בגוף הערך כתב מי שכתב "המעניין בתיאור תפקידיו של בית הכנסת הוא שלא מוזכרת בו כלל תפילה. נראה כי מדובר בתקופה בה טרם גובש עדיין תפקידו של בית הכנסת כמקום התייחדות עם ה', דבר הנפוץ הרבה יותר החל מימי המשנהוהתלמוד. בתקופה שעדיין היה המקדש קיים, ובוודאי בירושלים שסביבו, התפילה ועבודת ה' התרכזה בבית המקדש בלבד, ובית הכנסת שימש להתכנסות ציבורית ולימוד בלבד"
המעיין בגמרא מגילה דף כ"ז ע"א יווכח כי כבר בתקופת הבית הראשון היו בירושלים גם בתי כנסת (מקום שמגדלין בו תפילה) וגם בתי מדרש (מקום שמגדלין בו תורה).
התיאור ביוונית מדבר על סינגוג והוא יכול לכוין לבית מדרש כמו לבית כנסת אולם זאת סברא שלי אישית אבל גם הסברא המובאת בגוף הערך היא סברא של מישהו באופן אישי שכנראה לא ידע בכלל על המושג התלמודי של בית מדרש.
האם מישהו יכול לתקן את זה בצורה הנכונה או להדריך אותי איך לתקן דבר כזה?
תודה רבה (מקוה לעבוד את השם (שיחה) 14:46, 27 בנובמבר 2019 (IST))