נפתלי פרוש, אם הוא לא "ביאלא לענטשנא" - אין מקום לכל המשפט בערך. כי צריך שיהיה לו קשר מיוחד עם הרבי מלענטשנא.
שיחה:רבי שלמה יהודה לייב מלענטשנא/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חיים שלמה לתשומת ליבך.
בתכל'ס, הוא בנה ושיקם את האוהל מחדש - למיטב ידיעתי. ואין כאן המקום לדון האיך הוא קרוי ואיך הוא היה נקרא.. וד"ל.
למיטב ידיעתי, הוא קרוי עד היום ביאלא לענטשנא.
מסתבר שיש מחסידיו המנסים לתייג אותו מחדש כ"ביאלא בית שמש" (בדומה ל"ויז'ניץ בית שמש"),
אולי כחוסר נוחות עם השם המוזר קצת "לענטשנא", או מסיבות אחרות לא ידועות,
אבל לא נראה שזה תפס אצל מישהו. בעיר בית שמש הוא קרוי "לענטשנא".
אכן תורת מהרש"ל הודפס על ידי ביאלא-לעטשנא
אם כן צריך לשנות בכל המופעים בהם הוא שינה את התואר.
שיניתי.
מפעילי מערכת[1]: שמו היה 'שלמה יהודה לייב', וצריך לעדכן זאת בשם הערך
- ↑ אני כבר לא זוכר את מי צריך לתייג במקרה כזה...
גם מנטרים יכולים לשנות שם של ערך. אז אני מכבד אותך בקוואטער...
היכן אני עושה זאת?
לשונית עוד בצד ימין לתיבת החיפוש מעניקה לך אפשרות העברה. בהצלחה.
כן, הרגע עליתי על זה בעצמי...
תודה בכל אופן
מוטל, כתוב בערך שהחוזה מלובלין בירכה שתוליד שני בנים. למעשה יש 3 בנים ובת?
לפני שכתבתי את הערך חפשתי בגוגל ובאחד הקישורים שם ראיתי סיפור שאשתו של החוזה נתנה לה פעם 2 סטירות ולכן בירכה החוזה שתוליד שני בנים בשכר המכות (עכשיו אני לא זוכר איפה ראיתי א"ז ואני צריך לחפש שוב) אבל אין זה סתירה שהיו לה עוד בנים.
ויותר מזה שהלא נשארו צאצאים רק משני הבנים הגדולים ולא מהשלישי שנפטר בצעירותו.
אגב, יש לך גישה לאוצר החכמה?
יש שם המון חומר אנציקלופדי עליו
פרט זה אינו נכון, אבי שושלת חסידות ביאלה הוא רבי יעקב יצחק מפשיסחה, נשוא הערך הוא סבם של אדמו"רי חסידות ביאלה.
שיניתי ל"מאבות".
נשוא הערך גם היה תלמיד של היהודי הקדוש.
אין נושאים ישנים יותר