התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית ריקה. התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ שנודע גם בשם המקוצר "תאגיד הפול" מאפשר לכל מי שמחזיק ברישיון נהיגה במדינת ישראל לרכוש ביטוח חובה לרכב בהתאם לדין המחייב רכישתו.

מטה החברה ממוקם בראשון לציון.

היסטוריה

הוראות החוק בישראל בהן הוראות פקודת ביטוח רכב מנועי (נוסח חדש), התש"ל - 1970 מחייבות את המחזיק, הנוהג והמשתמש ברכב מנועי להחזיק בביטוח שיכסה את אחריותו במקרה של תאונת דרכים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

עקב התנגשות בין הוראת החוק בישראל לפיה על כל משתמש או בעל רכב מנועי להחזיק פוליסת ביטוח לרכב, לבין המצב בפועל שבו חברות הביטוח אינן מחויבות לבטח כל אדם הפונה אליהן בתעריפים המקובלים, התעורר צורך במתן מענה שיגשר על הפער. בעבר ניתן לכך מענה באמצעות ביטוח משותף של ה"מאגר הישראלי לביטוח רכב חובה ליד איגוד חברות הביטוח בישראל" שלקחו בו חלק כל המבטחים בביטוח רכב חובה בישראל. הפרמיה של כל מי שרכש ביטוח חובה הייתה גבוהה מעט יותר בכדי לסבסד בכך את הנהגים שחברות הביטוח סירבו לבטח.

ב-2001, במסגרת הרפורמה בביטוח הרכב[1]), הוחלט להתקין תקנות חדשות המגדירות את הביטוח השיורי כ"ביטוח משתמש ברכב מנועי שלא השיג כיסוי ביטוחי באופן ישיר אצל מבטח". הטיפול בביטוח השיורי עבר לתאגיד שייסדו החברות המבטחות בישראל בינואר 2002, ששמו "התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ".

מהות

התאגיד מבטח בעלי רכב ונהגים שחברות הביטוח אינן מבטחות לפי תעריפים רגילים, בין אם מדובר ברכבים דו-גלגליים, נהגים שבעברם תאונות דרכים רבות, עבירות תעבורה או בשל מדיניות החברות (כגון ביטוח רכב לתקופה קצרה משנה, כגון השכרת רכב או רכב שאינו נמצא בשימוש). חלקן של חברות הביטוח במאגר נקבע מדי שנה בהתאם לחלקה של כל חברה בסך הפרמיות רכב חובה באותה שנת חיתום.

רכבים דו גלגליים מבוטחים בפול מסיבות שונות. מבחינה סטטיסטית רכבים דו גלגליים בהם אופנועים וקטנועים מעורבים בתאונות דרכים יותר מאשר רכבים פרטיים והפגיעות בגוף במקרה של תאונה בה מעורב רכב דו גלגלי לרוב קשות יותר. בנוסף, רכבים אלו קלים יותר לגניבה מאשר רכב פרטי ולכן חברות הביטוח לא מעוניינות בביטוחים אלו.

ביטוח הפול מציע ביטוח לדו גלגלי במחיר אחיד, אך גבוה ממחיר השוק. המחיר לא תלוי בסוג האופנוע או עברו הביטוחי של הנהג והוא ביטוח חובה המכסה פגיעות גוף בלבד לנהג והמשתמשים האחרים בדרך.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

39737111התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ