שיחה:רבי שלמה דוד יהושע וינברג
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת ספרי קודש בנושא לקריאה נוספת
לקריאה נוספת
מי שחי כשלשים שנה יש בערכו 14 הפניות לקריאה נוספת? מסתבר שיש כאן מקורות שהעתיקו אחד מן השני, וכאלו שלא העתיקו אבל אין בהם פרטים חדשים. כמו כן בכמה מהם צויין לשני עמודים בלבד. אנציקלופדי? ספרי קודש שיחה ג' בחשוון ה'תשפ"ה • 13:43, 4 בנובמבר 2024 (IST)
נקרא ע"ש
בקשר לעריכה זו, לפי הנראה, שמו העיקרי זה ע"ש סבו מראדזימין ומסתבר שאביו כיוון גם על השאר. ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 22:28 (IDT) 22:28, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- בהחלט. מגילת פולין (שיחה) 22:30, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- אין להבהיר זאת? ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 22:31 (IDT) 22:31, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- זה ברור מאליו. ההבהרה היא נגד הגבלת מחקר מקורי. מגילת פולין (שיחה) 22:33, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
לא במפורש, משהו באמצע, ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 23:22 (IDT) 23:22, 20 באוקטובר 2024 (IDT)- ללא מקור? ממש לא. לא במפורש ולא משהו באמצע. איכא דאמרי (שיחה) 23:08, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- למען הפרוטוקול ומשום והייתם נקיים הריני להודיע כי ח"ו איני תומך בהכנסת מידע זו ולא אף מידע אחר ללא מקור, ובפרט מה שציינתי הנ"ל שזה בגדר מחקר מקורי ממדריגה ראשונה, כמובן רק אם זה ממוקר זה אפשרי. ולמה כתבתי "משהו באמצע", זה היה שגגה, ובאמת לא חשבתי שאכניס מידע כזה בלי מקור (וגם לא הכנסתי, למרות שהייתי בטוח שכך האמת, וכאמור, כי זה ללא מקור, אז זה מחקר כפשוטו). ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 08:32 (IDT) 08:32, 21 באוקטובר 2024 (IDT)
- שיניתי כעת קצת נתונים בעקבות המופיע בספר "בסוד קדושים", המכיל תולדות חייו. שם מופיע שנקרא על שם סבו רשי"ד מראדזימין ור"ש מקרלין, והם מביאים מקורות מזקני החסידים שנכחו בברית מילה שלו (כר' יצחק דוד לידר, שכתב גם בקונטרסו "בית דלי"), ולא מופיע שם את השאר שמביא הרב אהרן שפירא בספרו "ימי זכרון", ולמעשה בסוד קדושים גובר באמינותו על ימי זכרון, הן משום שהוא ספר רשמי שכתב את פרקי תולדותיו והן משום שהוא מביא לכל דבר מקור קדום ומקורי. וגם ימי זכרון לא מתבסס על מקור קדום, כי עד אז לא נכתב עליו שום ספר ביוגרפיה, ("זכרון קדוש" שנכתב ע"י רבי שלום נח ברזובסקי, מכיל רק דברי תורתו וקצת על אישיותו, אבל לא ביוגרפיה) ומסתבר מאוד שהוא שיער את זה כיון שארבעת האדמו"רים שהוא הביא הם סביו של רשד"י מסלונים. אבל שוב זה רק השערה. ע"כ השארתי את גירסתו של הרב שפירא רק בהערה.
ובסוד קדושים מוסיף שבהוראת רבי שמואל מסלונים שמו לא ניתן באותו סדר שנקרא סבו רבי שלמה יהושע דוד גוטרמן אלא שלמה דוד יהושע כהראשי תיבות שד"י. האם יש לכתוב זאת או שזה לא אנצי'?@איכא דאמרי, @מגילת פולין המלקט • שיחה • א' בחשוון ה'תשפ"ה 19:44 (IDT) 19:44, 2 בנובמבר 2024 (IST)
- שיניתי כעת קצת נתונים בעקבות המופיע בספר "בסוד קדושים", המכיל תולדות חייו. שם מופיע שנקרא על שם סבו רשי"ד מראדזימין ור"ש מקרלין, והם מביאים מקורות מזקני החסידים שנכחו בברית מילה שלו (כר' יצחק דוד לידר, שכתב גם בקונטרסו "בית דלי"), ולא מופיע שם את השאר שמביא הרב אהרן שפירא בספרו "ימי זכרון", ולמעשה בסוד קדושים גובר באמינותו על ימי זכרון, הן משום שהוא ספר רשמי שכתב את פרקי תולדותיו והן משום שהוא מביא לכל דבר מקור קדום ומקורי. וגם ימי זכרון לא מתבסס על מקור קדום, כי עד אז לא נכתב עליו שום ספר ביוגרפיה, ("זכרון קדוש" שנכתב ע"י רבי שלום נח ברזובסקי, מכיל רק דברי תורתו וקצת על אישיותו, אבל לא ביוגרפיה) ומסתבר מאוד שהוא שיער את זה כיון שארבעת האדמו"רים שהוא הביא הם סביו של רשד"י מסלונים. אבל שוב זה רק השערה. ע"כ השארתי את גירסתו של הרב שפירא רק בהערה.
- למען הפרוטוקול ומשום והייתם נקיים הריני להודיע כי ח"ו איני תומך בהכנסת מידע זו ולא אף מידע אחר ללא מקור, ובפרט מה שציינתי הנ"ל שזה בגדר מחקר מקורי ממדריגה ראשונה, כמובן רק אם זה ממוקר זה אפשרי. ולמה כתבתי "משהו באמצע", זה היה שגגה, ובאמת לא חשבתי שאכניס מידע כזה בלי מקור (וגם לא הכנסתי, למרות שהייתי בטוח שכך האמת, וכאמור, כי זה ללא מקור, אז זה מחקר כפשוטו). ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 08:32 (IDT) 08:32, 21 באוקטובר 2024 (IDT)
- ללא מקור? ממש לא. לא במפורש ולא משהו באמצע. איכא דאמרי (שיחה) 23:08, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- זה ברור מאליו. ההבהרה היא נגד הגבלת מחקר מקורי. מגילת פולין (שיחה) 22:33, 20 באוקטובר 2024 (IDT)
- אין להבהיר זאת? ~ המלקט • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשפ"ה 22:31 (IDT) 22:31, 20 באוקטובר 2024 (IDT)