שיחה:רבי נסים ביתאן
?
לאיפה הלך התוכן שהיה קודם? הכל לטובה (שיחה) 02:26, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הכל לטובה שיחזרתי. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 02:40 (IDT) 02:40, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
קשר
משכיל לאסף בנוגע לעריכה זו, אני מחקתי את זה, לדעתי מיותר ההיסטוריה של רבי יוסף הכהן ורבי מעתוק בערך זה, שים לב שתמצתתי את העניין בשני מילים כאן, המעמיק (שיחה) 02:28, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
העברה
למען הסדר אשמח אם אי מי מהמנטרים או הבדוקי עריכות אוטומטית יעביר את זה למשתמש:משכיל לאסף/רבי נסים ביתאן ~ תכליתי • שיחה • ט' באב ה'תשפ"ד 17:50 (IDT) 17:50, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- טופל. נריה - 💬 - 18:00, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
משפחתו
@משכיל לאסף, נא ראה: המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#את מי להזכיר בפסקת "משפחתו", כך שעליך לשחזר את עריכתך. בברכה איכא דאמרי (שיחה) 22:18, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- כמו כן נא להבהיר מהו חשיבות בנו רבי חיים ביתאן. ספרי קודש שיחה י' באב ה'תשפ"ד • 22:20, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- הבהרה: רבי חיים ביתאן לא היה בעל תפקיד, אבל היה ת"ח חשוב שרבי משה כלפון הכהן הביא בשמו כמה שמועות הלכתיות. כמו כן היה עסקן שתיווך בכמה מחלוקות שהיו בג'רבא.
- דבר נוסף - בנו רבי ציון ונכדו רבי אברהם היו רבנים מפורסמים בגרבא. משכיל לאסף 22:31, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- רבי אברהם היה נינו של נשוא הערך, במכלול לא מכניסים כלל נינים, נכדו רבי רחמים אינו זכאי לערך ואינו מפורסם מספיק בכדי להכנס ל"משפחתו", בנו רבי חיים ג"כ גבולי, ובתו ברוריה לכאורה ללא חשיבות. איכא דאמרי (שיחה) 22:56, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- ביתו ברוריה חשובה - כי היא נפטרה בחייו והרב היה צריך לגדל את בנה - נכדו - שהיה רב מפורסם בגרבא.
- לגבי נכדו רבי רחמים - היה דמות מפורסמת בנתיבות - שבחורי ישיבת הנגב האשכנזית היו באים ללמוד אצלו... כ"ז כתוב בספר שמו אברהם של בנו. משכיל לאסף 23:00, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- ראה מנהג המקום. ספרי קודש שיחה י' באב ה'תשפ"ד • 23:04, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- ספרי קודש, התכוונת לזה? המעמיק (שיחה) 23:13, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- את זה לא ראיתי, אבל אה"נ. ספרי קודש שיחה י' באב ה'תשפ"ד • 23:14, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- ספרי קודש, התכוונת לזה? המעמיק (שיחה) 23:13, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- ראה מנהג המקום. ספרי קודש שיחה י' באב ה'תשפ"ד • 23:04, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
- רבי אברהם היה נינו של נשוא הערך, במכלול לא מכניסים כלל נינים, נכדו רבי רחמים אינו זכאי לערך ואינו מפורסם מספיק בכדי להכנס ל"משפחתו", בנו רבי חיים ג"כ גבולי, ובתו ברוריה לכאורה ללא חשיבות. איכא דאמרי (שיחה) 22:56, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
מנטרים אבקש לבדוק שהערך כשורה, אם כן אשמח שיוסיפו אותו, אם לא, אשמח להחכים מה צריך לתקן. לא ידעתי איך להביא את הקישור לדף הטיוטה. דויד, עזרת לי לפני שנה בכגון דא, יכול לעזור בזה עכשיו? כנ"ל שמש מרפא ספרא וספרי קודש. אפרון נריה וכל מי שיכול לעזור. מאת משכיל לאסף (לא יודע לחתום).
יש חדש? משכיל לאסף 23:45, 7 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני חש שיש רק 3 מנטרים פעילים... עומס על המנטרים. חבל. משכיל לאסף 00:04, 8 באוגוסט 2024 (IDT)
מנטרים אחי ורעי, זה ערך קצר, מבט עיניים אחד ואתם יכולים להחזיר תשובה.
- (הטיוטה נמצאת במשתמש:משכיל לאסף/טיוטה.) נריה - 💬 - 00:45, 8 באוגוסט 2024 (IDT)
- תודה רבה על העריכות שבוצעו שם. מתי יעלו את הערך? משכיל לאסף 01:26, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- מנטרים מה עושים עם הערך?משכיל לאסף 12:02, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- קצת סבלנות. יש תור. שמש מרפא (שיחה) 12:08, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- אבל כבר מנטרים עשו שם עריכות. משכיל לאסף 12:10, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- עוד יום עבר ולא טופל... משכיל לאסף 17:07, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- מנטרים, ערכתי. נראה בשל. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 00:58 (IDT) 00:58, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @תכליתי @משכיל לאסף נראה בסדר חוץ מהמקורות. אין להשתמש בביטוי "שם" במקום זאת יש להשתמש בפרמטר "שם", יש לציין מס' עמוד ולכתוב בצורה המקובלת. ר' המכלול:ביבליוגרפיה הכל לטובה (שיחה) 01:07, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הכל לטובה הסרתי מה שלא צריך, אם הערך מבוסס על המופיע בלקריאה נוספת אין צורך לציין בהערות, חוץ מאלו שיש להם מקור אחר. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 01:13 (IDT) 01:13, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- הכל לטובה , התכוונת בוודאי להערות שוליים, שם מופיע הכלל שכתבת. אני לא יודע להשתמש ב"פרמטר שם" ומה זה "הצורה המקובלת". אשמח להסבר או אם אפשר בבקשה לתקן. משכיל לאסף 01:19, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- תכליתי, למה היה צריך למחוק חלק מההערות שוליים? משכיל לאסף 01:24, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- לא היה בהם צורך, כי זה אותו מקור שמשמש לכתיבת כל הערך, ומופיע בלקריאה נוספת הכל לטובה (שיחה) 01:26, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הכל לטובה, יש כמה מקורות ועדיף לכוון לספציפי, הצורה העדיפה היא שימוש ב{{עוגן}}. הגדה של פסח (שיחה) 01:28, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח אולי אתה צודק. לא עדיף להשתמש בהערות שוליים ובפרמטר שם? הכל לטובה (שיחה) 01:37, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בדרך כלל עדיף כך, אבל זה עושה רושם של מאמרים ארוכים, כך שעדיף לכוון לעמוד ספציפי והעוגן מאוד מקל על כך. נהגתי כך בישיבת סוד ישרים בציונים לחוברת על הישיבה. הגדה של פסח (שיחה) 01:42, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אז למה עוגן? אם לכל שורה יש מקור אחר, עושים הע"ש נפרדת הכל לטובה (שיחה) 02:02, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- כך: {{הערה|[[#שם העוגן|שם העוגן]], עמוד xx}} זה חוסך את הצורך לכתוב בכל הערה את פירוט המקור. הגדה של פסח (שיחה) 02:06, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אין ענין לציין הערות לאחר כל כמה מילים אם זה מצויין בלקריאה נוספת שעליה מבוסס החומר. מילא אם יש איזה משפט שממש דורש מקור, ניחא. אבל לפרטים ביוגרפיים מספיק שמציינים בלקר"נ. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 02:37 (IDT) 02:37, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אם כל חלק בפסקה מבוסס על מקור שונה, בוודאי שיש עניין. הגדה של פסח (שיחה) 03:13, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אבל זה לא. יש פה בסה"כ עוד שני מקורות. הכל זה מלקר"נ ועוד שניים צויינו ממקורות נוספים, אז אין ענין להביא מקור לחלקי חלקים של הביוגרפיה. כי בלקר"נ מופיע מה שרוב הערך מבוסס עליו. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 03:15 (IDT) 03:15, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- שניים זה שניים. הגדה של פסח (שיחה) 03:17, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אבל זה לא. יש פה בסה"כ עוד שני מקורות. הכל זה מלקר"נ ועוד שניים צויינו ממקורות נוספים, אז אין ענין להביא מקור לחלקי חלקים של הביוגרפיה. כי בלקר"נ מופיע מה שרוב הערך מבוסס עליו. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 03:15 (IDT) 03:15, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אם כל חלק בפסקה מבוסס על מקור שונה, בוודאי שיש עניין. הגדה של פסח (שיחה) 03:13, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אין ענין לציין הערות לאחר כל כמה מילים אם זה מצויין בלקריאה נוספת שעליה מבוסס החומר. מילא אם יש איזה משפט שממש דורש מקור, ניחא. אבל לפרטים ביוגרפיים מספיק שמציינים בלקר"נ. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 02:37 (IDT) 02:37, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- כך: {{הערה|[[#שם העוגן|שם העוגן]], עמוד xx}} זה חוסך את הצורך לכתוב בכל הערה את פירוט המקור. הגדה של פסח (שיחה) 02:06, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אז למה עוגן? אם לכל שורה יש מקור אחר, עושים הע"ש נפרדת הכל לטובה (שיחה) 02:02, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בדרך כלל עדיף כך, אבל זה עושה רושם של מאמרים ארוכים, כך שעדיף לכוון לעמוד ספציפי והעוגן מאוד מקל על כך. נהגתי כך בישיבת סוד ישרים בציונים לחוברת על הישיבה. הגדה של פסח (שיחה) 01:42, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח אולי אתה צודק. לא עדיף להשתמש בהערות שוליים ובפרמטר שם? הכל לטובה (שיחה) 01:37, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @הכל לטובה, יש כמה מקורות ועדיף לכוון לספציפי, הצורה העדיפה היא שימוש ב{{עוגן}}. הגדה של פסח (שיחה) 01:28, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- לא היה בהם צורך, כי זה אותו מקור שמשמש לכתיבת כל הערך, ומופיע בלקריאה נוספת הכל לטובה (שיחה) 01:26, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @משכיל לאסף בשביל הצורה המקובלת ראה היכן שציינתי, בשביל פרמטר שם ראה היכן שציינת
@תכליתי טוב מאד, נחכה להשלמת הפרטים הטכנים במקורות כפי שציינת בדרישת ההבהרות. בינתיים אפשר להוסיף קטגוריות (כמובן עם תוספת : לפני שם הקטגוריה). הכל לטובה (שיחה) 01:25, 11 באוגוסט 2024 (IDT)- תכליתי, תמיד כדאי לציין בפרוטרוט. ערך איכותי נחשב כזה שממוקר כיאות. ספרא - שיחה 16:49, 12 באוגוסט 2024 (IDT)
- תכליתי, למה היה צריך למחוק חלק מההערות שוליים? משכיל לאסף 01:24, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- @תכליתי @משכיל לאסף נראה בסדר חוץ מהמקורות. אין להשתמש בביטוי "שם" במקום זאת יש להשתמש בפרמטר "שם", יש לציין מס' עמוד ולכתוב בצורה המקובלת. ר' המכלול:ביבליוגרפיה הכל לטובה (שיחה) 01:07, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- מנטרים, ערכתי. נראה בשל. ~ תכליתי • שיחה • ז' באב ה'תשפ"ד 00:58 (IDT) 00:58, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- עוד יום עבר ולא טופל... משכיל לאסף 17:07, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- אבל כבר מנטרים עשו שם עריכות. משכיל לאסף 12:10, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- קצת סבלנות. יש תור. שמש מרפא (שיחה) 12:08, 9 באוגוסט 2024 (IDT)
- מנטרים מה עושים עם הערך?משכיל לאסף 12:02, 9 באוגוסט 2024 (IDT)