שיחה:מלכות שמים
שינוי שם
בוצע.
בדף זה התנהל דיון בו הוצע לשנות את שמו של הדף לשם מלכות שמים.
בעלי זכות הצבעה מה דעתכם לשנות את הערך למלכות שמים רק עם י אחד במילה שמים. כמקובל בלשון הקודש לפני רפורמת הכתיב המלא? (עיינו מיתה בידי שמים, בריאת העולם#בריאת שמים וארץ, תלמוד תורה (מצווה)#תורה מתוך יראת שמים, אאדה עד חוג שמים, הוצאת שם שמים לבטלה, שבועת שווא ושבועת שקר#מוציא שם שמים לבטלה וכהנה רבות) איך • שיחה ~ מייל • כ"ג בכסלו ה'תשפ"ד. 14:19, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- אני לא רואה שום סיבה לשנות משמיים, אם לפי כללי הכתיב כך צריך לכתוב זה גם הצבעה לא חוקית לכאורה. אפרון (שיחה) 14:28, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- @על אף שבערכי היהדות משתמשים רק בי' אחד ? איך • שיחה ~ מייל • כ"ג בכסלו ה'תשפ"ד. 14:36, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- לא מכיר כלל כזה, אם יש כזה לכאורה גם לא צריך דיון. אפרון (שיחה) 14:37, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- @על אף שבערכי היהדות משתמשים רק בי' אחד ? איך • שיחה ~ מייל • כ"ג בכסלו ה'תשפ"ד. 14:36, 6 בדצמבר 2023 (IST)
משתמש זה מתנגד לרפורמת "הכתיב המלא" החדשה של האקדמיה ללשון. |
. למאי נ"מ • שיחה • כ"ג בכסלו ה'תשפ"ד 15:58 (IDT) 15:58, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- אפרון, בלשון הקודש לא משתמשים בשתי יודים אף פעם, למעט כאשר היו"ד הראשונה מנוקדת בחיריק מלא, מה שלא נכון במילה שמיים. אם אינך מאמין לי - עיין בקונקורדנציה.
מה מפריע לך לעשות דף הפניה עם השם הנוכחי, ובשם הדף תהיה רק יו"ד אחת? עמנואל (שיחה) 16:09, 6 בדצמבר 2023 (IST)- כתוב מפורש במכלול:לשון: מילים שנגמרות ב־-ayim, אבל אינן מילים זוגיות, נכתבות ביו"ד אחת: מים, שמים, מצרים, ירושלים:
- אל תכתבו: יציאת מצריים. ירושליים. שמיים כחולים. עלה השמיימה.
- כתבו: יציאת מצרים. ירושלים. שמים כחולים. עלה השמימה.
אז אני לא ממש מבין את הדיון. ספרא - שיחה 16:47, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- @קריינא דאיגרתא... מוטי ~ שיחה • כ"ג בכסלו ה'תשפ"ד • 16:53, 6 בדצמבר 2023 (IST)
- כתוב מפורש במכלול:לשון: מילים שנגמרות ב־-ayim, אבל אינן מילים זוגיות, נכתבות ביו"ד אחת: מים, שמים, מצרים, ירושלים:
- אפרון, בלשון הקודש לא משתמשים בשתי יודים אף פעם, למעט כאשר היו"ד הראשונה מנוקדת בחיריק מלא, מה שלא נכון במילה שמיים. אם אינך מאמין לי - עיין בקונקורדנציה.
בקשר לעריכה זו, לפי המבואר בדברי קבלה אין עתה, בגלות, מלכות שמיים בגילוי אלא שלטון (עי' בדברי הגר"א שהבאת), ולכן 'מלכות שמים' הוא דבר שיהיה לעת"ל. למאי נ"מ • שיחה • כ"ח בכסלו ה'תשפ"ד 16:00 (IDT) 16:00, 11 בדצמבר 2023 (IST)
- הגר"א שם כותב שאצל עם ישראל זה גם בזמן הזה, וזה המושג בחז"ל לקבל עליו מלכות שמים. לעתיד זה יהיה על כל העולם. זוהי כוונת המשפט שהיה מקודם בפתיח: "הכינוי מתייחס בפרט למלכות שבה ה' הוא הריבון ורצונו הוא השולט" היינו עם ישראל. ההסרה שלו לא מוצדקת. מיעוט שיחה (שיחה) 16:19, 11 בדצמבר 2023 (IST)