שיחה:התנור בבית המקדש
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת שמש מרפא בנושא ערך הגיוני?
ערך הגיוני?
מי יכול להסביר מהו הערך הזה? בפתיח כתוב שהתנור שימש לצורך אפיית המנחות, לחמי הפנים לחמי התודה, ובערך עצמו נכתב שוב אותו דבר בהוספת פרטים שאינם קשורים לתנור. גם התמונה אינה קשורה לתנור. ספרי קודש שיחה כ"ו בתשרי ה'תשפ"ה • 13:42, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- לפי שיטה אחת, התנור היה אחד מכלי השרת שבמקדש, שעצם האפייה בו כבר מקדשת את הנאפה. אתה מערער על חשיבות הערך או על התוכן? • מטעמים • 14:00, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- זה אפילו לא ענין של חשיבות. הערך לא הגיוני. אפשר לכתוב בערך כלי שרת שאחד מהם היה התנור וחסל. ספרי קודש שיחה כ"ו בתשרי ה'תשפ"ה • 14:18, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- יתכן שאתה צודק, בהנחה שאין מה להרחיב בערך הנוכחי.
@מקוה האם התנור עצמו הוא כלי משמעותי בין כלי השרת? • מטעמים • 14:23, 28 באוקטובר 2024 (IST)- אינני בטוח שיש חשיבות לערך הנוכחי בפני עצמו. המקום שלו כנראה גם לא בין כלי השרת (מוזמן לחפש אותו ברמב"ם בית הבחירה או כלי המקדש). כותב הערך כנראה החליט לכתוב עליו בהשראת הסוגיה המעניינת במנחות צה ב והרמב"ם שמתעלם מהסוגיה באלגנטיות בלתי אופיינית. לדעתי אין לזה הצדקה לערך בפני עצמו. האזכור המתאים במנחות והלחמים המוזכרים שם גם האזכורים הרלבנטיים בסוגיה. מקוה • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ה 14:34 (IDT)
- לגבי הרמב"ם, יעויין במק"ד ב' ב'. כדאי לשלב בערך, כמו את ההסברים הנוספים בעניין. שמש מרפא (שיחה) 23:30, 19 בנובמבר 2024 (IST)
- אינני בטוח שיש חשיבות לערך הנוכחי בפני עצמו. המקום שלו כנראה גם לא בין כלי השרת (מוזמן לחפש אותו ברמב"ם בית הבחירה או כלי המקדש). כותב הערך כנראה החליט לכתוב עליו בהשראת הסוגיה המעניינת במנחות צה ב והרמב"ם שמתעלם מהסוגיה באלגנטיות בלתי אופיינית. לדעתי אין לזה הצדקה לערך בפני עצמו. האזכור המתאים במנחות והלחמים המוזכרים שם גם האזכורים הרלבנטיים בסוגיה. מקוה • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ה 14:34 (IDT)
- יתכן שאתה צודק, בהנחה שאין מה להרחיב בערך הנוכחי.
- זה אפילו לא ענין של חשיבות. הערך לא הגיוני. אפשר לכתוב בערך כלי שרת שאחד מהם היה התנור וחסל. ספרי קודש שיחה כ"ו בתשרי ה'תשפ"ה • 14:18, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- כותב הערך הוא טישיו. אפר (שיחה) 14:36, 28 באוקטובר 2024 (IST)