שיחה:כ"ט באלול
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שנת הבר מצווה?
לכאורה יש להשמיט את המילים "בר המצווה של ילד שנולד" והמילים "בשנת בר המצווה". ("על פי הלוח העברי הקבוע, פרשת בר המצווה של ילד שנולד בכ"ט אלול היא פרשת וילך, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום שני או שלישי בשנת בר המצווה. לעומת זאת, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום חמישי או בשבת פרשת בר המצווה תהיה פרשת האזינו"). מעלת התורה, ישראל, מוסיף והולך ושמחה מה דעתכם? --יוסף (שיחה) 19:17, 29 בנובמבר 2016 (UTC)
- יוסף, כדאי שתדע: תיוג לאחר חתימה לא עובד. זאת אומרת שאם סגרת את העריכה שלך ושמרת, תיוג שתעשה לאחר מכן לא תפעל אלא אם כן תחתום שוב את החתימה שלך. מוסיף והולך (שיחה) 21:00, 29 בנובמבר 2016 (UTC)
- מה הבעיה בהן? מוסיף והולך (שיחה) 01:00, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- אני חושב אך לא באופן חד משמעי, כי זה כתוב מנקודת מבט (חילונית) מסורתית שכל מה שמשמעותי פרשת השבוע של התאריך, היא רק מנקודת מבט של נער הבר מצווה ולא באשר הוא. השאלה א. אם כך זה משפט נכון?: "על פי הלוח העברי הקבוע, פרשת של בכ"ט אלול היא פרשת וילך, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום שני או שלישי. לעומת זאת, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום חמישי או בשבת פרשת השבוע תהיה פרשת האזינו". ב. האם אני בככל צודק שחרדי היה מנסח את המשפט כך ולא כמו שהוא עכשיו בערך. מעלת התורה, ישראל, מוסיף והולך ושמחה מה דעתכם? (עכשיו התיוג עבד?) --יוסף (שיחה) 06:27, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- יוסף, התיוג עבד מצוין. להבא תנסה לתייג ביתר קלות על ידי תבנית {{א}} (={{א|שם המשתמש}}, לדוגמה: {{א|יוסף}}). לגבי השאלה הניסוח שגוי, שכן בכ"ט באלול אין חובת קריאה קבועה שנדון בה מהי. הנאמר הוא רק לגבי מי שנולד ביום זה, מה תהיה פרשת השבוע של הבר מצווה שלו. מי שערך במקור את עריכה זו (משתמש זה) כבר הרבה זמן לא פעיל, קשה לי להבין מה הוא מצא דווקא ביום זה כדי לתת הבטה על ההשלכות של הבר מצווה. כך שאני לא רואה זאת כהקפה מסורתית פסולה, אלא כמידע טריוויאלי מיותר. אני גם לא בדקתי כמה זה נכון הכלל הזה. מבחינתי אפשר להשמיט אותו לגמרי. בברכה. מוסיף והולך (שיחה) 08:58, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- מוסיף והולך פרשת הבר מצווה נמצאת לא רק בדף זה אלא ברוב או בכל הדפים של התאריכים --יוסף (שיחה) 10:05, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- יוסף, אכן כך זה בהרבה דפים, וכל עריכות אלו נעשו על ידי אותו משתמש בתקופה מסוימת. כמעט ואין אף אחד שביקר אותו או עיבד את דבריו בעריכות אלו (למרות שעברו מאז הרבה שנים). בכלל יש לציין כי רמת הפיקוח על דפים אלו בוויקיפדיה נמוכה מאוד יחסית. בפרט כשמדובר במין עריכות זה. כך שאני לא רואה בכך כל חשיבות מיוחדת. ראוי אכן לתכנת את לוחות השנה במכלול בתוספת פרשות השבוע (@). בן ישי, מסכים? בברכה. מוסיף והולך (שיחה) 16:45, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- מוסיף והולך פרשת הבר מצווה נמצאת לא רק בדף זה אלא ברוב או בכל הדפים של התאריכים --יוסף (שיחה) 10:05, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- יוסף, התיוג עבד מצוין. להבא תנסה לתייג ביתר קלות על ידי תבנית {{א}} (={{א|שם המשתמש}}, לדוגמה: {{א|יוסף}}). לגבי השאלה הניסוח שגוי, שכן בכ"ט באלול אין חובת קריאה קבועה שנדון בה מהי. הנאמר הוא רק לגבי מי שנולד ביום זה, מה תהיה פרשת השבוע של הבר מצווה שלו. מי שערך במקור את עריכה זו (משתמש זה) כבר הרבה זמן לא פעיל, קשה לי להבין מה הוא מצא דווקא ביום זה כדי לתת הבטה על ההשלכות של הבר מצווה. כך שאני לא רואה זאת כהקפה מסורתית פסולה, אלא כמידע טריוויאלי מיותר. אני גם לא בדקתי כמה זה נכון הכלל הזה. מבחינתי אפשר להשמיט אותו לגמרי. בברכה. מוסיף והולך (שיחה) 08:58, 30 בנובמבר 2016 (UTC)
- אני חושב אך לא באופן חד משמעי, כי זה כתוב מנקודת מבט (חילונית) מסורתית שכל מה שמשמעותי פרשת השבוע של התאריך, היא רק מנקודת מבט של נער הבר מצווה ולא באשר הוא. השאלה א. אם כך זה משפט נכון?: "על פי הלוח העברי הקבוע, פרשת של בכ"ט אלול היא פרשת וילך, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום שני או שלישי. לעומת זאת, אם ראש השנה שלמחרת חל ביום חמישי או בשבת פרשת השבוע תהיה פרשת האזינו". ב. האם אני בככל צודק שחרדי היה מנסח את המשפט כך ולא כמו שהוא עכשיו בערך. מעלת התורה, ישראל, מוסיף והולך ושמחה מה דעתכם? (עכשיו התיוג עבד?) --יוסף (שיחה) 06:27, 30 בנובמבר 2016 (UTC)