משתמש:א.ב. קיסר: הפתיח שבחרתי בעריכתי זו היה מכוון. מכיון שבאם יעבץ הוא רק שם נוסף של עתניאל בן קנז - אין טעם לציין כאן מה היו בדיוק קורות חייו תחת שם זה ובערך עתניאל בן קנז מה היו קורות חייו תחת השם ההוא. כמו שלא מתאים ערך 'יעקב' ובו כל המסופר על יעקב אבינו תחת השם יעקב וערך 'ישראל' על המסופר עליו תחת השם ישראל. מסיבה זו השארתי את "יעבץ" כאישיות בפני עצמה המוזכרת בנ"ך כבן אדם לכשעצמו, ואליבא דאמת הוא הוא עתניארל בן קנז כפי שנתבאר בתורה שבעל פה.
מבחינה אינצקלופדית, כדאי לחלק: יש אישיות תנכי"ת הנזכרת בשם יעבץ ועליה מסופר כך וכך, ולימדונו חז"ל שזה עתניאל בן קנז.
כל האמור קיים ונכון גם לכשעצמו, ובלי להיכנס לנושאים מורכבים של אגדות חז"ל - האם הם מבטלים לגמרי את פשוטו של מקרא או מוסיפים, והאם הם תמיד כפשוטם או שלעיתים יש בזה רובדים נסתרים, וכו' וכו', נושאים מורכבים שאין טעם לפתוח כאן, כי כאן נראה ברור שזה פשוטו של מקרא והמדובר באדם אחד ממש, וכפי שהוכיח זאת הגר"א בהגהותיו על הש"ס בתמורה שם (ועיין שער הגלגלולים, לג; שער הפסוקים, וארא; הרמ"ע מפאנו, מאמר גלגולי נשמות; שער הגלגולים, לו, ואכמ"ל)
ברשותך אני מחזיר את עריכתי הקודמת ואף מתקנה מעט יותר על פי הנ"ל.