מרנן ורבנן, פתיח הערך הוא: "מנחת חינוך הוא ספר המציע פירוש למדני לספר החינוך. הספר דן בתרי"ג המצוות שמונה ספר החינוך ובמקורות העוסקים בהן בתלמוד ובראשונים."
לדעתי אין דברים אלו מדויקים כלל. מנחת חינוך הוא ספר מערכות למדני על סדר המצוות לפי מניין ספר החינוך. הוא דומה הרבה יותר לספרי מערכות וכללים אחרים מאשר לנושא כלים. רק במעט מאוד מקומות הוא מתייחס לדברי החינוך. ברוב הגמור של המצוות הוא רק מכניס אות א בראש דברי החינוך ומאריך בכמה שאלות וחקירות. ("רבינו" בלשונו משמש בכלל לרמב"ם...).
(הוא אפילו לא דומה לקצה"ח, שכן על אף שהאחרון היה יכול להיכתב כפירוש על התלמוד ואין קשר הדוק בינו לשו"ע דווקא - הרי שלפחות הוא מתעמק במקורות השו"ע, משא"כ המנחת חינוך שאינו נצרך לסה"ח אלא רק לרשימת המצוות שלו, ואין כל זיקה ביניהם מלבד העימוד.)