שיחה:עטרת שלמה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.


כתיבת המקקים בישיבה

17
סיכום מאת סוד השם

הוסבר

3261 (שיחהתרומות)

לא זכיתי להבין למה הרב אריאל ברונר והרב דב שמעון

כתובים בתור משגיחים ו הרב משה פרידמן, הרב אברהם צבי פוברסקי

לא כתובים

כאילו נכתבו ונמחקו

וגם מה עם הרב משה קליינמן

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

הם מקקים והם משגיחים

3261 (שיחהתרומות)

הרב משה קליינמן משגיח

הרב אריאל ברונר והרב דב שמעון מקקים

אפר (שיחהתרומות)

כנראה שכחת את הכללים, נא חלשמור על צורת שיחה מכובדת ומכבדת.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

תזהרו לפני שהמצב ידרדר לגמרי,

ובאמת צריך לפרט כל מי שיש לו השפעה ולא מי שאין לו השפעה לא קשור לתוארו,

הרב אריאל ברונר והגר"ד שמעון הם בעלי השפעה ניכרת ויוצרים שיח ומשו"כ ראויים

הם לכתיבה, משא"כ אנשים שאין להם השפעה בישיבה אלא יותר בהוצאת ראשונים לאור.

3261 (שיחהתרומות)

הגר"ד שמעון

נכנס לפני כמה שבועות וכבר תפס כזה חזק?

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

נכון שהגר"ד שמעון נכנס רק בחודשים האחרונים, אך כל אדם שהוכנס לעטר"ש ע"מ

להשפיע רבות אפשר לכותבו בערך, ובאו הגזמתם בעניין אף אחד לא רצה לכתוב עליו

ערך בנפרד אלא רק היזכורון בערך הגדול עטר"ש.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

פמ"ד בגדול אתה צודק שמי שאין לו השפעה אינו זכאי לאזכור אך מי שאין לו תפקיד חשוב אע"פ שהוא משפיע בגדול אינו זכאי לערך אינני מכיר פה ספציפית

אגב מה תפקידו של חיים ברטלר בסורוצקין?

סוד השם (שיחהתרומות)

חיים ברטלר לא קשור ולא שייך לסורוצקין בשום כיון

3261 (שיחהתרומות)

פעם במוצש הוא היה מוסר חבור'ס?

3261 (שיחהתרומות)

אני חושב שאם בישיבות קטנות כותבים כל רב שהיה בתולדות הישיבה

אין סיבה לא לכתוב מקקים

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

חיים ברטלר לא מכיר, בנושא השפעה גם אם הרב ברונר הוא מוגדר רק

כמשגיח קטן, (לא יפה להשתמש במושג מק"ק) אך הוא גם אחראי על הקבלה

לכוללים ומשפיע הרבה על הישיבה, ולכן הייתי חושב לענ"ד שהוא צריך להיות בערך.

טעלזר (שיחהתרומות)

חיים ברטלר מסר שיעורים לקבוצה מו"ב שנה שעברה וגם זה מחוץ לישיבה בבית כנסת כל שהוא באזור ואין לו שום קשר לישיבה

הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי טעלזר 21:40, 5 בינואר 2023 לפני שנה

ר' דן היה אחד מהצדדים להיות נשיא לאחר פטירת הגר"ח קנייבסקי בשביל להביא כסף מגבירים שקשורים אליו אך היום הוא לא קשור להתנהלות הישיבה כלל

לשמך. (שיחהתרומות)

מה המקור לכך שר' דן סגל שליט"א הוא נשיא המוסדות?

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

לא יודע כתוב באחד מהגליונות הרשמיים של הישיבה

אפר (שיחהתרומות)
לשמך. (שיחהתרומות)

אפרון אולי תבאר את דבריך?

אפר (שיחהתרומות)

לפעמים תוך כדי שאתה כותב תגובה משתמש אחר כבר מגיב ותגובתך מתייתרת בעקבות תגובתו, ומחוסר תשומת לב אתה שומר את תגובתך מה שנראה מוזר בדף השיחה, כדי שמשתמשים אחרים יבינו מה קרה, משאירים את תבנית:התנגשות.

לגוש"ע תייגתי את הנ"ל בגלל שהוא שחזר עריכה שמחקה את הפרט הנ"ל, למעשה אם אין לזה ביטוי בפועל אלא איזה גליון כלשהו אני ישאיר בלנ"דבקש מקור בגוף הערך.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

המקור זה שזה פורסם שם לא שזה המשמעות של זה

אחי (שיחהתרומות)

לא נכתב בשום גליון רשממי של הישיבה אלא לאחר פטירת הגר"ח קנייבסקי חשב הגרש"ב למנותו ולאחר שהתגלו חילוקי דעות בין הצדדים נותקו הקשרים בין הישיבה לר' דן

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

נכתב בגליון4 או5

לשמך. (שיחהתרומות)

הוא לא רשמי אלא שהגרש"ב שואל אותו שאלות לפעמים על הישיבה.

שמואל רובין (שיחהתרומות)

אני תלמיד הישיבה וזה רשמית שר' דן הוא נשיא הישיבה וכבר הגרש"ב הכריז על זה מיד לאחר פטירת הגר"ח

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

כן אבל ההו דורש מקור.

אולי תחפש את הוהודעתם הנ"ל ותקשר

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

שמש מרפא כתבתי שהוצע שהרב ישמש כראש הישיבה מאחר ובכתבה על הרב שרייבר בעיתון בקהילה שנה שעברה כך היה כתוב הבעיה שאין לי את זה ואני לא יכול להוסיף את המקור אבל זה דבר פשוט עם מקור

עפר ואפר (שיחהתרומות)

בעקרון אתה יכול לרשום את התאריך של הוצאת הגיליון וזה מספיק.

רק כמו ששמש מרפא אומר אין משמעות להצעה. אז זה לא רלוונטי בכל מקרה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אין משמעות להצעה שלא יצא ממנה כלום.

אפר (שיחהתרומות)

אדמונד מתנצל על הכפילות בדף השיחה שלך, לא שמתי לב ששמש כבר כתב לך את זה כאן.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

המשמעות הברורה והפשוטה היא שהישיבה הולכת לאורו ובדרכו

וכך כשיהיה כתוב שדרך הלימוד בישיבה היא מהרי"ל לא נדרש למקור

אפר (שיחהתרומות)

לא נראה לי נכון לכתוב מידע לא אנציקלופדי כדי שיביניו ממנו... ואז לא יצטרכו מקור ש...

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

הוא אנציקלופדי מאד השאלה הייתה מה הנפק"מ אם זה לא התממש והתשובה היא שנפקא מינה גדולה היא שהישיבה צועדת לאורו ובדרכו. שהרי ידוע שהרב צועד בדרך חדשה ואם כן שישיבה מבקשת למנותו לראש ישיבה זה מלמד שהישיבה בדרכו.

(כי כמה ישיבות אתה מכיר שמוכנות שרבינו יהיה הראש ישיבה?)

זה לא כמו לומר שהוצע לר' חיים פיינשטין להיות ראש ישיבת תפארתה בערך של תפארתה שבאמת זה חסר משמעות.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

יש משהו בדבריו של ר' אדמונד, לא?

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אדמונד הוסרל אם אין בדפ"ש הסכמה כלשהי לעריכתך, הרי שאתה נכנס למלחמת עריכה

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

זו היתה הגרסא הראשונה ומחקו אותה ושחזרתי ופתחו פה דיון ובינתיים אנשים כותבים משהו בדף שיחה ובטוחים שהם ענו תשובה ניצחת ומשנים.

לא! יש ויכוח ולא משנים תוך כדי דיון לתשומת לב אפרון.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

הראשונה ממתי? אם שלך היא היציבה, קבל את התנצלותי

עפר ואפר (שיחהתרומות)

בשביל זה יש פה דיון

הכל לטובה (שיחהתרומות)

ולכן משחזרים לגרסה יציבה וממתינים

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

והגרסא היציבה היא שלי כי היא היתה הראשונה מ26 בדצמבר כי אני יצרתי את הערך

(מישהו אחר הכניס את הפירוט בישיבת עטרת שלמה שיצרתי בטיוטה נפרדת על הישיבה הגדולה)

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אתה צודק! מתנצל, שיחזרתי.

אפר (שיחהתרומות)

קבל את התנצלותי, לא הייתה כוונה לעבור על הכללים, וכמובן לא לנהוג בגסות רוח.
לגופו של עניין אני חושב שלקרוא באנציקלופדיה משפט כזה זה פשוט לא מתאים, זה מידע חסר משמעות על הישיבה חוץ מהפרשנות שזה מנסה לתת על צורת הלימוד בישיבה, (מה שכמובן גם לא נכון עובדתית, כי כשלוקחים צוות אחר גם השיטה יכולה להתחלף).

ישיבת עטרת שלמה קריית הישיבה מצטרפת למהפכה הירוקה

3
תושי (שיחהתרומות)

ישיבת עטרת שלמה קריית הישיבה מצטרפת למהפכה הירוקה. לאחרונה הותקנו על גג בית המדרש פאנלים סולארים ליצור חשמל. על פי הערכות תוך כשנתיים תהווה הישיבה אי אנרגטי ותפסיק לצרוך חשמל מחברת החשמל. שאלתי האם לדעת הציבור הקדוש הנתון רלוונטי דיו בכדי להוסיפו לערך

עפר ואפר (שיחהתרומות)
בן שטח (שיחהתרומות)

תוסיף מה שאתה רוצה, הכל עם מקור כלשהו.

וגם אם כן שינוסח כמידע ולא ככתבה עיתונאית.:

בשנת 2022 תשתיות המבנים הותאמו לחיבור חשמל סולארי על ידי פאנלים סולארים שהותקנו על גג בית המדרש. על פי התכנית, תוך כשנתיים תהווה הישיבה אי אנרגטי ותפסיק לצרוך חשמל מחברת החשמל.

הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי אחי 00:58, 28 בדצמבר 2022 לפני שנה

הרב ריפס משיב

לשמך. (שיחהתרומות)

הוא לא ר"מ אלא משיב.

אפר (שיחהתרומות)

אתה מוזמן למחוק מהערך בצירוף הסבר זה בתקציר העריכה.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

הוא ר"מ

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

מיהו הרב מנדל ריפס? שמא הכוונה להרב משה ריפס, וא"כ הגדר מיהו הנקרא ר"מ ולמה?

אפר (שיחהתרומות)

ר"מ הוא מי שמוסר שיעור יומי בישיבה.

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

ומדוע הגר"מ ריפס בכלל הגדר הזה?

אחי (שיחהתרומות)

אינו בגדר זה אלא משיב מכובד בקיבוץ

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

הוא ר"מ או שאתה לא מעודכן

לשמך. (שיחהתרומות)

אתה לא מעודכן הוא משיב!

הרץ (שיחהתרומות)

כפי הידוע ומעודכן כרגע הוא באמת משיב

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

יש צורך לעדכן כי ראש הקיבוץ הבא הוא הגר"ד שרייבר

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

אמת קריינא דאגרתא איהו ליההוי פרוונקא

אחי (שיחהתרומות)

לא נכון הגר"ד נשאר ר"מ שיעור ב' ראש הקיבוץ הבא הוא הרב מנחם חסידה

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)
אחי (שיחהתרומות)

לא שידע יותר טוב ממני היה דיבור על זה למעשה לא יצא לפועל

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

חזור לצאט

הלהו (שיחהתרומות)

גם הישיבה עצמה תדע רק בתחילת הזמן [כמו תמיד].

אחי (שיחהתרומות)

הפעם לא כמו שכל המינוים נעשו השנה מוקדם

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

שום דבר עדיין לא סופי וכידוע משנים עברו....

אחי (שיחהתרומות)

השנה אחרי שברוך סורצקין אח הגרש"ב הצטרף לצוות ההנהלה דברים נסגרו מוקדם

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

שוב נעדכן כי ידוע לנו בברור כי ראש הקיבוץ הבא הוא הגר"ד שרייבר, אך ניתן לחכות כדי למנוע הפתעות

למה זה תשאל לשמי. (שיחהתרומות)
אחי (שיחהתרומות)

שעור א: הרב רובינשטיין ר' לייזר לוי הרב ווינברגר שעור ב: ר' דוד שרייבר הרב ויזל והגרח"מ שעור ג: הרב סורצקין והרב ברמן

ובקיבוץ הרב חסידה והרב כהנוביץ

משה מנחם (שיחהתרומות)

בערך כתוב אלפיים חמש מאות. כיום יש בערך אלף חמש מאות.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

שטויות

ידי זהב (שיחהתרומות)

נכון לתחילת זמן אלול יש כ2237 אברכים כשהמגמה הינה מגמת עליה

אוהב צדיקים (שיחהתרומות)

האם ניתן להוסיף לערך גם שמות של אנשי צוות נוספים המשמשים כמשיבים או מק’’קים או שזה לא נצרך לערך ? בנוסף יש לי תמונות עדכניות ללא זכויות יוצרים האם להוסיפם או להחליף את הקיים או שאשלח למי שיצר את הערך תודה .

3261 (שיחהתרומות)

אם יש לך תמונה חדשה מעכשיו גם מבחוץ אז תעדכן

ישראל ג' (שיחהתרומות)

תמונות לדעתי וסיפות הרבה לערך.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

תמונות כדאי להוסיף. אפשר גם לבד.

הוספת אנשי צוות "קטנים" - לא נעשית לפי כללי המכלול

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

לא נראה לי שישיבה אשר הינה עצמאית לחלוטין צריכה להיכתב בערך עטר"ש, אף אם מידי פעם הישיבה שולחת לשם בחורים, כי אם תכתוב את כל ישיבות החיזוק הקיימות מישיבת הרב שטרנבוך ועד ישיבת קריית מלאכי לא תגמור לעולם,

ונראה לי שזה לא ברף הגבוה של המכלול להיכנס להנ"ל,

אני לא מוחק רק נקודה למחשבה.

עובד ה' (שיחהתרומות)

זה נקרא סניף רשמי, ואפי' מקבלים שם כו"ח בפסח.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

כולם מקבלים כו"ח בפסח או רק בוגרי עטר"ש שבאים לחיזוק?

והאם רק מטעם זה אתה כותב "סניף רשמי" או שיש עוד דברים הנוגעים לכך,

משום שככל הידוע הרב אריה בויאר הוא המנהל היחיד בישיבה, מגייס הכספים הבלעדי וכו'..

עובד ה' (שיחהתרומות)

בפסח האחרון כולם קיבלו או מגבעת או חליפה. והרה"י מוסר שם ש"כ פעם ב- .

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

טוב להבנתי זה לא סניף רשמי, אבל אני לא בדיוק יודע בכל אופן מדוע אינם נושאים את שם המוסדות?

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

עובד ה היה שם והבנתו קצת יותר מבחור עטרש שאומר לך

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

לא הבנתי אני אומר לך מבחור שנמצא שם כיום (על הצד שזה סניף של עטרש אז בחור מהרשת) ולא ענית על הנתונים שהרץ כתב!!!

פמליא דיליה (שיחהתרומות)
הרץ (שיחהתרומות)

ישיבת באר התלמוד-בויאר אינה חלק מסנפי עטרת שלמה!! אומנם הישיבה הנ"ל נסמכת על כמות נכבדה של בחורים שבאים ל"חיזוק" מעטרת שלמה" וגם קיימים איזה שהם הסכמים המקנים שליטה מסוימת מאוד על דברים ספציפים

הרץ (שיחהתרומות)

הראיות כדלהלן א העול הכלכי ב יש שם בחורים מכל עולם הישיבות

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

שלום וברכה הרב הרץ כך גם אני חשבתי, אמנם מר עובד ה' טוען שמקבלים שם כובע וחליפה במקום הנכון, ואם זה נכון זה מראה על משמעות גדולה וקשר חזק עם עטרת שלמה גם אם הם לא ממש סניף רשמי, כי בסופו של דבר כל הנידון האם זה קשור לערך עטרת שלמה או לא,

אני חושב שצריך לסגור כבר את הנושא ודעות בעניין יתקבלו בברכה.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

נ.ב. שמעתי שמועה שכמה מבני הצוות של עטרת שלמה לומדים בישיבת באר התלמוד וא"כ זה אולי מראה על שייכות מסוימת.

לשמך. (שיחהתרומות)

שמועה לא נכונה!!

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

ערב טוב לשמך. אתה אומר מידיעה או ש..

ודעתך על העניין סניף או לא?!

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

ויותר מחצי מתלמידי בויאר הם בחורים מעטרת שלמה כך שכרגע ודאי שזה אמור להיות בערך

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

בעניין הזה שיש הרבה בחורים הובר לי עכשיו שזה נכון, ובזמן קיץ האחרון עברה קבוצה ממש גדולה, אך כפי ידיעתי הקבוצה הזאת חזרה והשאיילה האם יש שם עוד הרבה בחורים או שכבר כיום אין.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

א' אני רואה שיש ויכוח גדול במציאות האם יש שם בנים של צוות,

ב' זה שיש בחורים כבר נאמר שאינו מעיד על השייכות, ובחורים מישיבות חיזוק נוספות עדכנו שיש שם בחורים מעטרש כגון: קריית מלאכי, הישיבה הגדולה קרית יערים בראשות הרב שפירא, ישיבת הרב שטרנבוך, הרב פינקל ועוד..

הרץ (שיחהתרומות)

א אכן בנו של .... למד שם מידיעה ב אני חושב שבהחלט זה ראוי להיזכר בערך זה רק רציתי להעמיד דברים על דיוקם ג בקשר לשאלה מה הם ההסכמים לישיבת עטר"ש הזכות לפסול בחורים מישיבות אחרות מלהתקבל לישיבה וכן להפך וכמובן ההטבות המדוברות אך היא פועלת עדיין כאוטונמיה עצמאית לגמרי הם קיבלן רק אן כובע או חליפה שלא כמו כל בני הישיבה)

פמליא דיליה (שיחהתרומות)
ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

גם עטרת יוסף שלום פועלת כאוטונומיה עצמאית וזה לא מונע שבסופו של יום היא משוייכת למוסדות.

וברגע שמישו ירצה לכתוב ערך על בויאר שיכתוב כל עוד אין ערך אז המקום לאזכור הוא בעטרש מחמת שבפועל היא חצי סניף גם בעניינים כלכליים וגם בשאר עניינים

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

לגבי הישיבות קטנות הם אינם פועלות כאוטונומיה כלל,

וגא"כ ראה ערך אוטונומיה ותבין שזה עדיין משויך ברמה כזאת או אחרת לעטר"ש,

משא"כ באר התלמוד.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

חלקם פועלות כאוטונומיה בשליטה מוחלטת של הראש ישיבה קטנה

מידיעה

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

עיין ערך הרב פוברסקי מיש"ק בני ברק, מכיר????

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

או הרב שרייבר מישיק בני ברק

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

(שנשלט) ע"י המשגיח הרב פיש?

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

ולכן בשנה האחרונה לא נשלחו מבני ברק תלמידים לישיבה מלבד שלושה אחים.

(כשפיש הוכנס בשביל שישלחו משם יותר)

סוד השם

סוד השם (שיחהתרומות)

לא נכון הסיבה היא שהיה סכסוך עם אחד מהרשמים

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

צודק

הוכחה שנה קודם שנשלחו 16 ב ח ו ר י ם!!!

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

נשלח 16 אבל אף אחד לא אומר איזה איכות הם וזו הסיבה לסכסוך מאחר ונדרשו בחורים ברף גבוה והרב שרייבר רצה לשלוח בחורים מאותו רף ולפיש לא היה שום שליטה

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

למדת אתם?

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

אני יודע

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

אז השלוש הם כן ברף גבוה?

כאילו אני רוצה לבהבין את הנושא

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

תשאל את סוד השם והסיבה שהם באו/התקבלו היא כי הם אחים

סוד השם (שיחהתרומות)

אדמונד צודק

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

אולי הציבור יהיה חכם יותר ופשוט יבנה את ערך באר התלמוד?

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

א' נשמע שיש קשר

ב' לא רוצה להיכנס לנושאים אישיים אך שמעתי שיש שם כמה מבני אנשי הצוות

ג' אם אתה טוען בתוקף ע"י ראיות שזה אוטונמיה נפרדת לגמרי אז מדוע זה ראוי לטעמך להיזכר?

אפר (שיחהתרומות)
פמליא דיליה (שיחהתרומות)

אכן אין עדיין את כל הגילאים בת"ת אחיסמך, אבל נפתח ת"ת כזה, כמו כן בחריש אין את כל הגילאים.

דויד (שיחהתרומות)

פמליא היקר, ביטלתי את עריכתך עד לדיון הדיון כאן. (ראה המכלול:מלחמת עריכה). אם יש הסכמה בסוף תוכל להחזיר.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

בכיף, אבל זה המציאות! ואני לא הולך לריב על העניין, אם אתה מאוד מעוניין תפתח קצת בגוגל ותראה שיש מוסד כזה.

שיהיה לך לבריאות.

פמליא דיליה (שיחהתרומות)

אם מישהו יודע אולי על העניין האם יש באחיסמך ג"כ תלמוד תורה או לא, שיעדכן, תודה.