מוזמנים להוסיף כל מידע שיש בידכם
שיחה:תקרובת עבודה זרה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הערך מנוסח כמט כמו חבורה. (דהיינו, עיין, בסוגיה שם מבואר)
כמו כן יש מקורות לא קבילים (טענות השליח של... איפה הטענות האלו?)
ראה גם טיוטה:פולמוס הפאה הנכרית
קישור לכל דבריו של אמיר דרומי בסוף הערך.
- לא הזכרת בכלל את מקור האיסור בתקרובת רק את הלימוד שאין ביטול.
- יש נידון מה הלאו ובעצם גם כמה לאוים יש בהנאה מתקרובת, נחלקו בזה הרמב"ם והרמב"ן ראה בספר המצוות ל"ת כג-כ"ו (בערך) ואריכות הרמב"ן בל"ת קצ"ד, להרמב"ם כל הנהנה מתקרובת עובר בשתי לאוים (וביין נסך יש לאו נוסף) להרמב"ן יש תמיד רק לאו אחד.
תודה, בוצע
אשרי מדבר אל אוזן שומעת.
- לפי הרמב"ן הלאו של תקרובת נלמד מפרשת כי-תשא "וקרא לך ואכלת מזבחו", מההיקש למת לומדים שגם אסור בהנאה ולא רק אכילה (וכמובן שאין ביטול).
- אני מוודא שהבנתי נכון, הפסוק המצוטט בגדול "זובח לאלהים יחרם" מובא בגמ' בקשר למה נחשב 'עבודה' (לגבי איסור העבודה) וממילא זה משפיע גם על מה נחשב לתקרובת, אבל זה שהפסוק בא ללמד את עצם הדין של איסור הנאה מקורו ברבינו בחיי.
אז הנה בעוד הערך רק בטיוטה כבר למדתי ממנו משהו.
כמדומה שהעיקר חסר וכפי שציין אחודה חידה, פולמוס הפאה לא אמור להיות רוב הערך. במצב הנוכחי שם הערך לא תואם את תכנו (מלבד הצורך בשכתוב).
מסכים. הנושא ההלכתי היה קיים אלפי שנים לפני הפיאות וזה לא אמור להיות רוב הערך, מעבר לטענות קודמיי על הניסוח והמבנה.
יש להוסיף גם את דינה לגבי טומאה.
אולי אפשר לחלק לשניים או לכתוב להפך ערך רק על פולמוס הפאות
פולמוס הפאות צריך לצאת מהערך הזה ומקסימום להיות מוזכר במילים בודדות. השם המתאים לערך בצורתו הנוכחית הוא פולמוס הפאה הנכרית, ואז לתמצת את החלק הראשון לפיסקת רקע הלכתי. בכל מקרה במצב הנוכחי זה לא יכול להישאר.
הכנסתי קישור לערך המורחב באנצ"ת. יכול להיות ערך מרתק, כמובן עם ערך מורחב לפולמוס הפאות. יש כבר טיוטה, וניתן ללכת עם זה הלאה.
אין נושאים ישנים יותר