שיחה:רבי אברהם דב טברסקי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת הגדה של פסח בנושא מחיקת קישורים חיצוניים
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

רבי אברהם דב טברסקי

בקשר לעריכה זו, למעלה הובאה רק התוצאה, בהערה זו הוסבר מדוע נהג כך. הכל לטובה (שיחה) 09:23, 10 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

זה לא אומר שזה לא כפילות. שמש מרפא (שיחה) 11:14, 10 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

הקבורה בלילה

@שמש מרפא, אבקש את אישורך להוסיף שורה מתומצתת על כך שקבוצת היוצאים לקבורה נתפסה ונמלטה, כדי שלא יווצר הרושם לפני הקורא כי עלה בידי הקוברים לחמוק מכנופיות הצבא הלבן.

תודה על עריכותיך כאן ובכלל. הגדה של פסח (שיחה) 09:49, 10 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

בוצע בס"ד בוצע בס"ד שמש מרפא (שיחה) 11:32, 10 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

תודה על כתיבת הערך

תודה לך @הגדה של פסח על כתיבת הערך.

בשעתו ניסיתי לכתוב עליו ערך, אך לא מצאתי כמעט חומר. וכאן ערכת ערך מדהים מלא עם תוכן. סמוך ובטוח אני כי זכותו הקדוש תגן עליך. תפארת אבות (שיחה) 14:45, 10 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

המקום הפנוי באוהל

@מחשבה ומוסר, מה הפסול שמצאת בציון העובדה שלא היה מקום באוהל, ור' דודיע ויתר על מקומו? הגדה של פסח (שיחה) 00:32, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

בערך הנוכחי אין למידע הזה שום משמעות אנציקלופדית. מקסימום זה יכול להיכנס לערך של אחיו, אך גם שם איני רואה בזה חשיבות אנציקלופדית. זה מקסימום סיפור יפה עבור "סיפורי צדיקים" ב"מלוה מלכה" (ובמילים אחרות: מדובר בהגיוגרפיה, ולא בביוגרפיה).
בברכת "קיץ בריא". מחשבה ומוסר (שיחה) 01:47, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@מחשבה ומוסר, נא להתייחס לעצם הענין על החוסר במקום, איך הגעת לסיפורי צדיקים (זה נכון (אולי, לדעתי די לגיטימי לציין את הסיבה לוויתור) לחלק השני)? הגדה של פסח (שיחה) 01:55, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
נא למקד אותי לנקודה הספציפית אותה אתה רואה כבעלת משמעות אנציקלופדית. תודה. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:00, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@מחשבה ומוסר, שלא היה מקום באוהל ואחיו ויתר. אם כי לע"ד מוזר לא לכתוב את הסיבה שהוא נתן לכך.
אגב, כדי לשפר את הסיכוי שמשתמש מסוים ישים לב להודעה שהשארת, במכלול ניתן "לתייג" את אותו משתמש. הפעולה מתבצעת באמצעות כתיבת שם המשתמש של המשתמש המיועד. המשתמש שתוייג יקבל על כך הודעה. בדף שיחה של המשתמש עצמו, אין צורך לתייג אותו.
אופן התיוג הוא בצורה הבאה: {{א|שם משתמש}}. לדוגמה, כדי לתייג את "משה123", יש להשתמש ב-{{א|משה123}}. מידע נוסף בעניין זה ניתן לקרוא בדף "{{תגובה ל}}" וב-"{{א}}".
בכל פעם בה מתייגים, יש "לחתום" כנהוג במכלול: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע.
הגדה של פסח (שיחה) 02:03, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
שוב, היכן אתה רואה בזה מידע בעל משמעות?
שאר המלל (דהיינו התבנית) מיותר כאן לחלוטין. לכל היותר ניתן לכתוב זאת בדף השיחה שלי. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:19, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@מחשבה ומוסר, מדובר באוהל מיוחס שקבורים בו חבר צדיקים (בפרט שהם ממשפחת האדמו"רים המדוברים) ומקומו מכוון כנגד בית קה"ק - ונשאר בו רק מקום אחד, ונשוא הערך נקבר בו על פני אחיו. לדעתי המידע בעל משמעות. הגדה של פסח (שיחה) 02:25, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אנחנו טוחנים מים. זה שהוא נטמן באוהל - אנציקלופדי לחלוטין. כל השאר - אינו רלוונטי. בהצלחה. מחשבה ומוסר (שיחה) 04:54, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעתי זה מידע שכן יכול להכנס לערך. הוא נקבר שם מכיוון שאחיו ויתר על כך. אם כי, כדאי לשמוע דעות נוספות. מתייג מכלולאים פעילים‏ • מטעמים • 21:59, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]


רבי אברהם דב טברסקי

בקשר לעריכה זו, ההגיון הוא? אפרון (שיחה) 12:59, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

@אפרון, הניסוח הקודם לא מספיק תקין, ניסוח שיותר שייך להנהגות אדמו"ריות, בעוד שאדרבה כל העניין הוא שהוא לא קיבל על עצמו את ההתנהגות האדמו"רית בעניין זה. הגדה של פסח (שיחה) 13:02, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
"גם לאחר מינויו כאדמו"ר" מתאים אם היה רלוונטי למישהו מה הוא עשה לפני שהיה אדמו"ר, כיוון שזה פחות רלוונטי אפשר לכתוב "היה נוהג להתפלל" בלי להתייחס לאדמורו"תו, כיוון שהוא אדמו"ר כל אחד יכול להבין שמדובר גם על זמן זה. אפרון (שיחה) 13:05, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אציין שהתחלת משפט ובוודאי פסקה במילת קישור כמו "גם,לא תקינה תחבירית. מוטי ~ שיחה • כ"ד בניסן ה'תשפ"ד • 22:04, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

רבי אברהם דב טברסקי

בקשר לעריכה זו, אין שום בעיה להביא תמונה של האהל, אם הוא קבור שם. וכן הוא בהרבה ערכים. ~ תכליתישיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 23:16 (IDT) 23:16, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

@מנטרים, האם המחיקה תואמת לנוהל במכלול? תודה, הגדה של פסח (שיחה) 00:11, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
לא קשור למנטרים, בהחלט המחיקה ממש לא מוצדקת, ולדעתי נחשבת להשחתה! אך אני נזהר ממלחמות עריכה, לכן לא אחזיר. ~ תכליתישיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 00:13 (IDT) 00:13, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
מסכים. ספרא - שיחה 01:07, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
מר ספרא, לדעתי, באותה מידה גם ניתן להכניס תמונה של הר הזיתים כולו, שהרי נשוא הערך קבור שם. מהי מטרתה של תמונה? תמונה מיועדת לקרב אל הקורא את דמותו של נשוא הערך. כמובן שעדיפה תמונה בה נראית דמותו, ובהעדר תמונה כזאת, מכניסים למצער את תמונת קברו, משום שיש בה פרט מסויים על האישיות. אך להכניס תמונה אווירית מהאוהל בה טמונים כששה-שבעה אנשים נוספים - אינו מוסיף שום פרט פרסונלי על האישיות, ואי לכך, סברתי שאין להכניס זאת בתבנית. לקרוא לזה השחתה אינו במקומו, אם כי יתכן שהייתי צריך לפתוח על כך דיון, מה שבעיניי מיותר כיון שבין כך התמונה רק זמנית, וכפי שהצהיר מכניס התמונה. --מחשבה ומוסר (שיחה) 15:09, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
תמונה של מקום קברו יש לה מקום בערך. אפשר להתפשר ולהניח מחוץ לתבנית. לא הייתי משתמש במינוח "השחתה" המשתמש לומד את כללי האתר ואת צורת העריכה. • מטעמים • 17:24, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה. מחשבה ומוסר (שיחה) 17:29, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

סדר ועוד

@מחשבה ומוסר, בקשר לעריכה זו:

  • תן את דעתך כי היה סדר מסויים בערך, ומסיבה זו הפסקה על המקווה אינה קשורה לסיגופים, ודברי ר"ש לא קשורים לפסקת הנהגה.
  • התרגום, הגם שהוא מדוייק כתרגום מכונה, מ"מ לציטוט המקורי היה רובד נוסף, והוא בהחלט יכול להשאר באידיש - ובהערה.
  • אין בגליון אור הצפון מידע על ההלוויה.
  • נא להפסיק מהמעקב הצמוד על עריכותי, מפריע לי מאוד כשעורך שאינו מנטר נצמד אלי כחונך, תודה.

הגדה של פסח (שיחה) 15:43, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

ראשית אדגיש כי חלק מההוספות שלך בערך הנוכחי אינן אנציקלופדיות, אך לצערי לא עושה רושם שמדובר כאן בכותבי אנציקלופדיה.
1) איזה סדר?! וכי מה הקשר של ביטוי הזוויהלער לזה שאכל במשורה? אתמהה. אי לכך, הכנסתי זאת בין שאר ההערכות שנאמרו עליו (אגב, גם הביטוי של הרב מבעלזא אינו קשור להנהגתו, לתשומת לבך. מלכתחילה תכננתי להכניס את כל ההערכות לפסקה נפרדת תחת השם "הערכות", אך אולי בהמשך). // הפסקה על המקוה בהחלט קשורה לפרישותו מעניני העולם. זה הרי ברור מאליו [הגם שהקטע הזה אינו אנציקלופדי באופן מובהק].
2) מה שיכול להיכנס לגוף הערך אין לו מקום בהערה. אם מישהו סבור שלציטוט המקורי יש רובד נוסף (מה שבעיניי משולל כל יסוד) - הוא מכובד להכניס גם את הציטוט בצורה תיקנית.
3) יש שם מידע על השתתפותה בהלוויה של אישיות מכובדת וחשובה, שאמנם בגוף הערך אין לו מקום, אך כמראה מקום זה מצויין.
4) לגבי השורה האחרונה והמקוממת, מלבד הגיחוך שיש בכך, היא נוגדת את הכללים בצורה חמורה! ראה זאת כאזהרה. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:01, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
  • הביטוי של הזוויעהלער קשור לסקירה הכללית ולא להנהגה. המקווה קשור לפרישות אך לא לסיגופים, ולכן צריך להפריד, ולכתוב בשורה נפרדת.
  • הביטוי של הרבי מבעלזא נכנס כהערה על ביטוי אחר שכן נמצא במקומו (משום שהוא מתייחס לשני האחים).
  • אם תציע ציטוט תקני הוא יוכנס לגוף הערך, "געפעלט מיר", זה יותר מ"מצא חן".
  • לא שייך לציין למידע אודות ההלוויה אם לא כתוב שם יותר מציון על השתתפותו, ניתן לכתוב בהערה שמהר"ם השתתף בהלוויה.
  • איני חוזר מבקשתי, יש כאן הרבה תחומים לעסוק בהם, וחבל שתתמקד בעורכים ספציפיים ולהשרות כאן אוירה רעה.
הגדה של פסח (שיחה) 16:36, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אני רואה כאן הרבה פלפולים, אך לא ראיתי טיעונים עניינים (עכ"פ לדעתי). לגבי המ"מ: כאמור, לדעתי אין מקום לאזכר באופן נפרד את הרב מבילגורייא, אך כן יש מקום לאזכר באופן כללי אודות ההלוויה, שהקטע המדובר מספר אודותיה.
לגבי האווירה הרעה - אני מפנה את תשומת לב מוטי, היות שראיתיו פועל נגד מפירי כללים. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:43, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@מחשבה ומוסר, אתה בהחלט מתנהל מולו לא בנועם. כל עריכה של הגש"פ אתה מיד בא ומבטל. יש לך השגות על כל עריכה ותרומה שלו בערך זה והדומים. הם מעצבנים בהחלט.
אני מציע שספרא ינטר את עריכותיו של הגש"פ. כמדומני שזה יהיה התועלת הכי גדולה למכלול ולמכלולאי. ~ תכליתישיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 16:45 (IDT) 16:45, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מר תכליתי, לא ידעתי שהמכלול הוא רכושו הפרטי שלך או של הגש"פ. אם יש מה לשפר בעריכותיו של כל מכלולאי שיהיה (וכמובן איני טורח לבדוק מי בדיוק ערך כל עריכה. אני בודק לגופה של עריכה בלבד) - בשביל זה נועדו המכלולאים המנסים לשפר את רמת ניסוחו ותוכנו של המכלול [וכמובן שאם יש ערכים הקרובים לליבו של מכלולאי מסויים מכל סיבה שהיא - הוא אוטומטית יפעל שם יותר, במיוחד כשהוא מקבל התרעה על השינויים ברשימת המעקב]. דבריך המקוממים (ובעיקר הנימה שעמה אתה מבקש לבזות ולהשפיל) היא עבירה גסה על הכללים ועל כללי ההתנהגות, ובכל מקום מתוקן כבר היית נחסם מזמן. --מחשבה ומוסר (שיחה) 16:54, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

אף אחד כאן לא רובוט. המכלול אינו אתר פרטי-אך שיתופי ומופעל על ידי אנשים שנבראו עם לב. אם אכן המכלול היה מופעל על ידי רובוטים-היית צודק ולא היו טורחים לסדר כללים ברורים לגבי התנהגות בין עורכים. כל זמן שאנשים עם בשר ודם עורכים כאן יש להתחשב עם עובדה זו. כשעורך כותב ערך ומשקיע בה את כל כוחותיו וטורח להביא מידע לקורא, אז אפילו אם יש לך השגות על העריכות יש דרך לטפל בזה. הדרך הוא בשיתופיות, בנועם ובחסד. לא בהקשה על המקש "ביטול" כל פעם מחדש, ולכתוב תקצירי עריכה לא מכבדים. הזלזול לגופו של עורך לא במקומו. ההרגשה היא שאתה החלטת לרדת על תרומותיו של הגש"פ. אתה אכן עורך טוב מאוד, משפר את המידע, אך יש דרך עדינה לזה. לא אכנס איתך לרזולוציות כאלו ואחרות. אני לא מתעסק עם זוטות, מעניין אותי שיהיה כאן אווירה נעימה והרגשה טובה + עריכות אנציקלופדיות והבאת תוכן עשיר לקורא. את שני החלקים האלו צריכים ליישם, אשמח אם תיישם אותם לתועלת כולנו. בהצלחה בכל מעשי ידיך. ~ תכליתישיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 17:01 (IDT) 17:01, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
כאמור, תויגו כאן מפעילים, ואמתין לטיפולם נגד דורסי הכללים בצורה גסה ומחפירה. כתבת לעיל ”אתה בהחלט מתנהל מולו באגריסיביות ובנכסיות. כל עריכה של הגש"פ אתה מיד בא ומבטל. יש לך השגות על כל עריכה ותרומה שלו בערך זה והדומים. הם מעצבנים בהחלט. די עם זה!” (אלא שבהמשך - לאחר ששפכת את דמי ברבים וגם תייגת מכלולאים נוספים שיראו זאת - החלטת למחוק זאת. אי לכך - אני מצטט זאת כאן). [אוסיף עוד, שאם היו פונים אלי מלכתחילה בצורה מכובדת, ואומרים בצורה יפה ורגועה (בלי אמוציות מיותרות) את מה שיש לומר, הייתם חוסכים הרבה השמצות שלכם בהמשך. מי שפועל בצורה לא הוגנת - הוא אתה והדומים לך, שפונים למכלולאי חדש בצורה אגרסיבית על כל מה שלא בא להם בטוב, ובכך מפירים את קוד ההתנהגות בצורה מבישה. למה פה לא תקף הקינה אודות "הרובוט והלב"? --- אגב נוסף, האם על כל עריכה זוטרית נדרשים לפתוח בדיון? מה ההגיון בזה? מי ירצה לתקן את הדרוש תיקון אם על כל תיקון ייאלץ לשרוף זמן על דיונים חסרי תכלית? וכי כל תורם מתנה את תרומותיו בכך שאף אחד לא יתקן אחריו תיקונים ענייניים?!]. מחשבה ומוסר (שיחה) 17:08, 6 במאי 2024 (IDT). --מחשבה ומוסר (שיחה) 17:07, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
מבלי להתייחס לכל מה שהולך פה, אתייחס לדבריך אודות ציון המקור, זהו ציטוט מתוך המקור: ”פעמים רבות זכיתי להתלוות אל כ"ק מהר"ם זי"ע בדרכו למקומות שונים ואותן שעות יקרות מפז קיבלתי ממנו אוצרות של דברי תורה וחסידות. פעם השתתף בהלוויית כ"ק האדמו"ר רבי אברהם דוב מראחמיסטריווקא זצ"ל בנו של הרה"ק רבי מנחם נחום מראחמיסטריווקא זצ"ל, ואז לוויתיו עד להר הזיתים ומשם חזרה לביתו נאוה קודש בשובנו עברנו דרך שכונת בתי אונגארין עברנו דרך בית מקוה טהרה וכ"ק מהר"ם זי"ע חפץ להיכנס לטבול אחר ששהה בהלוויה ובבית העלמין...”, ע"כ, חוץ מאזכור אגבי של השתתפות בהלוויה אין כאן כלום, ולא הוגן לשלוח את הקורא לכאן בשביל להרחיב את המידע על ההלוויה. ניתן לכתוב בהע' שמהר"ם השתתף עם ציון לאור הצפון, ולא יותר מכך. הגדה של פסח (שיחה) 20:10, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
שומע. מחשבה ומוסר (שיחה) 20:24, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

ההערכות כלפיו

בקשר לעריכה זו, ראשית, גם פטירתו לא קשורה להנהגה, ולכאו' אכן יש להעביר זאת.
לגבי ההערכות כלפיו, לדעתי הן קשורות מאד להנהגתו. הן משום שנאמרו כלפיו בתקופת הנהגתו , והן משום שנאמרו כלפיו בתור אדמו"ר, ולא בתור יהודי פשוט. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:27, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

  1. אכן.
  2. ההערכות הן אישיות עליו ועל אחיו ללא כל התייחסות לכך שהם אדמו"רים, הקורא יעשה את החשבון שאם כן הם גם היו אדמו"רים גדולים, אבל ההצגה בערך צריכה להיות בסקירה האישית עליהם.
הגדה של פסח (שיחה) 02:33, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

טבילה

בקשר לעריכה זו, מה דעתך לכתוב "לא זקוק לטבילה"? האם זה לא משקף יותר את הפואנטה? (קח זאת כמובן כהצעה בעלמא) מחשבה ומוסר (שיחה) 03:19, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

זה לא כפול (לא הלך לטבול... לטבילה)? הגדה של פסח (שיחה) 03:22, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
בעיניי אין פה כפילות (ולו משום ההטייה השונה).
לדידי, חסר קצת בביטוי "לא זקוק לכך". לא זקוק לְמה? המילה "לטבילה" מחדדת את הנקודה, אבל כאמור - על טעם וריח אין להתווכח. בו"ה. מחשבה ומוסר (שיחה) 03:26, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אין בעיה, בוצע בס"ד בוצע בס"ד‌‏. הגדה של פסח (שיחה) 03:44, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
כל הכבוד!
על הרגעת האמוציות ועל שיתוף הפעולה לטובת כולם.
מעריך מאוד את האומץ לשנות כיוון.... יואל נאמןשיחה • כ"ט בניסן ה'תשפ"ד 10:39 (IDT) 10:39, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

מיותר?

בקשר לעריכה זו, אאל"ט, דומני כי הפסקה דלהלן די יכולה לענות על המונח "ביוגרפיה": רבי יוסף צבי דושינסקי היה שולח חולים אל רבי אברהם דב כדי שישנה את שמם כסגולה לרפואה, כמסורת אדמו"רי ראחמיסטריווקא.”. מה אומר? מחשבה ומוסר (שיחה) 14:43, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

כמו כן, האם ההערכות כלפיו מצד אדמורי"ם מפורסמים מאד (זה, לדוגמה) - אינו מוסיף לערך הביוגרפי? אני שואל מתוך רצון גרידא ללמוד את העניין. מחשבה ומוסר (שיחה) 14:49, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
זה שהמהרי"ץ שלח אליו וודאי אנציקלופדי.
על המקוה לא אנציקלופדי.
הערכת רבי אהרן מבעלזא אנציקלופדי, והוא כן בהרבה ערכים על גדולי ישראל. ~ תכליתישיחה • ל' בניסן ה'תשפ"ד 16:43 (IDT) 16:43, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
על המקוה לא דיברתי כלל, ומלכתחילה סברתי שהוא לא אנציקלופדי. לגבי השאר, נמתין להכרעת המכלולאי עתיר הנסיון הר' שמש מרפא. מחשבה ומוסר (שיחה) 18:35, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

מחיקת קישורים חיצוניים

בקשר לעריכה זו, לידיעתך, עפ"י המדיניות אין שום סיבה למחיקת קישו"ח אלו. מחשבה ומוסר (שיחה) 22:21, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

קישור חיצוני יעסוק בהרחבה בנושא הערך כולו, או בנושא הקשור לחלק ניכר מהערך

המכלול:קישורים_חיצוניים#מאפייני_הקישור_החיצוני
הגדה של פסח (שיחה) 22:25, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
ואילו במה עוסקים הקישורים החיצוניים כאן? הרי כולם עוסקים בנשוא הערך, שזהו במילים אחרות "בנושא הערך כולו".
תבין, שהציטוט שהבאת, בא לשלול קישו"ח שאינם מובאים בערך על אישיות, אלא בערך על מונח וכדו', שבהם על הקישו"ח לעסוק במונח עצמו ולא בפרט שולי המוזכר בערך. אך כאן - אין שום בעיה בקישורים החיצוניים. מחשבה ומוסר (שיחה) 23:15, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
שים לב להדגשה שבציטוט. הגדה של פסח (שיחה) 23:22, 8 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]