אני משגע אותך גם פה, מקוה שתהנה מזה יותר ממני:
לגבי הפתיח: מחשבת הינוח זה דבר שפוסל רק לרבי יהודה? אולי תדגיש את זה יותר? יש לך 5 שניות ללמד אותי על רגל אחת באמת מה זה מחשבת הינוח. מה שלא תספיק לומר לי - לא אדע (או גרוע יותר: אדע חצי). טיפ חמוד ששמעתי פעם זה לקחת את הטקסט אחרי שכתבת, ופשוט לחתוך ולחסוך כמה שיותר מילים - כמובן בלי לפגוע בתחביר העברי...
מקור ההלכה: על אף השעה המאוחרת, התרכזתי ו'למדתי' את מה שכתבת שם. אני מסכם - ואשמח אם תעשה זאת בגוף הערך, (זה גם יחסוך לקורא הבא לעשות את זה): המקור לדעת רבי יהודה היא שמחשבה כמעשה, - (אחרי הסיכומון הקצר אתה יכול גם לצטט מילים נבחרות בודדות), אם כי רש"י כתב גם שיש לו מקור מייתור בפסוק (כאן אתה יכול לכתוב בסוגריים בקיצור נמרץ, או בהערה בקיצור פחות נמרץ, שדברי רש"י מובאים ב'הוה אמינא' של הגמרא, אך בפשטות הגמרא דוחה לימוד זה)
שים לב שעריכה כזו מתבצעת אחרי מה שכתבת - שסיכמת למופת את המקורות והמידע, אולם כעת מגיעה העריכה האנציקלופדית - בכל פרטי המידע המובאים בגוף הערך (מלבד פרק 'רקע' וכד', או מקרים חריגים אחרים כפי הבנת הכותב) תלמד אותי מה יוצא, ואת הרקע שים תמיד לאחר שתמצתת את המידע, ועדיף שזה יהיה בסוגריים, בהערה, או בכלל לא באנציקלופדיה :(
כך גם לגבי פרק גדר ההלכה, הרבה יותר קל וכיף וקליט (כן, אני ועוד כמה קוראים ממש עצלנים. מחריד למדי..) לקרוא 'מה תכל'ס' לפני המלל הארוך - והחשוב וההכרחי לפעמים. קראתי את זה פעמיים או שלש, קשה לי לכתוב סיכום של שתי האפשרויות :( אודה לעזרתך, זה בהחלט מעניין אותי
גם פרק סוגיית הגמרא על עירוב מחשבות, אני ממש עצלן מחריד. אין לי כוח לקרוא. יש מצב שתגיד לי בקיצור מה הנושא ומה הדעות? זה הכי קצר שיכול להיות? אני עכשיו בתפקיד התלמיד הקיבוצניק. ההוא שלא מוכן לקרוא טקסטים ארוכים מידי בלי שהוא יודע מראש מה באים לומר לו.
על הפרק האחרון העצלנות שלי מרקיעה שחקים. יש בזה איזו נפק"מ? זו מחלוקת רק בפירוש הגמרא? יש מצב שתיתן לי 'הטרמה' כלשהי למה שכתוב שם? פתיח עם איזו שורת סיכום שתגלה לי מה הנושא ומה המסקנות לפני הפירוט של עצם התוכן כולו?
תודה לך, מחכה מאוד שתלמד אותי מידיעותיך הרבות.