זה לא עונה על השאלה שלך מה ההבדל בין מרחץ לבית כיסא, כי במרחץ מותר לדבר. זה רק לוקח את השאלה שלב אחד אחורה וזה לא משנה לנידון שלנו.
לגוף דברי המגן גיבורים מוכח שהמשנ''ב לא סובר כך, כי לשיטת המגן גיבורים כשאין איסור שיחה ממילא מותר להיכנס יחד כשצריך, ואילו המשנ''ב כתב שתיקנו לדבר ורק "משמע קצת" שהתירו להיכנס בשתים, משמע שאין הנידונים תלויים זה בזה.
המגן גיבורים הוא ידיעה מעניינת אבל הוא לא מקדם אותנו, כפי שאסביר מיד.
לסיכום עיקרי הדיון האם היו לטרינות מיוחדות לנשים:
1)בויקיפדיה הוכיחו מהברייתא בגמ' יומא - הוסכם שהויקיפד טעה בפירוש של הגמרא טעות גמורה.
2) שמש מרפא רצה לחדש מחקר מקורי על סמך ההיתר של רבי יוסי לנשים לשוחח בבית הכיסא כדי שגברים ישמעו שיש שם נשים ולא יכנסו בטעות, ופירש שהכוונה גם להיכנס ביחד וכן רצה לדקדק ברש''י שמקשר ליחוד וכן את ה"קצת משמע" שבמשנה ברורה. אני טענתי שברש''י לא מוכרח כלל העניין של אופן נטול מחיצות אלא כל אופן שחשוב רשות אחת לגבי יחוד.
בכל מקרה ודאי שמדובר במקום שלא מיוחד לנשים אלא לכולם כי כל ההיתר הוא רק למנוע מגברים להיכנס בטעות כך שכל הראיה של שמש מרפא נפלה. אלא שהייתה לו שאלה אם זו לא לטרינה איך בפועל נכנסות שתי נשים ביחד ועל זה עניתי בכמה אפשרויות על פי מבנה בתי הכיסא דאז. עכשיו אני מוסיף עוד אפשרות שהאסלות של פעם היו כיסאות ניידים עם חור כמו שרואים בדיני טומאה וטהרה, כך שבחדר אחד במקרה הצורך יכלו להכניס שנים. וכפי שהוכחתי מהמשנ''ב לגבי בתי הכיסא של איישישוק ווילנא.
לעניינינו יש הוכחה שלמרות תקנת רבי יוסי לא היו לטרינות לנשים. אדרבה במקום רק לנשים נפל ההיתר וחזר לאיסורו הראשון.