שקד גלבוע
ענף מדעי | מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש |
---|
שקד גלבוע (נולדה במאי 1974) היא פרופסור חבר למנהל עסקים במרכז האקדמי רופין, מרצה וחוקרת ישראלית בתחום חווית לקוח. גלבוע היא ראשת ההתמחות בניהול משאבי אנוש ופיתוח ארגוני בתואר הראשון במנהל עסקים, וראשת ההתמחות במנהיגות, אסטרטגיה וניהול בכיר בתואר השני במנהל עסקים.[1]
ביוגרפיה
שקד גלבוע נולדה בקיבוץ בית השיטה. היא סיימה לימודי תואר ראשון בשירותי אנוש ותולדות האמנות באוניברסיטת חיפה בשנת 1998. בשנת 2001 סיימה את לימודי התואר שני במדעי ההתנהגות בפקולטה לתעשייה וניהול בטכניון, במסלול ניהול משאבי-אנוש. את התואר שלישי סיימה גלבוע במחלקה לגאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב בשנת 2007. עבודת הדוקטורט שלה בנושא "הקניון כמקום" נעשתה בהנחיית יצחק שנל.
גלבוע הצטרפה למרכז האקדמי רופין בשנת 2007. בשנת 2021 היא מונתה לדרגת פרופסור חבר.
מחקר
תחום המחקר של גלבוע עוסק בחוויית הלקוח, כלומר באופן שבו לקוחות מגיבים לאינטראקציה שלהם עם ארגונים, במהלך תהליך הצריכה. מחקריה של גלבוע עוסקים בחוויית הלקוח בארבעה הקשרים עיקריים.
בפרויקט מחקר על קניונים, התמקדה גלבוע באופן בו מבקרי קניונים חווים את מרחב הקניון הסגור. במחקרים זוהו ארבע חוויות קניון: חווית פיתוי בה סביבת הקניון מעודדת קניות אימפולסיביות, חוויה חברתית בה הקניון משמש כמקום מפגש, חווית בילוי וחוויה פונקציונלית.[2][3] מחקרי המשך עסקו בהשוואה בינלאומית[4] ובקניונים בתקופה של מגפת הקורונה.[5] בפרויקט נוסף על מימון המונים, בחנה גלבוע את תפקיד הרווחה הנפשית בתהליכי מימון המונים.[6][7][8] בפרויקט ישראלי-צרפתי, מופו תגובות קוגניטיביות ורגשיות של לקוחות מישראל וצרפת, כאשר הם מבקרים בסביבות שירות שונות תחת החשש מפיגועי טרור.[9][10] לבסוף, בפרויקט בינלאומי גלבוע פיתחה שאלון למדידת דימוי עיר בקרב תושבים ותיירים[11] והשתמשה בו כדי לחקור את הנכונות של תושבים לגור בעיר.[12]
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של פרופ' שקד גלבוע
- שקד גלבוע, האם הגיע סוף עידן הקניונים?, באתר כלכליסט, 22 במאי 2020
רונית הראל, ללמוד מהקניונים: מה גורם ללקוחות להישאר כשהענף עובר שיבוש טכנולוגי, באתר TheMarker, 12 בדצמבר 2022
טלי חרותי-סובר, מעבדה לניהול | עם הגב לקיר ופנים לדלת: כך הלקוחות ירגישו בנוח גם בתקופות של טרור, באתר TheMarker, 18 באפריל 2022
- ענת קורול גורדון ושאול אמסטרדמסקי, ארץ הקניונים, בפודקאסט חיות כיס, 15 בפברואר 2023
הערות שוליים
- ↑ פרופ' שקד גלבוע, באתר המרכז האקדמי רופין
- ↑ Shaked Gilboa, Iris Vilnai‐Yavetz, Shop until you drop? An exploratory analysis of mall experiences, European Journal of Marketing 47, 2013-02-08, עמ' 239–259 doi: 10.1108/03090561311285538
- ↑ Shaked Gilboa, Iris Vilnai-Yavetz, Jean Charles Chebat, Capturing the multiple facets of mall experience: Developing and validating a scale: Capturing multiple facets of mall experience, Journal of Consumer Behaviour 15, 2016-01, עמ' 48–59 doi: 10.1002/cb.1531
- ↑ Shaked Gilboa, Iris Vilnai-Yavetz, Vince Mitchell, Adilson Borges, Kwabena Frimpong, Nourdine Belhsen, Mall experiences are not universal: The moderating roles of national culture and mall industry age, Journal of Retailing and Consumer Services 57, 2020-11, עמ' 102210 doi: 10.1016/j.jretconser.2020.102210
- ↑ Iris Vilnai-Yavetz, Shaked Gilboa, Vincent Mitchell, “There is no place like my mall”: consumer reactions to the absence of mall experiences, Journal of Services Marketing 36, 2022-01-01, עמ' 563–583 doi: 10.1108/JSM-04-2021-0118
- ↑ Kalanit Efrat, Shaked Gilboa, Andreas Wald, The emergence of well-being in crowdfunding: a study of entrepreneurs and backers of reward and donation campaigns, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research 27, 2021-02-12, עמ' 397–415 doi: 10.1108/IJEBR-12-2019-0685
- ↑ Kalanit Efrat, Andreas Wald, Shaked Gilboa, The transition from novice to serial crowdfunders: behavioral antecedents and well-being drivers, Internet Research 32, 2022-01-18, עמ' 172–196 doi: 10.1108/INTR-06-2020-0306
- ↑ Kalanit Efrat, Shaked Gilboa, Andreas Wald, Rotem Shneor, Loyalty and well-being explain serial crowdfunding backing behavior: an empirical test of complementary theories, Internet Research, 2023-08-02 doi: 10.1108/INTR-09-2022-0707
- ↑ Tali Seger Guttmann, Shaked Gilboa, Judith Partouche-Sebban, “I live with terror inside me”: Exploring customers’ instinctive reactions to terror, International Journal of Hospitality Management 92, 2021-01, עמ' 102734 doi: 10.1016/j.ijhm.2020.102734
- ↑ Shaked Gilboa, Tali Seger-Guttmann, Judith Partouche-Sebban, Increasing customer loyalty and WOM in an age of terror: Cross-cultural development and validation of the customers’ reactions to terror scale (CRTS), Journal of Retailing and Consumer Services 64, 2022-01, עמ' 102785 doi: 10.1016/j.jretconser.2021.102785
- ↑ Shaked Gilboa, Eugene D. Jaffe, Donata Vianelli, Alberto Pastore, Ram Herstein, A summated rating scale for measuring city image, Cities 44, 2015-04, עמ' 50–59 doi: 10.1016/j.cities.2015.01.002
- ↑ Shaked Gilboa, Eugene Jaffe, Can one brand fit all? Segmenting city residents for place branding, Cities 116, 2021-09, עמ' 103287 doi: 10.1016/j.cities.2021.103287

שקד גלבוע39875320Q122830691