מכלולאים פעילים האם מתאים להוסיף בערך, שבהיות הרב פדווא באמסטרדם פעל לבנות מקוה לבית מדרש עץ חיים, לאחר ששנים רבות לא היה באזור (מלבד במרחק שעה הליכה) מקוה כשרה? (מדובר במשהו קצת יוצא דופן קהילה בלי מקוה באזור, עד שבא הרב פדווא ובנה מקוה כשרה).
שיחה:הרב פנחס ליבוש פדווא/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
תהלים כל פעולותיו מתאימות להיכנס לערך עליו וגם זה שהוא בנה מקוה כשר
תפארת אבות תוכל לתקן את החוסר ב"מחבר" בהערה 3?
תוקן
תפארת אבות אתה בטוח שקהילת בעלזא שייכת אליו?
שלחו לנו לדיווח "טעות חמורה חסידי בעלזא אינם נמנים בין קהילת 'שומרי הדת ' באנטוורפן זוהי הקהילה ה 'יקית'. כל החסידים בעיר נמנים על קהילת 'מחזיקי הדת ' של הגאב"ד הרב שיף רב העיר אנטוורפן"
אני כתבתי על פי הכתוב בכתבה כאן: התרגשות באנטוורפן: רב חדש מונה בקהילה באתר בחדרי חרדים.
גם לי זה היה נראה מוזר, אם המערער יודע בוודאות כי אין זה נכון, יתכבד הוא להסיר את המידע!
אתה סבור שהערך עומד בקריטריונים לרבנים?
תן לי לסיים ואסביר לך, אבל בכל אופן מדובר ברב בסדר גדול, הנושא בו זמנית ברבנות שני קהילות בארץ (בעלזא קרית גת - 200 אברכים) ובחו"ל (אמסטרדם עשרות משפחות). ומנהל ב'פועל' שני הכשרים, 'מחזיקי הדת' ו'בד"ץ מהדרין'... תעשה חיפשו גוגל ותבין הכל...
עשיתי חיפוש גוגל והיו קצת יותר מ-1000 תוצאות זה ציון לא גבוה. גם התוצאות לא משהו שמשכנע אותי מדי.
דבר ראשון הוא עומד על הקריטיון הזה 'רבני ערים בחו"ל ככלל אינם זכאים לערך, למעט רבנים מפורסמים כגון רבנים יחידים בערים עם אוכלוסייה יהודית מוצקה'. הוא משמש כרבה של הקהילה החרדית באמטרדם, ואם אני לא טועה הוא היחיד שם.
האוכלוסייה יהודית באמסטרדם היא מוצקה? או שזה קהילה קטנה ומתפתחת?
אני לא יודע בדיוק מה מצב הקהילה ב'אמסטרדם' (אף פעם לא הייתי שם)... אבל זה מצחיק אותי עצם הדיון על רב שפעיל בכמה כשרויות, ומהבולטים שבהם בשל מומחיותו בעניני כשרות! חוץ מזה הוא נחשב כחבר הבד"ץ ב'מחזיקי הדת', שלפי הקריוטיונים הוא זכאי לערך.
כמובן, זהו חוץ מרבנותו בכמה קהילות בחו"ל ובארץ.
מה הכוונה "נחשב כחבר הבד"ץ"? או שכן או שלא?
בגוגל ראיתי בכמה מקומות שהוא נחשב כחבר הבד"ץ, אך בגוף הערך של 'בד"ץ מחזיקי הדת' זה לא רשום, נראה לי עקב המינוי הדי טרי (הוא פחות מעשור שנים בארץ)
נו הרי זה אפשר לברר בקל אצל חסידי בעלזא אם הוא חבר או לא.
הוא גר בארץ?! אז איך הוא רב באמשטרדאם?
תוכל לברר...
שוב, אם היית מעיין בערך, היית חוסך את השאלה הזאת... הוא היה רב ב'אמסטרדם', ולאחר עלייתו לארץ לשמש כרב קהילת בעלזא בק"ג, הוא לא נטש את בני קהילתו, ומשמש כרבם לכל דבר, ומידי פעם נוסע לאמסטרדם אל בני הקהילה.
נסה לחשוב בעצמך את התשובה (אולי הוא נוסע מפעם לפעם?). בכלל כמו ת"א הדיון כאן נראה הזוי. רב קהילה של 200 משפחות? מישהו כאן צריך הסברים נוספים לחשיבות הערך? או שמא יש מצווה להוציא את ה'מיץ' לכל יוצר ערך בשאלות קש (כמה תוצאות יש בגוגל? ממש מדד אמיתי! בכל בית חסידי יש מחשב עם גוגל!)
לגופה של הטענה (שהופיעה בסוגרים), הטענה של חיפוש גוגל (שנדחתה) הובאה כהוכחה לחשיבות לא כהוכחה לאי חשיבות.
רק אוסיף על דבריך: רב קהילה של 200 משפחות + רב הקהילה החרדית באמסטרדם + מראשי 3 בד"צים, קהילות, מחזיקי הדת, רבני הקהילות קרית גת...
עדיין לא הבנתי מכח איזה קריטריון הוא זכאי לערך.
ראה המכלול: עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים
בשביל זה יש 'ראש' ו'שיקול דעת' להבין שרב כזה נחשב ל'מפורסם' דיו...
שאלתי לפי הכללים של המכלול. אני אישית מעריך אותו (וגם מפסולי עדות), אבל יש כאן כללים.
בפרסומים של בעלזא אין לו תואר של חבר בד"צ.
לא יודע מה זה אומר, בבעלזא התואר שלו הוא 'דומ"ץ דקהל מחזיקי הדת'!
בכל אופן, כידוע הקריטיונים נועדו לקולא ולא לחומרא, דהיינו שהם מזכים ב'ערך' אוטמוטית, אבל כאשר יש לך אישיות אם מגוון תפקידים משמעותיים, אם כי במקרה אין אף אחד מהם שהוא עונה בבירור על הקריטיונים, אבל הוא נחשב ל'מפורסם' לכל הדיעות.
הקריטריונים לא שוללים את הזכאות ממי שלא עומד בהם, אבל הם באים לתת כיוון ומי שלא עומד בהם צריך לעבור בקריטריון של פרסום. כמובן שפרסום לא יכול להסתכם בחסידות ספציפית ומעט מעבר.
אני עוקב אחרי ההתכתבות, ולא מבין את הדיון בכלל
הרב פאדאווא הינו רב דחסידי בעלזא בקרית גת דהיינו רב קהילה של מאות משפחות מלבד שאר הדברים שמנו כאן
ויש לו מעמד מכובד מאוד- למשל שבוע שעבר ערך נכדו הגדול של האדמו"ר מבעלזא שיש לו מעמד מכובד ביותר בחסידות ביקור בעיר קרית גת, ובביקוריו בבתי האדמורי"ם והרבנים בעיר, התלווה אליו הרב פאדאווא רב הקהילה כאות כבוד לאורח ובשביל לייצגו
תבררו אצל כל תושב קרית גת את מעמדו הרם בעיר, כאשר רבים מהתושבים שאינם חסידי בעלזא מתייעצים עמו על כל צעד ושעל
מעמד רם בעיר ספציפית, לא עונה לדרישת הפרסום במכלול, שהיא פרסום ברמה ארצית.
כעת הוכתר לכהן ברבנות קהילת שומרי הדת באנטוורפן. על מקומו של רבי דוד משה ליברמן.
עובדה שמוסיפה רבות על ערכו האנציקלופדי
אך לא מצאתי כתבה המפרסמת זאת, בהמשך כשנמצא נוסיף מקור.
באמת??? לא שמעתי על זה?! הוא עובר להתגורר באנטוורפן? בינתיים הוא עוד גר בקרית גת!
כל זמן שהוא לא עזב את קרית גת, אין ענין להסיר את רבנותו בק"ג בערך.
מוטי אני לא יודע למה אתה מתעקש?! יש לך טעות! הוא לא מפורסם רק בקרית גת... זה אחד מהפרסומים הצדדים שלו, הוא שולט שכמה כשרויות, ונחשב למומחה שבהם... ותחום רבנותו הוא לא רק בעיר אחת, אלא בכמה ערים שברחבי תבל...
לא התעקשתי, רק הגבתי לטענות שהתמקדו בפרסום בקבוצה מסוימת. לתשו"ל לא פתחתי דיון חשיבות רשמי, רק בירור מה דעת המכלולאים בעניין.
בינתיים דעת המכלולאים היא להצדיק את קיום הערך... ושתיקה כהודאה...
בקשר לעריכה זו, נראה לי שהורדת תבנית ההבהרה לא במקום, הפט עיין מוזר ולא מביר את עצמו, מלבד הקושי להבין איך יכל לקבל מסבו שיטת פסיקה שלא מוזכרת בערך של סבו, (אגב יש מקור למשפט הזה?)
כך מעיד רבי פנחס ליבוש בעצמו בהקדמת ספרו, שאת מסורת ההלכה הוא קיבל מסבו רבי חנוך הניך פאדווא, מאשר קיבל מרוב רבי שמשון אהרן פולנסקי
לא כתבתי שזה שקר, אלא שיוצא משפט מוזר, המפשט לא מסביר מהי "מסורת ההלכה" הייחודית שלו ואיך הוא קיבל מסבו פסיקת הלכה של מישהו אחר, בעוד שבערכו של הסבא עצמו לא מובא כלום.
אגב מומלץ תמיד לכתוב את מקור הדברים בערך.
כתבתי את מקור הדברים בסוף אותה שורה, שכולה היא מהקדמתו של נשוא הערך, בו הוא מתאר את שנות בחרותו.
הרב מאיית את שמו פינחס עם יו"ד. אינני יודע למה שם הערך בלי יו"ד, אולי כך כותבים בעברית "תקינה". בכל אופן אפשר לעשות הפניה.
השם המקובל הוא 'פנחס' למרות שבתורה כתוב 'פינחס'... אך בכל אופן עשיתי הפניה.
אין נושאים ישנים יותר