תחנת הרכבת חצבה
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ערך זה עוסק במיזם עתידי
| ||
ערך זה עוסק במיזם עתידי |
מיקום | |||
---|---|---|---|
מיקום | סמוך ליישוב חצבה | ||
מידע על התחנה | |||
שירות רכבות | תל אביב, באר שבע, אילת. | ||
|
תחנת הרכבת חצבה היא תחנת נוסעים מתוכננת של רכבת ישראל העתידה לשרת את היישוב חצבה. התחנה היא חלק מפרויקט מסילת הרכבת לאילת[1]. כיום קיימת מסילה המגיעה כמעט עד חצבה (מסילת הרכבת לצין המיועדת לשינוע פוספטים) אך במסגרת העבודות יוקם קטע חדש ומשודרג.
היסטוריה
בשנת 1975 הכריז מנכ"ל רכבת ישראל, צבי צפרירי, על פרויקט להארכת מסילת הדרום עד אילת, כולל תחנה בחצבה ושלוחה למפעלי ים המלח[2]. ב-1977 הגיעה מסילת הדרום לאורכה הנוכחי עם פתיחת הקטע מאורון למפעלים ליד הר צין. במאי 1977, הקטע הבא בפרויקט, שאורכו 42 ק"מ, בין הר צין לחצבה, תוקצב לביצוע בסך 15 מיליון ל"י[3]. אך לאחר המהפך בבחירות לכנסת התשיעית, החליט שר האוצר החדש שמחה ארליך לבטל את הפרויקט ותחנת הרכבת בחצבה מעולם לא נבנתה[4].
קו הרכבת לאילת | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
הערות שוליים
- ^ דניאל שמיל, הממשלה אישרה הקמת רכבת לאילת; שעתיים לים האדום, באתר TheMarker, 5 בפברואר 2012
- ^ המסילה לאילת - ראשונה בעדיפויות רכבת־ישראל, מעריב, 11 בדצמבר 1975
- ^ הוחלט להאריך מסילת הברזל עד אילת, דבר, 17 במאי 1977
- ^ ארידור מבקש 15 מיליון ל"י להשלמת קו הרכבת בערבה, מעריב, 6 באוקטובר 1977