תבנית:בעלי ידע/דקדוק אודה לעזרתכם בפיסקה "מאבק האחים טרום הלידה". אשמח אם מישהו מכם יוכל לאשר לי שהבנתי נכון את החילוקים הדקדוקיים בין השרשים השונים.
שיחה:לידת יעקב ועשו/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
זה בסדר, אבל כנטען השורש הוא רץ ולא רוץ. מלבד זאת הפסקה טעונה מט עריכה וניסוח.
איסתרק חיכיתי לאישור מה'מייבינים' לפני הניסוח מחדש. תודה!!
עכשיו טוב?
בעלי הידע בדקדוק נראה לי שמקודם זה לא תייג אתכם. תודה מראש!
נראה לי שאתה נכנס פה *גם* למחלוקת הידועה האם יש שורש פחות מ3 אותיות... כלומר מה השורש של לשון ריצה "רוץ" או "רץ".... אין לי הרבה הבנה בשרשים. נמתין לאחרים. (או שאבדוק בינתיים)
אפרון מה דעתך לגבי הפיסקה הראשונה "הסיפור בקצרה"? היא לא מיותרת?
מוקיר רבנן, מלמעלה זה נראה שילוב של "רקע" ושל תמצות הסיפור המפורש בתורה, אם זה מוסיף גם את הרקע זה וודאי לא מיותר, אבל בכו"כ זה נראה לי מקל ומחליק את הקריאה בערך.
שינתי הרבה אך עדיין לדעתי דרוש עריכות נוספות.
מיעוט שיחה אפשר להסיר את התבנית?
האם נכון להחליף את הסיפורים, דעות, וכו' או להוסיף עליהם מהמקורות?
למען האמת לא ברור לי הצורך בערך שמספר כמה פסוקים בתורה בתוספת פירושים,אבל אחרי שהוא מיובא כשהוא כולל אוסף פירושים בעיקר של מפרשים מודרנים שחלקם אולי אפילו לא מאמינים [לא מכיר את כל השמות] והכל בניסוח לא תורני אין ברירה אלא לשכתב.
אולי כדאי שהמייבאים ישקלו זאת לפני היבוא כי אם הערך לא כל כך חשוב אז אולי זה לא שוה את הבלגן.
אכן. אין עניין לייבא סתם כאלו ערכים. אך עם הערך בוקש בבקשות ערך כנראה שמישהו מתעניין בו ולכן הוא יובא.
מסכים עם אחודה חידה.
מישהו יודע להסביר מה בא להביע הערך? (לכה"פ לאדם שותו"מ)
מושגים ביהדות
יש מישהו שיכול לראות את המקור דלקמן ולהודיע מה כתוב בו או לשלוח לי pdf/צילום מסך? יש קטע בדף שמציק לי ובא לי למחוק ומצויין שם מקור זה: משה ויינפלד, עולם התנ"ך: בראשית, תל אביב, דוידזון עתי, 1993, ע"מ 165 קיים בספריה הלאומית - חסום בנטפרי. תודה רבה.
רזיאל למה מחקת את מחלוקת המפרשים על שאלת רבקה למה זה אנוכי ?
לשון הרד"ק:
ותאמר אם כן, אחר שהרגשה בעצמה זה השנוי תמהה בעצמה ושאלה לשאר הנשים אם יש אשה שיקרה לה כך, ואמרו לא, אמרה אם כן למה זה אנכי משונה משאר הנשים בזה.
עורכי ויקיפדיה לא דאגו להיות כפופים לאמת....
ציינתי בתחילת הפסקה שראתה שהריונה משונה משאר נשים כמבואר בשפתי חכמים באבן עזרא וברד"ק.
יוצא אם כן שהשמטתי רק את דברי רש"י "ותאמר אם כן - גדול צער העיבור"
אם לדעתך יש עניין לציין זאת אתה מוזמן.
אין נושאים ישנים יותר