כאן ניסיתי להבהיר קטע שנכתבה בו דרישת הבהרה, מחקתי דרישת מקור על דבר שידוע כמהימן. אני לא בקי, אבל מן הסתם כל מי שמתמצא קצת ימצא את המקורות בספרים. אם דווקא רוצים אני יכול לחפש ולכתוב בשבוע הבא.
שיחה:סביבון/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
בקשר לעריכה זו, יש מקור לפירוש שלך? (אולי שם הכוונה לארץ ישראל - להבדיל מ"פה" שאינו ירושלים אלא אר"י?), בינתיים ביטלתי את עריכתך תוכל להחזירה בשמחה עם מקור מפורש וממוקד, תודה.
ראיתי כך בספר, וכרגע איני מוצא את הספר.
כשתראה תוכל להחזיר עם ציון למקור, תודה.
https://col.org.il/files/uploads/original/2023/12/65718fd7cd5cf_1701941207.pdf זה המקור, מדברי תורתו של הרבי מחב"ד זיע"א
מכלולאים פעילים געוואלד!!!
הגננת שלי לימדה אותי שהיהודים בזמן היוונים שיחקו בסביבונים בפתחי המערות ואילו כותב הערך חולק עליה וזו לשונו: "מקור המנהג לשחק בסביבון בחנוכה הוא ממשחק הגרלה של ילדי גרמניה, נוצרים ויהודים, מהמאה ה-16, שבו השתמשו בסביבון כקוביית משחק. האותיות על צידי הסביבון סימנו בראשי תיבות לטיניות את מצב הזכייה של סכום ההימור."
מי יגלה עפר מעינינו?
אני מטפל. כמה דקות
הכנסתי את הטעם העיקרי, אבל צריך לעבוד פה עוד הרבה. המון שטויות.
יש בכלל מקור קדום לסיפור על המשחק על פתחי המערות?
הגננת צילה הגננת ציפורה הגננת חדוה, ושאר גננות הדור תליט"א.
כתבתי - שו"ת דברי יציב. לא ראיתי בפנים.
אם משהו יודע מתי התחילו לשחק איתו בחנוכה שיכתוב (לא נראה לי שבזמן התנאים היו משחקים עם זה).
אין נושאים ישנים יותר