שרוטונים
שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית
שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה פרטית |
מייסדים |
ניב פועל שחר בר דוד |
תקופת הפעילות | 2007–הווה (כ־17 שנים) |
ענפי תעשייה | הנפשה |
מוצרים עיקריים | סרטוני הנפשה ויראליים |
אנשי מפתח |
שחר בר דוד - מנכ"ל |
אתר החברה |
שרוטונים (שרוטונים זה ויראלי בע"מ) היא חברת תוכן והפקות פופולרית בישראל, המתמחה בהפקות וידאו אנימטיביות ומצולמות, המיועדות למדיה הדיגיטלית, בדגש על רשתות חברתיות כגון: יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם.
כיום עוקבים אחרי "שרוטונים" למעלה מ-740,000 מנויים דרך מגוון שונות חברתיות (אינסטגרם- 120,000[1], פייסבוק- 217,000[2], יוטיוב- 440,000[3]). החברה הפיקה מעל 600 סרטונים הכוללים תכנים מקוריים ותכנים מסחריים, בהם צפו נכון להיום למעלה מ-350 מיליון. בין לקוחותיה של שרוטונים נמנים בנקים וחברות אשראי, ערוצי טלוויזיה, נסטלה, אסם, מיקרוסופט, שטראוס, בזק, פרטנר, סלקום, YES, HOT, שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מכבי תל אביב בכדורגל, דומינו'ס פיצה, אל-על, ביטוח ישיר, רשת מלונות פתאל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואתר סיטיפס.
בשנת 2010 פרסמה החברה את שיר המונדיאל, שדורג על ידי אתר יוטיוב כסרטון הנצפה ביותר בישראל באותה שנה, עם כ-7 מיליון צפיות. בשנת 2012 עלה הסרטון "גמבה סטייל", פארודיה לשיר "גנגנם סטייל". הפארודיה הפכה לסרטון הנצפה ביותר בישראל אי פעם לפי דירוג יוטיוב. נכון לדצמבר 2017 הסרטון עומד על כ-55 מיליון צפיות וכ-10,000 תגובות. באותה שנה ייצגה שרוטונים את ישראל בוועידת יוטיוב העולמית שנערכה בלונדון. בשנת 2013 סרטון שלישי של החברה היה בראש דירוג יוטיוב ישראל - "כוכב רשת סטייל" שהופק בשיתוף ערוץ הילדים וכיום עומד על 17 מיליון צפיות[4].
לקראת סיום שנת 2014, חברת "שרוטונים" הוכרזה על ידי יוטיוב בפעם הרביעית כבעלת הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב ישראל בעקבות הסרטון "שיר המונדיאל 2014" שזכה ל-3.5 מיליון צפיות וכיום על 4.2 מיליון צפיות[5].
בשנת 2015, הסרטון "חברה רוסיה" של שרוטונים, הוכרז על ידי יוטיוב לסרטון הנצפה ביותר בישראל, בקטגוריה שאינה מוזיקה[6]. הסרטון נכתב ביחד עם אושיית הרשת הרוסי סניה ולדברג, וגרף ביוטיוב מעל 2,700,000 צפיות ובפייסבוק כמות דומה.
החל מ-2016, מפיקה החברה יומן שנתי לתלמיד, הכולל קטעים הומוריסטיים, משחקים וסרטונים המוצגים על גבי היומן באמצעות אפליקציה העושה שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה[7].
ב-8/2/2019 החברה ציינה תריסר שנות פעילות.
ערוצים נוספים
בנוסף לערוץ התכנים המקוריים מפעילה החברה שני ערוצים נוספים ביוטיוב, אחד המרכז סרטונים מסחריים (srutonimAds)[8] והשני המופנה לקהל הבינלאומי (Scratchgroup)[9].
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של החברה
- סרטונים בערוץ של שרוטונים, באתר יוטיוב
- הסרטון הפארודי "גמבה סטייל" שזכה למעל 46 מיליון צפיות (שיא ישראלי)
- ליאת אלקיים, האינטרנט עדיין לא הרג את הטלוויזיה, באתר הארץ, 1 במרץ 2013
- ויראלי: סיפור ההצלחה של שחר בר דוד, באתר מאקו, 11 ביולי 2013
- תכירו את ניב פועל, באתר וואלה!, 15 ביולי 2013
- אסף גולן, שש שנים לחברת הסרטונים הישראלית "שרוטונים", באתר nrg, 20 בספטמבר 2013
- אורנה יפת, "לא הרווחנו שקל על הסרטון הכי נצפה", באתר כלכליסט, 15 במאי 2016
- צפו: השיר שניצח את מלכת השושנים, באתר ynet, 17 ביוני 2018
- רפאלה גויכמן וענת ג'ורג'י, "בקרוב מאד מראיינים ישוחחו בלייב עם דמויות מצוירות", באתר TheMarker, 1 בפברואר 2019
הערות שוליים
- ^ שרוטונים אינסטגרם
- ^ שרטונים פייסבוק
- ^ עוקבים ביוטיוב
- ^ כוכב רשת סטייל, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 2:34)
- ^ World Cup Song 2014, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 2:34)
- ^ סיכום שנה ביוטיוב: מה היה הסרטון הכי נצפה בישראל ב-2015?, באתר וואלה!, 9 בדצמבר 2015
- ^ פנינה גליקסמן, זה ויראלי: היומן הדיגיטלי של שרוטונים לשנה החדשה, באתר פרוגי, 15 ביולי 2016
- ^ ערוץ מסחרי 1
- ^ ערוץ מסחרי 2
25924503שרוטונים