שלום הכל לטובה לא הצלחתי להבין למה מחקת את התאריכים העבריים שהוספתי? אני חושב שזה מאוד נצרך ולי אישית שלא יודע את תאריך לועזי זה מאוד עוזר לי
שיחה:חטיפת חיילי צה"ל בהר דב/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא נהוג להוסיף תאריכים עבריים בערכי חולין. נדמה לי שזה כתוב באיזה דף מדיניות איפשהו. מתייג את שמש מרפא
לא רואה סברה והגיון בעניין, אבל אם זה אכן כתוב לא אתווכח....🤨
רק לא הבנתי מה העניין? לא נהגו אינה סיבה למחוק דבר שעוזר לקורא להבין. וזוהי חלק מהמטרות של המכלול לענ"ד.
לקורא (גם החרדי) הממוצע תאריך עברי לא מוסיף דבר על תאריך לועזי, זה רק פוגע ברצף הקריאה.
למה לא? אני אישית לא יודע כמעט תאריך לועזי (ולכן התעוררתי לשנות בכמה מקומות כמו שאפשר לראות)...
אולי אתה לא קורא ממוצע...
בכל מקרה, התאריך המדויק לא קריטי ברוב המקרים, ושנים לועזיות אני מאמין שאתה יודע.
עכ"פ, "לא נהוג" זה לא בגדר של "לא ראינו אינה ראיה" אלא בגדר "מנהג המדינה", ואם כך זה ברוב הערכים, אז משאירים על מתכונתו. (מה גם, שזה ידרס בעדכון הקרוב).
לי זכור שהמדיניות היא (בניגוד לעבר) רק להוסיף תאריך עברי ולא להשמיט תאריך לועזי, למעט מקומות שלא מורגלים בתיארוך עברי. לדעתי במקרה כאן סביר להוסיף תאריך עברי, אם כי באמת בעדכון כשיהי' ככל הנראה זה יימחק.
אתה יכול להביא דוגמאות לעניין?
לפי המופיע כאן זו המדיניות.
אוקי. למרות שאיני מבין את ההגיון ולא זכור לי ערכים בהם זה מיושם דה-פקטו, אם ספרא אמר - ספרא יודע...
שיחזרתי, צריך לסדר את הסוגריים הפוך, אם אכן המדיניות כפי שהובאה לעיל.
אברהם אבנר, מתנצל על השיחזור.
אני חושב שכוונת ספרא שנוהגים להוסיף תאריך עברי ותא לא (ולא כפי שכתב מתן מאור שם שפעם ככה ופעם ככה. ע"ש)
"נקרא לנערה ונשאלה את פיה"
אגב, עודני עומד על כך שלא נהוג לעשות זאת, רק שאחרי שהוספת, לא אמחק מול טענה של ספרא, אבל נקרא למנטרים ונשאל את פיהם.
אכן זה לא נהוג להוסיף זאת בערכי חולין שמתעדכנים מויקי - אבל גם אין מניעה לעשות זאת מי שרוצה - אם לוקחים בחשבון שבעדכון הבא זה תלוי במעדכן אם זה ישאר או לא.
אברהם אבנר לאחר בירור עם ספרא, הוא הסביר שהוא לא תפס בזמנו שמדובר גם על ערכים כלליים, שבהם הוא מסכים שאין טעם להוסיף ערכים כלליים. ראה כאן.
אין נושאים ישנים יותר