המונח "ר"מ" בצאצאיו נראה לי קצת מוזר, מהו ר"מ בקהילת גבעת זאב? מי נחשב ר"מ במיר? כמובן ייתכן שזה נכון אבל יש תחושה של נתינת תארים בשביל כתבה על נפטר? אשמח אם אי מי יוכל לאשר או להכחיש את העניין.
שיחה:רבי יונה רכניצר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ר"מ בקהילה היינו ר"מ בבית המדרש, ובאופן כללי מרביץ תורה בקהילה
ר"מ בישיבת מיר היינו יש לו קבוצה של בחורים חסידים שהוא מנהל
אין כאן תוארים סתם
מה תפקידו של "ר"מ" בקהילה?
מוסר שיעור יומי בעיון בשטיבל ושיעורים תקופתיים
מספיק בשביל להיקרא ר"מ?
כן, בעיתון לא במכלול, כנ"ל במיר אם זה לא תפקיד רשמי ורציני.
הגדר לר"מ לשיטתך הוא מי שמקבל משכרות בתלוש מסודר?
לא צריך בלבן, כן צריך שיהיה חשיבות אנציקלופדית למשרתו, מסירת שיעור קבוע בבית כנסת אינה נחשבת חשיבות אנציקלופדית מקובלת עבור הכנסת בני משפחה בפסקת "משפחתו".
בושה למכלול שאליקים שטארק לא מופיע.
תברר קצת ואז תמחק.
ירון, שים לב, אין לי כל רצון להביא לחסימתך, אני רואה שהחלטת נגד הכללים לנסות להכניס את העריכה, אל תעשה זאת שוב.
יש לך משהו אישי נגד אליקים שטארק?
שאר הרמים לא מחקת?
אתה חסיד גור?
אני ממש לא הולך להגר לשיחה הזו, אתה מוזמן לעסוק בשאר האחים, אני משתדל לא להתעסק אם מה שאין לי בו מושג, הייתי שמח אם מישהו מהימן היה מטפל בשאר, משהו לא מרגיש אמין בפיסקת משפחתו בערך.
מזמין אותך לערוך במכלול ולהכיר את הכללים, אולי אתה פשוט לא מודע לכללים אליהם אני כן מודע?
אם כן תערוך ערך על אליקים ועל פעולותיו , אי אפשר להתעלם מפיל...
אתה כנראה באמת לא מכיר את הכללים אם אתה חושב שראש חבורה במיר זכאי לערך.
ומה עם הפוליטיקה?...
קטונתי מלהבין....
זה כבר ממש הופך למגוחך....
אליקים שטארק נמחק רק כי לא הסכמת לכך שהוא ר"מ בישיבת מיר
מה שמצחיק הוא שהוא הכי מפורסם מכל המשפחה הוא ר"מ בקבוצה ידועה במיר (מטעם הישיבה) של מאות בחורים, הוא גם יו"ר הוועדה הפוליטית בבעלזא ועסקן צבורי ידוע
כך זה נראה כשזה עובד עם רובוטים.... ולא עם אנשים שמכירים את האנשים מקרוב.....
ארי קלמן, העוזר המקושר ואנשי הסוד של פרוש ובעלזא • פרויקט חג מיוחד, באתר בחדרי חרדים, 19 באפריל 2022
כאן לפי הנטען הוא איש צללים ששמו על פי הנטען שם נחשף שם לראשונה והוא חבר לפי הנטען בועדה סודית בבעלזא שמנהלת את העניינים הפוליטיים מטעם החסידות. ככותרת סנסציונית באתר חדשות זה מצוין אני לא בטוח שזה אנציקלופדי.
מה דעת בעלי זכות הצבעה
חסר חשיבות בהגדרה הנוכחית, בלי לדבר על רמת האמינות.
אפרון, אליקים שטארק בהחלט זכאי לאיזכור בערך.
ההתעקשות הזוטרית הזו שלך תמוהה ומוזרה.
בכל מקרה, אם עדיין לא מזכירים אותו, יש למחוק את חלק מגיסיו. המוכרים וחשובים פחות.
למעשה מי שמחק אותו בפעם האחרונה היה מקוה, אם כי אני מסכים איתו שראש חבורה במיר זה לא חשיבות לאיזכור, אם תובהר חשיבות יהיה מה לשקול שוב.
דווקא אני סבור שראש חבורה במיר זה מספיק לאזכור בן/חתן, שבזה הרף הוא מינימלי (כלומר שיש מידע לכתוב אודותיו).
מעניין שחכמת ההמונים לא כ"כ מרשימה אותך....
אתה מרגיש חכם ונבון משאר החברים
בכל מקרה יש כאן מספיק אנשים שחולקים עליך וסבורים בצורה הכי ברורה שההתנהלות איך נאמר לא כ"כ ענינית....
מבקש סליחה באם נפגעת
למה נראה לך?
אם כבר נגענו בזה, אציין שהתגובה שלך לא כ"כ תואמת את כללי ההתנהגות במכלול.
תפארת אבות, טישיו, האם אין תלמידים מפורסמים, בעלי ערך במכלול, אדמו"רים-רבנים שלמדו אצלו בטשערנוביל?
יש שלושה רמי"ם בישיבה שהם תלמידיו, מוזכרים בכתבה של 'כל רגע'. כדאי להוסיף אותם לערך.
אין אף אדמו"ר שלמד בטשרנוביל?
לא מה שזכור לי. בכל מקרה הישיבה לא עומדת כ"כ הרבה שנים כמו למשל טשיבין, מאור עיניים או חיי משה.
יש את האדמו"ר מסאווראן ביתר. ראוי לאזכור בגלל שהוא ת"ח מפורסם יחסית, יש לו בית מדרש ומוסר בו שיעורים.
מחקתי את הרמי"ם, בדר"כ מכניסים רק בעלי פרסום מיוחד/ערכים, אם יש למישהו מהם פרסום חריג ביחס לר"מ אפשר להחזיר בצירוף הסבר כאן.
אולי להכניס לפחות את תלמידו המובהק יצחק הוס שהוא שם דבר בישיבה
ראה כאן
בחתונה • רה"י הודיע לחתן: אתה ר"מ בישיבה
שמחת הישיבה החסידית הרקיעה שחקים: הבחור יצחק הוס בן ה-30 התחתן בשעה טובה ומונה לר"מ בעיצומה של החתונה
באמצע הריקודים ביקש ראש הישיבה הרב רכניצר לערוך מעמד 'לחיים', עם החתן ורבני הישיבה. ראש הישיבה נשא דברי ברכה, והכריז שהייתה לנו זכייה, שהחתן הרב הגאון ר' יצחק הוס שימש כר"מ בישיבה עד לחתונתו, וכעת אנו מכריזים וממנים אותו, שהחתן יגיע וימשיך גם כן לאחר חתונתו להמשיך בהרבצת התורה בישיבה, ולכהן כמגיד שיעור בישיבה.
וכן כאן
השמחה בישיבת טשערנאביל המפורסמת, פרצה את הגבולות - נו, לא כל יום מתארס זקן הישיבה • בצעד נדיר, ראש ישיבה הורה לבחורים: "תנו כבוד לתורה - ותסגרו את הגמרות"
לפני שלש שנים הוכתר יצחק הוס בפתיחת הזמן על ידי ראש הישיבה הגר"י רכניצר, לשמש כאחד מרבני הישיבה ומאז, החתן החל לשמש כמשיב בישיבה, לצד חברותא עם הרב רכניצר, אשר מכין איתו את החומר הנלמד בישיבה בנוסף משמש החתן כיו"ר ועד 'קנין תורה' בישיבה...
השיא הגיע כאשר למחרת באמצע ה"שיעור עיון", של ראש הישיבה הגר"י רכניצר נתן הוראה לסגור את הגמרות וזעק לתלמידי הישיבה "תנו כבוד לתורה" - כל הבחורים הולכים לרקוד כעת עם רבני הישיבה לכבודו של החתן הדגול.
נשמע נפלא ומרגש, אבל חסר חשיבות אנציקלופדית, כנראה הוא באמת מיוחד לפי הכבוד המיוחד שחלקו לו אבל זה לא מדד לחשיבות.
נחזור לתחילתו של דיון זה.
תחת הכותרת של 'תלמידים מפורסמים', לא מצאתי אחד בעל ערך בהמכלול, וכמעט לא בעלי שם ידועים (בהקשר כלשהוא)!
יש שם כמה רבנים, שמכהנים כרבנים בבתי מדרשם ומוסרים שם שיעורים בחסידות. יש לציין שתלמידיו תולים את העמקות בלימוד החסידות בעמקות המיוחדת שלו שאותה הנחיל לתלמידיו בכל תחום ואשר יהיה. הוא עצמו אגב גם היה עמקן גדול בתורת החסידות, מה שלא מצויין בערך, כנראה כי זה היה הפן האישי שלו שהנחיל לתלמידיו באופן אישי ופחות ברבים.
דעה מחודשת ונפלאה, לימוד שאינו בעיון אינו נחשב לעיון! (אפשר להוסיף עוד חידושים כאלו לרוב, לימוד שאינו במסכת בבא קמא, אינו נחשב ללימוד במסכת בבא קמא כלל וכלל, לימוד שאינו פרשת השבוע, אינו נחשב לימוד פרשת השבוע כלל, וכיוצ"ב).
דייק היטב. הוא סבר שלימוד בלא מחשבה, אמירה בעלמא אינו לימוד. הוא לא היה נגד בקיאות אלא נגד רמייה עצמית.
לא הבנתי את הנכתב בערך. מצטט:
"עמו(?) כן סבר שגם לימוד הבקיאות צריך להיות מתוך מחשבה מעמיקה, לימוד שאינו מתוך עיון המחשבה אינו(לא) נחשב לעיון(ללימוד) כלל".
הצעתי לניסוח, אם כי כל הקטע הזה חסר מקור: כן סבר שאין ללמוד בשטחיות, וכי לימוד ללא מחשבה מעמיקה - לא נחשב ללימוד כלל.
הסברת נפלא ספרא.
אני כמובן התכוונתי להעיר על חוסר הדיוק בניסוח המשפט.
כתיבה לא סרקסטית תמיד מתקבלת ומובנת יותר.
ביקורת סרקסטית גורמת להתנגדות אוטומטית אצל נשוא הביקורת.
ישראל פרוש למד בישיבה רק זמן קצר עד שנזרק ובכל מקרה לא למד אצלו ולא היה תלמידו
אז למה הוא הספיד אותו בהלוויה?
זה פוליטי... הישיבה צריכה ממנו תקציבים בתור ראש עיר
זה הפרשנות שלך. וחוץ מזה, לדעתי כל מי שלומד בישיבה (ולא משנה כמה זמן) נחשב לתלמיד של הראש ישיבה.
ממש לא, אולי הוא נחשב תלמידו במקומות אחרים, מבחינה אנציקלופדית הוא וודאי לא תלמיד שלו לפי האמור לעיל.
וזה שכל מי שלומד נקרא תלמיד זה פרשנות שגויה
ובכלל נראה לי שקודם צריך לעורר דיון ורק אחרי זה לשנות
עיין כאן.
יש הבדל בין תלמידים בולטים שהכוונה כעין תלמידים מובהקים, לתלמידים מפורסמים שלא משנה כמה 'תלמידים' הם היו
במקרה הזה יש מקור מאתר 'כל רגע', שבו מוזכר כי הרב ישראל פרוש היה תלמידו. כולם בכו: "ראש ישיבה, ראש ישיבה איך עזבת אותנו פתאום" באתר כל רגע
למיטב ידעתי הוא תלמיד רק של חתנו ר' יונתן דוויד, ואילו אצל הרב הוטנר היה רק מס' פעמים אבל לא היה תלמיד שלו,
אגב לא כתוב כמעט כלום בערך על סגנונו ואופיו היחודי של השילוב בין היותו חסיד מחד, ומאידך בדרך הלימוד מעיין ומעמיק כדרך הישיבות הלטאיות, ומתלת בעל מחשבה עצום ותלמיד של ר' יונתן דוויד.
אני יודע ברור שהוא היה הרבה אצל הרב הוטנר, וגם היה מאד מקושר אליו, יש גם מכתבים ביניהם.
JDN העתיקו מכאן את כל הערך, אך משהו בהעתקה השתבש, ובדרך רבה של מונטריאל (מחותנו) נהפך לחתנו. מסקנה: לא תמיד כדאי להעתיק, בטח שלא בלי קרדיט.
זה בעיה שלהם, לא של המכלול.
מה כוונתך?
העיקר, שבזכות זה יש כבר 'מקור' לדברים הכתובים בערך....
לא מקור ולא קישור חיצוני זה שוה אפס מכיון שברור שהם מסתמכים לחלוטין על הערך שלנו
ראה כאן "עיתונים ואתרים חדשותיים משתמשים לפעמים בערכי המכלול (או ויקיפדיה) כמקור לעבודתם. לכן על העורכים להיזהר ממקורות מעגליים."
זה לא מקור אלא קישור חיצוני
באופן כללי, המקורות הטובים ביותר לערכי אישים שנפטרו זה היומונים. הללו עושים בד"כ עבודה רצינית יותר ומסתמכים על בני המשפחה.
בכל אופן, בחוקיהם ההעתקה היא עילה לתביעה אותם ע"ס 100,000 ש"ח...
אבל השימוש במכלול הוא חופשי, לא?
בכלל לא. לא להשתמש בהם אלא לראותם בלבד.
וגם אם כן, קרדיט צריך לתת בכל מקרה.
נו, אז למה שלא תתבע (יהיה בזה הכנה טובה ל'מכלול')?
אסור לתבוע בערכאותיהם ללא היתר רב, כידוע.
ואם תבע ללא היתר, הכסף שקיבל גזל בידו.
כש'המבשר' פרסמו היום את התמונה של המנוח שאני תרמתי מבלי 'קרדיט', זה הוגן או לא?
המבשר נותנים תמיד קרדיט לויקיפדיה וכיו"ב. הבעיה של המכלול היא שהם לא מרשים להשתמש בחומר שלהם גם עם קרדיט, כך שמי שנותן קרדיט לפעמים מסבך את עצמו יותר. לדעתי אתה יכול לפנות אליהם ולתבוע אותם בדין תורה. וכאן הקריאה לחכמי המכלול למצוא פיתרון לבעיה הנזכרת שמונעת מעיתונים ואתרים לתת את הקרדיט הנכון להמכלול.
המבשר יכולים לעשות שימוש הוגן בתמונות האלה. אחד מתנאי שימוש הוגן הוא מתן קרדיט נאות.
להבנתי הם יכולים להשתמש גם ללא עילת שימוש הוגן, כיון שהתמונות מועלות ברישיון חופשי, אבל בהתאם לתנאי הרישיון הם חייבים בקרדיט.
צודק
למיטב ידיעתי הוא נפטר בי"א שבט (בסביבות השעה 15:15 כפי המתועד!), הלוויתו היתה בי"ב שבט, היארצייט הראשון יהיה בי"ב שבט, אך כתאריך פטירה ייקבע י"א שבט. הלא כן? מכלולאים פעילים?!
אכן, מחוסר ידיעה ברורה כתבתי את מועד הפרסום 'י"ב בשבט', אבל לאחר בירור מקיף אצל בחורי הישיבה, הרי שלמעלה מכל ספק הפטירה היתה ביום 'י"א בשבט' - לפני השקיעה.
מהו פירוש הדבר, האם כל ווארט נכתב במכלול
זה לא סתם ווארט, אלא מאמר שמשקף את השקפת חייו.
ובכל זאת, זה לא מקובל בערכי אישים. אם תרצה לפתוח מיזם "דבריהם הם זכרונם" או משהו כזה אני בעד, אבל לא מקובל להוסיף כאלה פסקאות בערכים.
אם אתה חושב שצריך למחוק אז תמחוק.
הרב טישיו, תודה על הערך. למה הקרדיט לווויקיפדיה?
בטעות. העתקתי רשימת תבניות מהערך על אחיו.
אין נושאים ישנים יותר