שיחה:שמואל (אמורא)/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

אמר שמואל זו דברי וכו' 14 מקומות בש''ס וזהו המקור לדברי זו

4
משך חכמה (שיחהתרומות)

ציטוט

הערת "זו דברי ..." המופיעה בתלמוד מיוחסת רבות לעבודתו של שמואל.[דרוש מקור]

סוף ציטוט


נראה להציע את המקור


2.  תלמוד בבלי מסכת יבמות דף סז עמוד א

איהי היא! קשיא. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר' יוסי, אבל חכמים אומרים: יש לו בנים -

3.  תלמוד בבלי מסכת כתובות דף נז עמוד א

דרב יוסף, אמר להו, הכי אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר' מאיר, אבל חכמים אומרים:

4.  תלמוד בבלי מסכת גיטין דף פ עמוד א

לכו מילי בשילי. אמר רב יהודה אמר שמואל: [עמוד ב] זו דברי ר"מ, אבל חכמים אומרים: אפילו לא

5.  תלמוד בבלי מסכת קידושין דף עב עמוד ב

רשות עליו - אין קרוי עבד. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר"מ, אבל חכמים אומרים: כל

6.  תלמוד בבלי מסכת קידושין דף עב עמוד ב

ליה רב אשי: מאי דעתיך? דאמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר' מאיר, אבל חכ"א: כל ארצות

7.  תלמוד בבלי מסכת בבא קמא דף מו עמוד א

גמ'. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי סומכוס, דאמר: ממון המוטל בספק חולקין, אבל חכמים

9.  תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף עה עמוד א

לא תלוה אשה [וכו']. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי הלל, אבל חכמים אומרים: לוים סתם,

10.  תלמוד בבלי מסכת בבא בתרא דף לו עמוד ב

דלא. שמואל - מאי היא? דאמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי רבי ישמעאל ורבי עקיבא, אבל

11.  תלמוד בבלי מסכת בבא בתרא דף קה עמוד א

- אימא לא, קא משמע לן. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי בן ננס, אבל חכמים אומרים: הלך

12.  תלמוד בבלי מסכת בבא בתרא דף קנד עמוד ב

דאמר רבינו יוסף אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי חכמים, אבל רבי מאיר אומר: מודה בשטר

13.  תלמוד בבלי מסכת הוריות דף ב עמוד ב

קתני לה! תני והדר מפרש. אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר' יהודה, אבל חכמים אומרים:

14.  תלמוד בבלי מסכת הוריות דף ג עמוד א

שבטים שחטאו - מביאין ז' פרים. ורב נחמן אמר שמואל: זו דברי ר"מ, אבל חכמי' אומרי': יחיד

15.  תלמוד בבלי מסכת חולין דף עט עמוד א

מן הסוס - אסורין; ואמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר' יהודה, דאמר אין חוששין לזרע האב,

16.  תלמוד בבלי מסכת נדה דף סג עמוד ב

ואמרת לן עלה אמר רב יהודה אמר שמואל: זו דברי ר"ג בר רבי שאמר משום רשב"ג, אבל חכמים

אפרון (שיחהתרומות)
משך חכמה (שיחהתרומות)

אפרון יישר כח

עיינתי שם ובתוך הדברים כתוב המילים הערה 1 ואין לה שום משמעות לכאורה אנא עיין שם בבקשה.

אפרון (שיחהתרומות)
עמוס חדד (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‏‎‎‏‎‎‏‎‎‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏

תקנו אותי אם אני טועה, בפתיח נכתב "ייסד את המתיבתא (ישיבה) היהודית בסורא אשר בבבל", האם אין זו טעות, האם לא צריך להיות כתוב נהרדעא, הרי רב היה בסורא ושמואל בנהרדעא כידוע.

אליצור (שיחהתרומות)

מפורסם כך. באיגרת דרב שרירא מובא שבנהרדעא היתה קיימת ישיבה לפניהם ובתחילה היו יחד רב ושמואל, ובעקבות מעשה נדד רב לסורא ויסד שם ישיבה. כדי לא להחזיק את הכותב לטועה נחפש עוד קצת..

אליצור (שיחהתרומות)

חח התעצלתי לקרוא.. וכנראה שגם אתה, קרא שוב - מדובר על רב.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

גאון שלי מה הייתי עושה בלעדיך, נראה לך נכון התיקון שעשיתי שם?

אליצור (שיחהתרומות)

הפריע לך כמו לי שהערך העוסק בשמואל מתחיל ומרחיב את הדיבור דווקא על רב..הסוגריים לא ממש מספיקות נראה שצריך לשכתב את הפתיח.

אין נושאים ישנים יותר