בפתיח רשום 9 תפקידים. כך אמור להיות? הייתי חושב שאמורים לכתוב רק התפקידים הכי עיקריים. כל השאר אפשר בערך עצמו.
שיחה:הרב נתן קופשיץ/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
קריינא דאיגרתא וגו'.
צודק, בפרט שכל אלו זה כפילויות: "רב הקריה החרדית "נחלה ומנוחה" בבית שמש, רב קהילת היכל אברהם בעיר, נשיא ישיבת באר המלך בעיר, מרבני קהילת קהל פרושים", הכל כלול בתואר 'רב הקהילה החרדית נחלה ומנוחה', היכל אברהם זה הביכנ"ס שלו, באר המלך זה הישבי"ק שלו, ופרושים זה ביכנ"ס נוסף בקריה, בכלל מאתיים מנה, הייתי משאיר רק רב הקריה החרדית ודיין בעד"ח, מסתבר שיש עוד כמה תפקידים שהוא מכהן שלא מופיעים בכותרת...
העלתי 2 תמונות, ואחת מהם מופיעה כשהיא 'שוכבת', אשמח שמישהו יסדר, או יעדכן. בתודה מראש.
בוצע בס"ד על ידי הסקריפט המצויין של מוטי.
הדבר קרה לי כעת שוב בטיוטה:הרב אברהם נובוגרוצקי, אשמח שתתקן, או שתעדכן אותי איך מבצעים זאת. בתודה מראש.
הוא אינו מביע עמדה ביחס לבחירות-הכוונה של הערייה? כתוב למעלה מקפיד שלא להצביע בבחירות לכנסת ישראל
אם הבנתי נכון, הוא אישית לא מצביע, אבל לא נוקט עמדה כהוראה לציבור.
רשמי סובר שאסור
ב"ד חדש. מינו אותו לראשם. פרסום מסיבי על זה ברחבי העיר.
יש לו עוד בתי דינים שעומד בראשותו
לדעתי אין לזה משמעות
נכון
קודם שלשכת הפוסקים יהי משיהו
איזה?
1.בפתיח מופיע 'רב הקריה החרדית "נחלה ומנוחה" בבית שמש, רב קהילת היכל אברהם בעיר' למי שמכיר זה אותו דבר בקריה החרדית נחלה ומנוחה יש בית כנסת בשם 'היכל אברהם', הרב קופשיץ מונה בהקמת הקריה החרדית לרבה של כל הקריה ולא רק לרב בית הכנסת הזה בלבד וכפי שאכן מעמדו כיום שהוא רב של כל המגזרים והשפעתו היא על כל המתחרש בעיר כולה.
2. יש לו גם בית כנסת בעיר הוותיקה בבי"ש ע"ש 'איילת השחר' .
3. לפני מעברו לבי"ש כיהן כרב בשטיבלך אוהל-אברהם במקור ברוך ברחוב רשבם בי-ם, ועד היום מכהן כרב הרשמי במקום, ומידי שבוע נמצא בבית ההוראה במקום.
4. כמו"כ הרב קופשיץ נמצא פעם בשבוע בבית ההוראה של ישיבת 'מיר',
א. הרב קופשיץ מתואר כדיין. בפועל הוא לא עוסק ולא מכריע בחושן משפט אלא מפנה לדינים מוכרים בשכונתו.
ב. הרב קופשיץ הוא רב של בית כנסת והשטייבלאך המפורסם במקור ברוך רחוב רשב"ם. [אוהל אברהם..משהו כזה]
ג. כדאי להתיחס לפסיקת הרב קופשיץ בנוגע לעריכת פורים ט"ו בבית שמש.
א. תודה, דיין אינו רק בחושן משפט, אך יתכן מאד ואתה צודק והערך לוקה בטעויות עובדתית. ב. תודה, אני מתייג את דוב פרח ג. תודה, כנ"ל דוב פרח
א. הרב קופשיץ הוא דיין בבד"ץ של העדה החרדית בשבתו בבית שמש זה נקודה ואולם בשלש שנים אחרונות הבד"ץ לא ישב אף פעם בבית שמש עקב ירידת כוחו של הבד"ץ בדיני מומונות וכניסת בד"ץ פרטיים לתחום
ב. איך היגעת למקור ברוך ?????? הוא רב בית הכנסת היכל אברהם ברחוב חזון איש בבית שמש
ג. לדעתי ג"כ צריך להתחייס לזה אבלאין לי פרטים מדיוקיים על זה ואשמח אם תביא אותם
חסר לך הרבה מידע.
א. מה המקור פשקוייל? כיאה לערך במכלול סבורני שצריך להביא מקור!
ב. את רב של בית כנסת,שטייבלאך במקור ברוך עשרות שנים קודם בואו לבית שמש ופתיחת בית המדרש היכל אברהם. אל תבלבל בין היכל אברהם בבית שמש לשטייבלאך במקור ברוך רחוב רשב"ם!
אין לי מקור אבל זה העובדה וזה גם לא נכתב בערך
לא שירד כוחו של בד"ץ אלא שאנשים מעדיפים בית דין מהיר ויעיל על פני הבד"ץ שהדינוים נמשכו שם שנים
א. דב פרח. נכתב בערך: דיין בבד"ץ העדה החרדית - ירושלים בבית שמש. כך שגם לדבריך זו טעות. וכל עוד לא צויין מקור. צריך למחוק.
ב. מחקת מה שנכתב 'שנערך הספד בבית מדרשו על הרב שטיינמן'. מפני כבודך לא אערוך. אבל תבדוק ותמצא שטעות בידך כמו עוד כמה נקודות שחסרים לך על קורות חייו של הרב קופשיץ.
א. התואר שלו זה כך כי שישב רק שכהבד"ץ ישב בבית שמש ולא מונה לשבת בירושלים גם לכתחילה
ב. כתבתי לך בדף השיחה שלך
א. לתואר דרוש מקור! ועד כה איננו.
ב. לא כתבת תשובה. חוץ משאלה מעט מוזרה "איפה כבודו גר" ומכח מה שאתה "גר בסמוך מאד לבית מדרשו של הרב קופשיץ לא זוכר (ואף זוכר שלא) הספד על הרב שטיימן בהיכל אברהם".
- ברי ושמא ברי עדיף. לא זוכר בחינת שמא. 2. אדון לכף זכות שאינך זוכר משום שההספד נדחה בעקבות חנוכה. 3. אם נמנה אתה על ציבור העדה החרדית היקרים. בטח שאינך מתפלל ותיק בבית מדרשו של הרב קופשיץ שרובם ליטאים. לאנשי העדה יש בתי כנסיות משלהם. בכבוד רב.
רבינו עמוס ידידנו. הרב קופשיץ מתואר כדיין של העדה. בפועל הוא לא מיישר קו עם העדה בכל נושא ותחום. באחד הבלוגים החרדים-קנאים [כיום חסום] מתאר בפרוטרוט את גישתו הייחודית של הרב קופשיץ.
אז על מה אתה חולק, על עצם היותו דיין, או על היותו דיין של העדה? ואולי העדה בב"ש זה משהו אחר.
בא נמתין לתגובותיו של ידידנו דוב פרח.
אני לא חולק. אלא ממליץ. בכדי שהערך יהיה איכותי רצוי לתאר את גישתו הייחודית של הרב קופשיץ בהשוואה לחברי בד"ץ אחרים. [נפגש עם הפיקוד הבכיר של המשטרה בביתו. ידיד של משה אבוטבול ובבחירות הקודמות הורה להצביע לו למורת רוחם של הקנאים שמכחישים את הדברים. כל חברי העייריה החרדים עולים לביתו ומתקבלים בברכה. ועוד נקודות מענינות שמייחדות אותו מהאחרים.] ובעיקר לא לשכוח לציין מקור שהוא נמנה על דיני העדה. [הערה נוספת. בבחירות האחרונות בבית שמש הובאו בשמו שני הוראות סותרות. אחת הגרסאות בשמו להצביע למפלגת בני תורה.
בקיצור 'סמטוחה'.
כן הוא אדם גדול ומורכב יותר משהוא מוצג בפשטות כדיין של העדה.
נכון שמסביבו יוצא כל הזמן דברים שלא עפ"י העדה (אני אומר סביבו כי יש מחלקות כל הזמן על כל דבר האם אמר אותו או לא) אבל הוא ישב בבד"ץ בבית שמש וגם היום התואר לא נלקח ממנו
לגבי פגשיתו עם אבטבול גם הגאב"ד נפגש עם אורי אריאל ואין זה כלום חוץ לגבי הקיצונים שבעדה שבשמם ראית את הפורום הנ"ל
אתה מצייר את היחסים בינו ובין אבוטבול כפגישה מקרית או מאולצת. כל מי שמתמצא קצת יודע שזו עוול להציג את הדברים בצורה זו. כשאבוטבול נבחר דבר ראשון הוא הגיע לביתו של הרב קופשיץ. כל דבר הוא התייעץ איתו. כשאבוטבול מינה את ר' דוד כהן לרב בית הכנסת אחרי התיעצות עם ר' נתן. כל אירוע שערך אבוטבול ר' נתן מגיע! התפרסם בבחירות הקודמות שר' נתן המליץ חד משמעי להצביע. מי שמכחיש דברים ידועים לכל תושב זוטר בבית שמש עליו הראיה.
נכון אבל בפלג המרכזי של העדה זה לא בעיה כל עוד שלא הורה להצביע מה שהם טוענים שכך היא
דוב פרח הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
ד. להוסיף בערך - נשיא ישיבת באר המלך [משום מה הוספתי ונמחק]. בנו הוא מנהל הישיבה. והרב קופשיץ מעבר לכך שכל ערב הוא מגיע ולומד בישיבה בסדר ג עם הבחורים הוא גם קובע את זהות המגשים וראש הישיבה.
לא נמחק, פשוט כתבת את זה בתבנית, וזה נמצא שם.
ה. הרב קופשיץ הוא ראש כולל במושב ישעי הסמוך לבית שמש [מפני טרדות הציבור וביטול תורה העדיף להעביר את משכן הכולל מעירו למקום קצת מרוחק ושקט]
ו. בערך נכתב שהספיד את הרב שמואל אוירבך. [ואני יוסיף שהוזיל דמעה בהספד] "מה שלא עשה אצל הרב שטינמן". א. למה זה חשוב? ב. אצל הרב שטיינמן נערך הספד בבית מדרשו ובהשתתפותו. [כמובן שהלך להלוייתו.]
לא נכון אצל הרב שטיימן לא עשה הספד יתכן שנסע ללוויה אבל הספד לא עשה
טעות ידידי.
דברתי אז עם הגבאי הרב הז.. ואישר לי שנסע. ב. ערכו הספד בהיכל אברהם בהשתתפותו. חבל להכחיש דברים מפורסמים לאנשי הקריה, ובר אילן.
אני מהקריה ולא זוכר הספד בהיכל אברהם
חזק דיברתי עם עוד כמה ואמרו לי בפירוש שלא היה הספד בבית הכנסת אם כי היה הספד בעזרת נשים ובהיכל לידו ואפשר שלזה כוונתך
ז. נקודה הראויה להיכלל בערך. ישיבת גרודנא אשדוד שהתה חודשים מספר בבית מדרשו של הרב קופשיץ.
וצ"ע מאי שנא, ומאי אולמיה דהאי שמעתתא מהאי שמעתתא.
גם אני מצטרף לדברי חזק ההערה על מה שלא עשה אצל הרב שטינמן אכן מיותרת.
ההערה בסה"כ מעידה על השקפתו בסוגיה, אין בכך כל כוונה לפגוע באי מי מגדו"י, לכן זה גם בהערה, אמנם אם כדברי חזק זו טעות, אז בוודאי שיש למחוק זאת.
יש כאן שני דברים א. אין חולק שנערך הספד בבית מדרשו ובהשתתפותו על שניהם. ב. הרב קופשיץ בעצמו הספיד רק את ר' שמואל אוירבאך. בהספד של הרב שטיינמן היה נוכח אבל לא הספיד בעצמו. ג. הרב קופשיץ היה נוהג להזמין את רבי שמואל למסור שיחות בבית מדרשו. אחת השיחות שעוררה הדים רבים היא שיחתו של רבי שמואל כנגד המתפללים פלג. [משונה קצת כפי שהעירו אז לאור מנהגם של חלק גדול מגדולי הספרדים]
אני בקושי מכיר את האיש, בסה"כ הוא קידש את גיסי.
כתוב מה שיש לך, תקן כפי ראות עיניך. סומכים עליך, חזק שלנו.
רבי עמוס ידידי מסתבר שגם כאלה שחושבים שמכירים לא באמת מכירים. [ולא רק אתה שמעיד שאינך מכיר]
הוספתי בערך: הרב קופשיץ חתם במודעה עם שורה של רבנים כנגד כפיית גיטין של [[רבנות|הרבנות]] הנעשים שלא כדין<ref>מודעה התפרסמה בקונטרס דיני הכזב</ref>. ונמחק על ידי משתמש אחר. בטענה שלדידי מזורה. הוא חתם על הרבה דברים. ואז מה?
לא שזה לא נכון אלא שזה לא מלמד על האיש ולא רלוונטי לערך
כי לא עמד לבד מול הרבנות וכדו שאז זה היה רלוונטי לערך
כל מודעה שהוא חתום עליה תטען לא מלמד על האיש. אז מה כן מלמד?
ובכלל במודעה ההיא רוב הרבנים החתומים הם מפלג מסויים שזה כבר מוסיף לרלונטיות.
לדעתי מחקת שלא בחינם.
אם כך תוסיף את כל חתימה שהוא חתם ולא רק מכתב זה
לא כל פשקוויל עירוני אבל מכתב בעל משמעות כנגד מערכת גדולה כמו הרבנות חשוב לציין שהוא חתם בעוד רבים נמנעו להביע דעה.
איני יודע אם רבים נמנעו אבל גם במערכה בגודל כזאת הוא חתם על יותר מכתבים
השלמתי מקורות חסרים. כמו גם הוספתי תוכן בערך. בגיבוי מקורות מוסמכים.
הוספתי עוד תוכן. וכתבתי ניסוח יען והסתפקתי עם זו עריכה ראשונה של הפסקה או רק ניסוח.
מלבד הפסקה השקפה שכבר הוספתי לערך. ראוי להוסיף פסיקות הלכה ייחודיות של הגאון הרב קופשיץ. למשל: עישון ביום טוב. אי חובת השבת אבידה באייפון. וכהנה רבות ומגוונות. בנוסף אם אני לא טועה הרב קופשיץ משמש גם נשיא של מפעל אליבא דהלכתא של הרב יעקב הלל.
ברגע זה הריני מסיר את הרב נתן קופשיץ מרשימת הערכים שכתבתי, ומעביר את השרביט לחזק ודוב פרח, תודה לכם חבריי.
רבי עמוס שלי שלך.
מצטרף להודיה
משה דויטש למה הסרת את העובדה שקהילת פרושים היא בירושלים?
היה כתוב שהוא רב בקהילת פרושים בית שמש ואני הורדתי את הבי"ש כי הוא רב בקהילת פרושים בכל הארץ
תודה רבה
אומרים שרבי נתן קורא בט"ו בלא ברכה
למי יש יותר חומר בזה
מכלולאים פעילים
כך גם אני שמעתי מכמה. אבל צריך מקור ברור.
הכנסתי את זה פנימה עם תבנית מקור
אין נושאים ישנים יותר