שיחה:והיה העקוב למישור
תגובה אחרונה: לפני 7 ימים מאת שרפי קודש בנושא העקוב למישור
העקוב למישור
בפסקת: והיה העקוב למישור#שם הסיפור, בחירתו של מנשה חיים שלא לחשוף את זהותו נידונה באופן חיובי, ומתעלמת מכך שהיה עליו לגלות שהיא אשת איש ובנה ממזר. היישוב בהמשך (בפסקה והיה העקוב למישור#היסוד הדתי: עמדתו הדתית של המספר) חסר בסיס כמובן.
עורכי אספקלריה. שרפי קודש (שיחה) 19:01, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- @שרפי קודש
א- אכן, הם מתייחסים לדעת הכותב ולא לעמדה ההלכתית.
ב- הסקתי את דעת המצידיקים וה"היתר".
אם פספסתי תוכן אתה מוזמן להעיר את תשומ"ל. אפר (שיחה) 20:46, 14 בדצמבר 2024 (IST)- בנוגע לעניין הראשון: העניין נפתח כסוגיה המוצגת בפני הקורא, וכוונת המספר מצוינת רק בסוף הפסקה.
אגב, ראיתי שסייגת את דעתו של אורינובסקי, אני חושב שאין ספק שהיתר הנישואין רק על פי שטר ההמלצה הוא בעייתי (אם כי בהמשך הפסקה נכתב שבמהדורות הבאות עגנון שיפץ את ההיתר). שרפי קודש (שיחה) 21:10, 14 בדצמבר 2024 (IST)- קראת את הסיפור? (אני לא, העדפתי לסייג אם כי אולי באמת מיותר) אפר (שיחה) 21:23, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- לא קראתי.
שיניתי מעט את הניסוח כדי שיובן בצורה ברורה שהעיסוק הוא בתפיסת המספר (בנוגע לנידון הראשון). שרפי קודש (שיחה) 01:08, 15 בדצמבר 2024 (IST)
- לא קראתי.
- קראת את הסיפור? (אני לא, העדפתי לסייג אם כי אולי באמת מיותר) אפר (שיחה) 21:23, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- בנוגע לעניין הראשון: העניין נפתח כסוגיה המוצגת בפני הקורא, וכוונת המספר מצוינת רק בסוף הפסקה.