איך יכול להיות משפט כזה "שיערו כי מדובר באמורא אחד, הקרוי בתלמוד בבלי - "מר עוקבא", ובתלמוד ירושלמי - "רב עוקבא" " אם באמרותיו כתוב מהתלמוד הבבלי! "אמר רב חסדא אמר רב עוקבא ואמרי לה מר עוקבא אמר רבי זכאי", וכן מש"כ מע"כ שרב חסדא לא היה עם נשוא הערך הזה אינו מסתדר עם הציטוט הנ"ל, וצ"ב.
שיחה:מר עוקבא (אמורא ארץ-ישראלי)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
וכי מדוע לא?
מר עוקבא הראשון, שהיה ריש גלותא עוד בדורו של רבי, נקרא גם מר עוקבא וגם רב עוקבא לפעמים. ותלמידו הגדול היה אכן רב חסדא.
מה שאין מר עוקבא השני שהיה בדור מאוחר יותר, באותו דור של רב חסדא, הוא נקרא בבבלי רק בשם "מר עוקבא".
בציטוט שהבאת יש "ואמרי לה". יש שגרסו שרב חסדא (דור שני) אמר זאת בשם רב עוקבא (דור ראשון),
ויש שגרסו שמר עוקבא (דור שני) אמר זאת בשם רבי זכאי (דור ראשון).
אין נושאים ישנים יותר