באמת לא ראיתי עד עכשיו שהחומר מהפסקה "בתרבות" שולב שם. אכן, לדעתי חלק מהדברים בפסקה זו מיותרים, חסרי ערך בכלל ולא מוסיפים דבר על העוף בפרט, וחלקם תיאוריות תלושות ללא בסיס או מקור (למעט הסוג שמנקר). אבל כנראה אחרים סבורים אחרת ממני.
לגבי הפרטים שאינם שייכים לכאן או בלתי נכונים בעליל - אמנם הייתי רוצה להתעמת לגביהם וללבנם בדף שיחה, אבל מאד קשה ומבלבל לנהל דיון קוהרנטי סביב, לשם דוגמא, "הנשר הרומאי" כאשר אנחנו בכלל עוסקים בערך על עיט שאנחנו קוראים לו בטעות נשר ולהפך (בניגוד למאי דעמא דבר ולמה שהיה מקובל לכל אורך ההיסטוריה, וזאת באשמת כמה אפיקורסים שאחזתם אובססיה לשבש את התורה ועלתה במוחם גחמה להפוך עלינו את היוצרות).
אני מזדהה עם הקנאות של האוצרים להגן על המכלול, שנבנה בעבודת נמלים, מפני שינויים קיצוניים וחסרי אחריות. אבל המכלול כיום מבוסס דיו בכדי שנוכל להרשות לעצמינו לנתק את כבלי השיעבוד לתוכן המקורי הפגום שנוצר בויקיפדיה העברית, ונתייחס לחומר המיובא כטיוטה וכשרטוט ראשוני בלבד. בפרט כך בנושאים בעלי זיקה תורנית, גם בגלל חומרת הסטיה מהאמת בתחום התורתי וגם בגלל שרוב המכלולאים עשו כמה שנים טובות ביני עמודי בהיכלי התורה, ובדרך כלל בקיאים בנושאים שהם מתנדבים לערוך לא פחות מאיש מקצוע שתורם בערך שנוגע לתחום התמחותו. כמו כן העירנות והביקורת כלפי עריכות אלו מצד הקורא החרדי הממוצע גבוהה ואמינה.
הערך "נשר" כרגע כבד ועשיר מאד באינפורמציה (ולאו דווקא מהפן הזואולוגי, שצריך להיות העיקר), אז אולי לא הייתי קורא לזה "הרבה מאד כלום" כמו שהיה אצל הנשר המקראי, אבל כן יש בעיה משמעותית אחרת. אמת ושקר משמשין בו בעירבוביא. זה כמו מחסן עמוס בשמאטעס וחפצים יקרי ערך, הנכנס לשם יכול לראות מול עיניו רק בלגן ושמאטעס (ואם מזניחים את זה כך ברבות הימים הכל באמת הופך לשמאטעס...). כשאדם בודק ערך באנציקלופדיה הוא צריך לצאת עם מידע מאומת וברור. במצב הנוכחי הערך מסבך את הקורא יותר משהיה בשעה שנכנס. מלבד הבלבול הראשי שנוצר עקב החלפת נשר בעיט, חלק מהמידע נוגע לנשר וחלק לעיט. לעת עתה (טרם אמרתי נואש...) הערך עוסק בוולטור"א תחת השם נשר, ובכן יש לסנן ממנו את כל הידיעות שנוגעות לאייגל"א, וכן הקטעים שאין ברור בדיוק למה הכוונה. משום מה ההבהרה לגבי ההחלפה חוזרת על עצמה כמעט בכל פסקה ורק מבלבלת יותר. העיסוק בסוגית ההחלפה צריך להיות מוגבל לפסקה בודדת ולהסתיים שם. משם והלאה שיהיה ברור ונהיר על מה מדובר לכל אורך הערך, לטוב ולמוטב. הערך דורש גיזום, הסרת מידע חוזר על עצמו, ומיקוד הפסקות השונות לנושא שהם עוסקים בו.
כך בכל אופן זה נראה מזוית הראיה שלי.