שיחה:רבי אברהם דב טברסקי
בקשר לעריכה זו, למעלה הובאה רק התוצאה, בהערה זו הוסבר מדוע נהג כך. הכל לטובה (שיחה) 09:23, 10 באפריל 2024 (IDT)
- זה לא אומר שזה לא כפילות. שמש מרפא (שיחה) 11:14, 10 באפריל 2024 (IDT)
הקבורה בלילה
@שמש מרפא, אבקש את אישורך להוסיף שורה מתומצתת על כך שקבוצת היוצאים לקבורה נתפסה ונמלטה, כדי שלא יווצר הרושם לפני הקורא כי עלה בידי הקוברים לחמוק מכנופיות הצבא הלבן.
על עריכותיך כאן ובכלל. הגדה של פסח (שיחה) 09:49, 10 באפריל 2024 (IDT)
- בוצע בס"ד שמש מרפא (שיחה) 11:32, 10 באפריל 2024 (IDT)
תודה על כתיבת הערך
תודה לך @הגדה של פסח על כתיבת הערך.
בשעתו ניסיתי לכתוב עליו ערך, אך לא מצאתי כמעט חומר. וכאן ערכת ערך מדהים מלא עם תוכן. סמוך ובטוח אני כי זכותו הקדוש תגן עליך. תפארת אבות (שיחה) 14:45, 10 באפריל 2024 (IDT)
המקום הפנוי באוהל
@מחשבה ומוסר, מה הפסול שמצאת בציון העובדה שלא היה מקום באוהל, ור' דוד ויתר על מקומו? הגדה של פסח (שיחה) 00:32, 30 באפריל 2024 (IDT)
- בערך הנוכחי אין למידע הזה שום משמעות אנציקלופדית. מקסימום זה יכול להיכנס לערך של אחיו, אך גם שם איני רואה בזה חשיבות אנציקלופדית. זה מקסימום סיפור יפה עבור "סיפורי צדיקים" ב"מלוה מלכה" (ובמילים אחרות: מדובר בהגיוגרפיה, ולא בביוגרפיה).
- בברכת "קיץ בריא". מחשבה ומוסר (שיחה) 01:47, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @מחשבה ומוסר, נא להתייחס לעצם הענין על החוסר במקום, איך הגעת לסיפורי צדיקים (זה נכון (אולי, לדעתי די לגיטימי לציין את הסיבה לוויתור) לחלק השני)? הגדה של פסח (שיחה) 01:55, 30 באפריל 2024 (IDT)
- נא למקד אותי לנקודה הספציפית אותה אתה רואה כבעלת משמעות אנציקלופדית. תודה. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:00, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @מחשבה ומוסר, שלא היה מקום באוהל ואחיו ויתר. אם כי לע"ד מוזר לא לכתוב את הסיבה שהוא נתן לכך.
- אגב, כדי לשפר את הסיכוי שמשתמש מסוים ישים לב להודעה שהשארת, במכלול ניתן "לתייג" את אותו משתמש. הפעולה מתבצעת באמצעות כתיבת שם המשתמש של המשתמש המיועד. המשתמש שתוייג יקבל על כך הודעה. בדף שיחה של המשתמש עצמו, אין צורך לתייג אותו.
אופן התיוג הוא בצורה הבאה: {{א|שם משתמש}}. לדוגמה, כדי לתייג את "משה123", יש להשתמש ב-{{א|משה123}}. מידע נוסף בעניין זה ניתן לקרוא בדף "{{תגובה ל}}" וב-"{{א}}".
בכל פעם בה מתייגים, יש "לחתום" כנהוג במכלול: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע. - הגדה של פסח (שיחה) 02:03, 30 באפריל 2024 (IDT)
- שוב, היכן אתה רואה בזה מידע בעל משמעות?
- שאר המלל (דהיינו התבנית) מיותר כאן לחלוטין. לכל היותר ניתן לכתוב זאת בדף השיחה שלי. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:19, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @מחשבה ומוסר, מדובר באוהל מיוחס שנשאר בו רק מקום אחד, ונשוא הערך נקבר בו על פני אחיו. לדעתי המידע בעל משמעות. הגדה של פסח (שיחה) 02:25, 30 באפריל 2024 (IDT)
- אנחנו טוחנים מים. זה שהוא נטמן באוהל - אנציקלופדי לחלוטין. כל השאר - אינו רלוונטי. בהצלחה. מחשבה ומוסר (שיחה) 04:54, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @מחשבה ומוסר, מדובר באוהל מיוחס שנשאר בו רק מקום אחד, ונשוא הערך נקבר בו על פני אחיו. לדעתי המידע בעל משמעות. הגדה של פסח (שיחה) 02:25, 30 באפריל 2024 (IDT)
- נא למקד אותי לנקודה הספציפית אותה אתה רואה כבעלת משמעות אנציקלופדית. תודה. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:00, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @מחשבה ומוסר, נא להתייחס לעצם הענין על החוסר במקום, איך הגעת לסיפורי צדיקים (זה נכון (אולי, לדעתי די לגיטימי לציין את הסיבה לוויתור) לחלק השני)? הגדה של פסח (שיחה) 01:55, 30 באפריל 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, ההגיון הוא? אפרון (שיחה) 12:59, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @אפרון, הניסוח הקודם לא מספיק תקין, ניסוח שיותר שייך להנהגות אדמו"ריות, בעוד שאדרבה כל העניין הוא שהוא לא קיבל על עצמו את ההתנהגות האדמו"רית בעניין זה. הגדה של פסח (שיחה) 13:02, 30 באפריל 2024 (IDT)
- "גם לאחר מינויו כאדמו"ר" מתאים אם היה רלוונטי למישהו מה הוא עשה לפני שהיה אדמו"ר, כיוון שזה פחות רלוונטי אפשר לכתוב "היה נוהג להתפלל" בלי להתייחס לאדמורו"תו, כיוון שהוא אדמו"ר כל אחד יכול להבין שמדובר גם על זמן זה. אפרון (שיחה) 13:05, 30 באפריל 2024 (IDT)
- אציין שהתחלת משפט ובוודאי פסקה במילת קישור כמו "גם,לא תקינה תחבירית. מוטי ~ שיחה • כ"ד בניסן ה'תשפ"ד • 22:04, 1 במאי 2024 (IDT)
- "גם לאחר מינויו כאדמו"ר" מתאים אם היה רלוונטי למישהו מה הוא עשה לפני שהיה אדמו"ר, כיוון שזה פחות רלוונטי אפשר לכתוב "היה נוהג להתפלל" בלי להתייחס לאדמורו"תו, כיוון שהוא אדמו"ר כל אחד יכול להבין שמדובר גם על זמן זה. אפרון (שיחה) 13:05, 30 באפריל 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, אין שום בעיה להביא תמונה של האהל, אם הוא קבור שם. וכן הוא בהרבה ערכים. ~ תכליתי • שיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 23:16 (IDT) 23:16, 5 במאי 2024 (IDT)
- מנטרים, האם המחיקה תואמת לנוהל במכלול? תודה, הגדה של פסח (שיחה) 00:11, 6 במאי 2024 (IDT)
- לא קשור למנטרים, בהחלט המחיקה ממש לא מוצדקת, ולדעתי נחשבת להשחתה! אך אני נזהר ממלחמות עריכה, לכן לא אחזיר. ~ תכליתי • שיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 00:13 (IDT) 00:13, 6 במאי 2024 (IDT)
- מסכים. ספרא - שיחה 01:07, 6 במאי 2024 (IDT)
- מר ספרא, לדעתי, באותה מידה גם ניתן להכניס תמונה של הר הזיתים כולו, שהרי נשוא הערך קבור שם. מהי מטרתה של תמונה? תמונה מיועדת לקרב אל הקורא את דמותו של נשוא הערך. כמובן שעדיפה תמונה בה נראית דמותו, ובהעדר תמונה כזאת, מכניסים למצער את תמונת קברו, משום שיש בה פרט מסויים על האישיות. אך להכניס תמונה אווירית מהאוהל בה טמונים כששה-שבעה אנשים נוספים - אינו מוסיף שום פרט פרסונלי על האישיות, ואי לכך, סברתי שאין להכניס זאת בתבנית. לקרוא לזה השחתה אינו במקומו, אם כי יתכן שהייתי צריך לפתוח על כך דיון, מה שבעיניי מיותר כיון שבין כך התמונה רק זמנית, וכפי שהצהיר מכניס התמונה. --מחשבה ומוסר (שיחה) 15:09, 6 במאי 2024 (IDT)
- תמונה של מקום קברו יש לה מקום בערך. אפשר להתפשר ולהניח מחוץ לתבנית. לא הייתי משתמש במינוח "השחתה" המשתמש לומד את כללי האתר ואת צורת העריכה. • מטעמים • 17:24, 6 במאי 2024 (IDT)
- מר ספרא, לדעתי, באותה מידה גם ניתן להכניס תמונה של הר הזיתים כולו, שהרי נשוא הערך קבור שם. מהי מטרתה של תמונה? תמונה מיועדת לקרב אל הקורא את דמותו של נשוא הערך. כמובן שעדיפה תמונה בה נראית דמותו, ובהעדר תמונה כזאת, מכניסים למצער את תמונת קברו, משום שיש בה פרט מסויים על האישיות. אך להכניס תמונה אווירית מהאוהל בה טמונים כששה-שבעה אנשים נוספים - אינו מוסיף שום פרט פרסונלי על האישיות, ואי לכך, סברתי שאין להכניס זאת בתבנית. לקרוא לזה השחתה אינו במקומו, אם כי יתכן שהייתי צריך לפתוח על כך דיון, מה שבעיניי מיותר כיון שבין כך התמונה רק זמנית, וכפי שהצהיר מכניס התמונה. --מחשבה ומוסר (שיחה) 15:09, 6 במאי 2024 (IDT)
- מסכים. ספרא - שיחה 01:07, 6 במאי 2024 (IDT)
- לא קשור למנטרים, בהחלט המחיקה ממש לא מוצדקת, ולדעתי נחשבת להשחתה! אך אני נזהר ממלחמות עריכה, לכן לא אחזיר. ~ תכליתי • שיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"ד 00:13 (IDT) 00:13, 6 במאי 2024 (IDT)
סדר ועוד
@מחשבה ומוסר, בקשר לעריכה זו:
- תן את דעתך כי היה סדר מסויים בערך, ומסיבה זו הפסקה על המקווה אינה קשורה לסיגופים, ודברי ר"ש לא קשורים לפסקת
הנהגה
. - התרגום, הגם שהוא מדוייק כתרגום מכונה, מ"מ לציטוט המקורי היה רובד נוסף, והוא בהחלט יכול להשאר באידיש - ובהערה.
- אין בגליון אור הצפון מידע על ההלוויה.
הגדה של פסח (שיחה) 15:43, 6 במאי 2024 (IDT)
- ראשית אדגיש כי חלק מההוספות שלך בערך הנוכחי אינן אנציקלופדיות, אך לצערי לא עושה רושם שמדובר כאן בכותבי אנציקלופדיה.
- 1) איזה סדר?! וכי מה הקשר של ביטוי הזוויהלער לזה שאכל במשורה? אתמהה. אי לכך, הכנסתי זאת בין שאר ההערכות שנאמרו עליו (אגב, גם הביטוי של הרב מבעלזא אינו קשור להנהגתו, לתשומת לבך. מלכתחילה תכננתי להכניס את כל ההערכות לפסקה נפרדת תחת השם "הערכות", אך אולי בהמשך). // הפסקה על המקוה בהחלט קשורה לפרישותו מעניני העולם. זה הרי ברור מאליו [הגם שהקטע הזה אינו אנציקלופדי באופן מובהק].
- 2) מה שיכול להיכנס לגוף הערך אין לו מקום בהערה. אם מישהו סבור שלציטוט המקורי יש רובד נוסף (מה שבעיניי משולל כל יסוד) - הוא מכובד להכניס גם את הציטוט בצורה תיקנית.
- 3) יש שם מידע על השתתפותה בהלוויה של אישיות מכובדת וחשובה, שאמנם בגוף הערך אין לו מקום, אך כמראה מקום זה מצויין. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:01, 6 במאי 2024 (IDT)
- הביטוי של הזוויעהלער קשור לסקירה הכללית ולא להנהגה. המקווה קשור לפרישות אך לא לסיגופים, ולכן צריך להפריד, ולכתוב בשורה נפרדת.
- הביטוי של הרבי מבעלזא נכנס כהערה על ביטוי אחר שכן נמצא במקומו (משום שהוא מתייחס לשני האחים).
- אם תציע ציטוט תקני הוא יוכנס לגוף הערך, "געפעלט מיר", זה יותר מ"מצא חן".
- לא שייך לציין למידע אודות ההלוויה אם לא כתוב שם יותר מציון על השתתפותו, ניתן לכתוב בהערה שמהר"ם השתתף בהלוויה.
- הגדה של פסח (שיחה) 16:36, 6 במאי 2024 (IDT)
- אני רואה כאן הרבה פלפולים, אך לא ראיתי טיעונים עניינים (עכ"פ לדעתי). לגבי המ"מ: כאמור, לדעתי אין מקום לאזכר באופן נפרד את הרב מבילגורייא, אך כן יש מקום לאזכר באופן כללי אודות ההלוויה, שהקטע המדובר מספר אודותיה. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:43, 6 במאי 2024 (IDT)
- זהו ציטוט מתוך המקור: ”פעמים רבות זכיתי להתלוות אל כ"ק מהר"ם זי"ע בדרכו למקומות שונים ואותן שעות יקרות מפז קיבלתי ממנו אוצרות של דברי תורה וחסידות. פעם השתתף בהלוויית כ"ק האדמו"ר רבי אברהם דוב מראחמיסטריווקא זצ"ל בנו של הרה"ק רבי מנחם נחום מראחמיסטריווקא זצ"ל, ואז לוויתיו עד להר הזיתים ומשם חזרה לביתו נאוה קודש בשובנו עברנו דרך שכונת בתי אונגארין עברנו דרך בית מקוה טהרה וכ"ק מהר"ם זי"ע חפץ להיכנס לטבול אחר ששהה בהלוויה ובבית העלמין...”, ע"כ, חוץ מאזכור אגבי של השתתפות בהלוויה אין כאן כלום, ולא הוגן לשלוח את הקורא לכאן בשביל להרחיב את המידע על ההלוויה. ניתן לכתוב בהע' שמהר"ם השתתף עם ציון לאור הצפון, ולא יותר מכך. הגדה של פסח (שיחה) 20:10, 6 במאי 2024 (IDT)
- אני רואה כאן הרבה פלפולים, אך לא ראיתי טיעונים עניינים (עכ"פ לדעתי). לגבי המ"מ: כאמור, לדעתי אין מקום לאזכר באופן נפרד את הרב מבילגורייא, אך כן יש מקום לאזכר באופן כללי אודות ההלוויה, שהקטע המדובר מספר אודותיה. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:43, 6 במאי 2024 (IDT)
ההערכות כלפיו
בקשר לעריכה זו, ראשית, גם פטירתו לא קשורה להנהגה, ולכאו' אכן יש להעביר זאת.
לגבי ההערכות כלפיו, לדעתי הן קשורות מאד להנהגתו. הן משום שנאמרו כלפיו בתקופת הנהגתו , והן משום שנאמרו כלפיו בתור אדמו"ר, ולא בתור יהודי פשוט. מחשבה ומוסר (שיחה) 02:27, 7 במאי 2024 (IDT)
- אכן.
- ההערכות הן אישיות עליו ועל אחיו ללא כל התייחסות לכך שהם אדמו"רים, הקורא יעשה את החשבון שאם כן הם גם היו אדמו"רים גדולים, אבל ההצגה בערך צריכה להיות בסקירה האישית עליהם.
- הגדה של פסח (שיחה) 02:33, 7 במאי 2024 (IDT)
טבילה
בקשר לעריכה זו, מה דעתך לכתוב "לא זקוק לטבילה"? האם זה לא משקף יותר את הפואנטה? (קח זאת כמובן כהצעה בעלמא) מחשבה ומוסר (שיחה) 03:19, 7 במאי 2024 (IDT)
- זה לא כפול (לא הלך לטבול... לטבילה)? הגדה של פסח (שיחה) 03:22, 7 במאי 2024 (IDT)
- בעיניי אין פה כפילות (ולו משום ההטייה השונה).
לדידי, חסר קצת בביטוי "לא זקוק לכך". לא זקוק לְמה? המילה "לטבילה" מחדדת את הנקודה, אבל כאמור - על טעם וריח אין להתווכח. בו"ה. מחשבה ומוסר (שיחה) 03:26, 7 במאי 2024 (IDT)- אין בעיה, בוצע בס"ד. הגדה של פסח (שיחה) 03:44, 7 במאי 2024 (IDT)
- בעיניי אין פה כפילות (ולו משום ההטייה השונה).
מיותר?
בקשר לעריכה זו, אאל"ט, דומני כי הפסקה דלהלן די יכולה לענות על המונח "ביוגרפיה": ”רבי יוסף צבי דושינסקי היה שולח חולים אל רבי אברהם דב כדי שישנה את שמם כסגולה לרפואה, כמסורת אדמו"רי ראחמיסטריווקא.”. מה אומר? מחשבה ומוסר (שיחה) 14:43, 8 במאי 2024 (IDT)
- כמו כן, האם ההערכות כלפיו מצד אדמורי"ם מפורסמים מאד (זה, לדוגמה) - אינו מוסיף לערך הביוגרפי? אני שואל מתוך רצון גרידא ללמוד את העניין. מחשבה ומוסר (שיחה) 14:49, 8 במאי 2024 (IDT)
- זה שהמהרי"ץ שלח אליו וודאי אנציקלופדי.
על המקוה לא אנציקלופדי.
הערכת רבי אהרן מבעלזא אנציקלופדי, והוא כן בהרבה ערכים על גדולי ישראל. ~ תכליתי • שיחה • ל' בניסן ה'תשפ"ד 16:43 (IDT) 16:43, 8 במאי 2024 (IDT)- על המקוה לא דיברתי כלל, ומלכתחילה סברתי שהוא לא אנציקלופדי. לגבי השאר, נמתין להכרעת המכלולאי עתיר הנסיון הר' שמש מרפא. מחשבה ומוסר (שיחה) 18:35, 8 במאי 2024 (IDT)
- זה שהמהרי"ץ שלח אליו וודאי אנציקלופדי.
מחיקת קישורים חיצוניים
בקשר לעריכה זו, לידיעתך, עפ"י המדיניות אין שום סיבה למחיקת קישו"ח אלו. מחשבה ומוסר (שיחה) 22:21, 8 במאי 2024 (IDT)
קישור חיצוני יעסוק בהרחבה בנושא הערך כולו, או בנושא הקשור לחלק ניכר מהערך
- הגדה של פסח (שיחה) 22:25, 8 במאי 2024 (IDT)
- ואילו במה עוסקים הקישורים החיצוניים כאן? הרי כולם עוסקים בנשוא הערך, שזהו במילים אחרות "בנושא הערך כולו".
תבין, שהציטוט שהבאת, בא לשלול קישו"ח שאינם מובאים בערך על אישיות, אלא בערך על מונח וכדו', שבהם על הקישו"ח לעסוק במונח עצמו ולא בפרט שולי המוזכר בערך. אך כאן - אין שום בעיה בקישורים החיצוניים. מחשבה ומוסר (שיחה) 23:15, 8 במאי 2024 (IDT)- שים לב להדגשה שבציטוט. הגדה של פסח (שיחה) 23:22, 8 במאי 2024 (IDT)
- ואילו במה עוסקים הקישורים החיצוניים כאן? הרי כולם עוסקים בנשוא הערך, שזהו במילים אחרות "בנושא הערך כולו".