תודה אפרון.
חיים צבי מנסה לחלק בין "ההגדרה שהרבי משיח" ל"דברים שעלולים לרחק".. אז לעובדות:
הספר יחי המלך ענינו לבאר יסוד הלכתי, שכאשר רואים יהודי שהוא בחזקת משיח, יש חיוב לזהותו.
בשנת תשמ"ה הוכן הספר כך, בתוספת כמה רמזים אקטואליים. הרבי שלל נחרצות את הוצאת הספר, משום אותה הגדרה שנתן הכותב. הרבי אכן כתב שאין הבעיה רק בעמודים ספציפיים, אלא "תוכן כל הספר חדור בהנ"ל". כי אכן מטרתו של המחבר הייתה ליצור שיח סביב משיחיותו של הרבי.
הרבי לא אישר בשנת תשמ"ה ואף נזף בהעלאת הרעיון, משום שההגדרה שנתת (לדבריך בשם המחבר) היא זו שגורמת ריחוק.
בשנת תנש"א עלתה השאלה שוב (כמדומה ע"מ ר' מנחם ברוד, שלא חיפש כהרב וולפא לחולל בלגן, אלא רק את התוכן העיוני), וכתב הרבי שאם יושמטו אותם ענינים בדיוק, כלומר: תושמט הגדרה זו שנתן חיים צבי, אז יהיה אפשר להדפיס.
. הרבי הדגיש שלא יעשה זאת הוא אלא ידידים מבינים.
ולכן ישבו שלשה עורכים, אחד מהם ברוד, וניפו את הספר. ברוד כתב ששיטת העבודה הייתה שהספר יהיה יכול להיכתב גם כאילו נכתב לפני מאות שנים, וללא כל הקשר אקטואלי.
לאחר מכן נשלח הספר לרבי, והרבי עודד את ההדפסה. (את כל זה סיפר הרב ברוד בשבועון כפר חב"ד. אני חושב שישנו גם באיזשהו מקומן ברשת).
לאחר מכן נשלחה חוברת לרבי 'קבלת פני משיח', שמטרתו הייתה לעודד את ענין 'קבלת המלכות' הרבי שלל את ההדפסה נחרצות מאותו נימוק.
הספר יחי המלך המשיח נדפס שנה אחרי, מבלי לשאול את הרבי כלל, והוא אכן עוסק בדברים כאלו מפורשות. (יש אומרים שבמענה למישהו שרצה לתרגם את הספר המודפס לספרדית הרבי אישר בניע ראש).