שיחה:כתובת תאודוטוס בן וטנוס/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

בתי מדרש בזמן בית שני

3
מקוה (שיחהתרומות)

בגוף הערך כתב מי שכתב "המעניין בתיאור תפקידיו של בית הכנסת הוא שלא מוזכרת בו כלל תפילה. נראה כי מדובר בתקופה בה טרם גובש עדיין תפקידו של בית הכנסת כמקום התייחדות עם ה', דבר הנפוץ הרבה יותר החל מימי המשנהוהתלמוד. בתקופה שעדיין היה המקדש קיים, ובוודאי בירושלים שסביבו, התפילה ועבודת ה' התרכזה בבית המקדש בלבד, ובית הכנסת שימש להתכנסות ציבורית ולימוד בלבד"

המעיין בגמרא מגילה דף כ"ז ע"א יווכח כי כבר בתקופת הבית הראשון היו בירושלים גם בתי כנסת (מקום שמגדלין בו תפילה) וגם בתי מדרש (מקום שמגדלין בו תורה).

התיאור ביוונית מדבר על סינגוג והוא יכול לכוין לבית מדרש כמו לבית כנסת אולם זאת סברא שלי אישית אבל גם הסברא המובאת בגוף הערך היא סברא של מישהו באופן אישי שכנראה לא ידע בכלל על המושג התלמודי של בית מדרש.

האם מישהו יכול לתקן את זה בצורה הנכונה או להדריך אותי איך לתקן דבר כזה?

עורכי אספקלריה

תודה רבה (מקוה לעבוד את השם (שיחה) 14:46, 27 בנובמבר 2019 (IST))

Vמאירי (שיחהתרומות)

יפה מאד!

במקום המשפט : "המעניין בתיאור תפקידיו של בית הכנסת הוא שלא מוזכרת בו כלל תפילה. נראה כי מדובר בתקופה בה טרם גובש עדיין תפקידו של בית הכנסת כמקום התייחדות עם ה', דבר הנפוץ הרבה יותר החל מימי המשנה והתלמוד. בתקופה שעדיין היה המקדש קיים, ובוודאי בירושלים שסביבו, התפילה ועבודת ה' התרכזה בבית המקדש בלבד, ובית הכנסת שימש להתכנסות ציבורית ולימוד בלבד."

תתקן: המעניין בתיאור תפקידיו של המקום הוא שלא מוזכרת בו כלל תפילה, ולכאורה נראה כי מדובר בבית מדרש ששימש להתכנסות ציבורית ולימוד בלבד. יש שרצו לטעון כי מאחר ומדובר על תקופת בית המקדש התפילה ועבודת ה' באיזור ירושלים התרכזו בבית המקדש בלבד ולכן לא היו מקומות תפילה אחרים, אולם מהתלמוד בבלי נראה כי כבר בתקופת הבית הראשון היו בירושלים גם בתי מדרשות [1]. ובפעם הבאה תעשה זאת בעצמך. (מעל שם הערך יש לשונית "עריכה". הערות ניתן להוסיף באמצעות "הערת שוליים" המופיעה בסרגל העריכה)

אה. וגם תתקן בראשית הערך "בחזית בית מדרש"

  1. מגילה דף כ"ז ע"א "מקום שמגדלין בו תפילה" ו"מקום שמגדלין בו תורה"
מלאך (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר