבוצי בחברה[6].

מטה החברה נמצא בפתח תקווה

תחומי פעילות, שיווק ושירות

המוצרים הנמכרים על ידי AIG ישראל נחלקים לשלוש קטגוריות:[7] אגף ביטוחי רכב ודירה עוסק בביטוחי רכב (רכוש וחובה) וביטוח מקיף לבתי מגורים (מבנה ותכולה). אגף ביטוח חיים ובריאות עוסק בביטוח מחלות ואשפוז, ביטוח תאונות אישיות, ביטוחי נסיעות לחו"ל וביטוח חיים. אגפים אלה משווקים את מוצרי הביטוח בעיקר באופן ישיר ללקוחות פרטיים באמצעות מוקדי מכירות טלפוניים וללא סוכנים.

אגף הביטוחים המסחריים פועל באמצעות סוכנים וכולל ביטוחים לחברות, יצרנים, משרדים ובתי עסק, בהם ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח הנדסי, ביטוחי סייבר, ביטוח אחריות מעבידים, ביטוח אחריות כלפי צד שלישי וביטוח מטענים בהובלה.

במדד השירות של משרד האוצר לשנת 2019, שפורסם בספטמבר 2020, הגיעה AIG למקום הראשון בתשלום תביעות, זה שנה שביעית ברציפות. את המדד, שהשירות לטיפול בתביעות מהווה 40% ממנו, מפרסמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר מדי שנה מאז 2013.

במרץ 2020 השיקה AIG שפה פרסומית חדשה, הכוללת פרסומות ותשדירים בהשתתפות מנחה הטלוויזיה אסי עזר ובן זוגו אלברט אסקולה, תחת הסלוגן "משלמים פחות מקבלים יותר". הפרסומות מציגות את בני הזוג בסיטואציות שכמו לקוחות מחייהם, ומצולמות בסגנון סרטוני אינסטגרם.

AIG SafeLife

תוכנית שהושקה בשנת 2019 ומעודדת שמירה על אורח חיים בריא. באמצעות התוכנית, בעלי ביטוח חיים, ביטוח בריאות או ביטוח תאונות אישיות של AIG זוכים להטבות והנחות ככל שכמות הפעילות הגופנית שהם מבצעים גדולה יותר. תוכנית AIG SafeLife מתבססת על אפליקציה לטלפון החכם המסתנכרנת עם אפליקציות אחרות במכשיר, מודדת באמצעותם את רמת הפעילות הגופנית של בעל הביטוח ומעניקה נקודות על עמידה ביעדים שונים, כגון: מספר צעדים נדרש, מספר דקות מאמץ וביצוע פעילויות נוספות. צבירה מקסימלית של נקודות מזכה את בעל הביטוח הנחה של עד 25% ממחיר הביטוח בכל שנה.

ביטוח סייבר

הביטוח מכסה נזקים שנגרמים למותקף, פיצוי על כספים ששולמו בסחיטת סייבר, כיסוי מקרי טרור סייבר, ביטוח למאגרי המידע מפני פריצה וגנבה, וכיסוי לאובדן רווחים בשל אירוע סייבר מתמשך.

ביטוח הסייבר הוא אחד ממנועי הצמיחה של החברה, וב-2015 הוכפלו דמי הביטוח ששילמו לקוחות עבור ביטוחים אלה. 34% מדמי הביטוח בתחום הגיעו ממגזר הקמעונאות ו-29% ממקצועות חופשיים.

AIG SafeHome & Cyber

ב-2019 החברה החלה לשווק את AIG SafeHome & Cyber, ביטוח הסייבר הראשון בישראל לבתים פרטיים, המבקש להתמודד עם הצורך העולה בהגנה מפני פריצות ומתקפות של האקרים – לא רק עבור עסקים, אלא גם למשתמשים פרטיים. החבילה כוללת שלושה נדבכים: מענה טלפוני ראשוני בעת מתקפת סייבר מטעם נציגי החברה, הכולל סיוע בעצירת המתקפה; עזרה ממומחה סייבר במטרה להתגונן מפני המתקפה באמצעות התחברות מרחוק למחשב של הלקוח; וכן תיקון מכשירים שנפגעו בשל המתקפה או פיצוי כספי בגין הנזק.

Just Drive

בינואר 2021 הושקה חבילת Just Drive עבור בעלי ביטוח רכב של AIG. החבילה המציעה ביטוח רכב לנהגים נוספים מעבר לבעלי הביטוח שאינם משתמשים ברכב באופן קבוע, כגון נהגים צעירים או חדשים, שכנים ואורחים. באופן זה, החבילה מספקת פתרון עבור לקוחות שמעוניינים לאפשר לנהגים נוספים לנהוג ברכב ללא הוצאה משמעותית נוספת. על מנת להפעיל את חבילת Just Drive, על בעל הפוליסה לרכוש מראש כמות נקובה של קילומטרים. הנהג הנוסף מוריד לטלפון החכם שלו אפליקציה, שמופעלת בתחילת הנהיגה ומופסקת בסיומה באמצעות לחיצה על כפתור. האפליקציה מודדת את מספר הקילומטרים שהנהג עבר ומפחיתה אותו מהכמות שבעל הפוליסה רכש.

נתח שוק ומאזן כספי

בשנת 2015 החזיקה AIG ישראל 12% משוק תאונות אישיות, 6.9% משוק ביטוח אחריות המוצר, 6.3% משוק ביטוח המקיף לדירות, 5.3% משוק ביטוח האחריות המקצועית ו-4% משוק ביטוח הרכב-רכוש (שאינו ביטוח חובה). החברה רשמה ב-2015 רווח של 90 מיליון שקל.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0