מתוך הערך:
היחס לחסידות נקבע גם על ידי גדול רבני הארץ, החת"ם סופר, שגילה כלפיה הסתייגות קרירה אך לא עוינות: בינו לבינו אמנם כתב ש"החסיד מימין מחלל, והאפיקורס בשמאל זורק ומולל, הת"ח בתוך ידום ויחולל", אך הקפיד על אדיבות והוגנות כלפי נציגיה.
עכ"ל.
אולם לפי הידוע לי יש לציטוט 2 מקורות. הראשון הוא בנו של החת"ס הגר"ש סופר שמביא זאת בספר אגרות סופרים, ומסביר שכוונת אביו שבמקום שיש מחלוקת עדיף לת"ח לשתוק כדי לא להתייצב בצד אחד עם המשכילים שהיו נגד החסידים. המקור השני הוא בספר ליקוטי דברי חבר בן חיים, שמסביר כי 'חסיד' הכוונה לאדם המחמיר על עצמו יותר מכפי הראוי ובטוח שכל מי שאינו מחמיר כמותו הינו חוטא, ומשמאל עומד האפיקורס שמקיל על עצמו... והת"ח צריך להיות באמצע ולשתוק...
לפי זה אין מכאן שום ראיה ליחסו של החת"ס לחסידות, בפרט שמאידך גיסא מצאנו כמה פעמים בחת"ס שציטט ספרי חסידות כהתניא ותולדות יעקב יוסף.
מכלולאים פעילים, מה דעתכם?