תולעת ספרים, ימחול נא כבודו ויענה:
ע"פ איזה כללי-כתיבה ביידיש אתה כותב???
אגב, ע"פ הגרומטיקה הנכונה, זה אמור להתנסח: א שמיטה'לע געוויין.
בכל מקרה, נא לשחזר גירסתי בכל הנוגע ליידיש וכמו כן בהנוגע לתרגום. תודה.
תולעת ספרים, ימחול נא כבודו ויענה:
ע"פ איזה כללי-כתיבה ביידיש אתה כותב???
אגב, ע"פ הגרומטיקה הנכונה, זה אמור להתנסח: א שמיטה'לע געוויין.
בדף זה מתנהל דיון בו מוצע לשנות את שמו של הדף. במקרה שמדובר בהצעה הנוגעת לשינוי שם של קבוצת דפים, יש לדון על כך באולם הדיונים ולא בדף השיחה. |
בכל מקרה, נא לשחזר גירסתי בכל הנוגע ליידיש וכמו כן בהנוגע לתרגום. תודה.
אם יורשה לי להתערב, להבנתי יש כאן טעות במקור הכתיב הנכון הוא געוויין, אך נראה שהמוציאים לאור טעו בענין זה לכאורה ובעקבותם כל המצטטים אותם. ראו בחיפוש המילה google:געוויין שזה כתיב תקני, מופיע מעל עשרת אלפים תוצאות. לעומת google:געויין שזה לא תקני שם מופיע בתוצאות הראשונות רק השיר הזה.
אכן. מה שכתבתי הוא במדויק ממה שנכתב שם, אמנם בתור דובר יידיש (למחצה) היו לי הערות, אך העדפתי שלא לשנות.
אדם ניטראלי אמור לשמוע קודם כל לעוד דעות לפני קביעה נחרצת בתקיפות..
ולעניינינו: בדיבור ביידיש נכונה גרסתך, אם כי בגרסה אנציקלופדית לא נכתב "צעבראכן" אלא "צובראכן", וכן ב"ויין" וב"געוויין".
לדעתי הכותב לא הבין את עלילת הקליפ, אני הבנתי שהגערה בבית הכנסת היא על השמיטה שהוא לא שומר מה גם שהגוער אינו נראה בין הנושים הנראים בקטע שצולם בלילה
כמדומני שכתבתי כדבריך - ואכן כך הבנתי מהסרט. מכלולאים פעילים -->
אני חושב שמן הראוי לציין שביוטיוב יש 1500 לייקים ו408 דיס לייק.
כך שצריך להכנס לפופרציה. [תגובות חסומים לי, אולי מישהו שפתוח לו יוכל להסתכל]
אם תכתוב כמה לייקים ודיס לייקים יש לכל שיר שיש עליו ערך פה, לא תצא מזה. לדעתי, זה לא מספיק חשוב וגם משתנה מיום ליום (ואז כל פעם צריך לעדכן...בקיצור, מיותר)
ר' כרם.
היית צריך לשים לב לכותרת הנושא - התייחסתי לנאמר בערך שגולשים רבים תקפו את השיר, ע"כ ציינתי את היחס בין החיובי לשלילי.
בשיר נורמלי אין התייחסות האם השיר קיבל יחס ציבורי כל שהוא.
ראיתי. והבנתי שאתה מתכוון שיש פי שלוש בערך לייקים מדיסלייקים והקצת הזה לא נחשב "רבים מהגולשים". אבל כמו שאמר תולעת ספרים, זה מגזר.. ובכל זאת אני חושב שכמות לייקים לא משקפת במאה אחוז כי אני לדוגמא, גם אם השיר יהיה זוועתי בעיני, לא אתן דיסלייק.
מי קובע איפה מקורו? אם נייחס חשיבות לכל דעה של גולש זעיר אנונימי כזה או אחר, התוצאה תהיה אסון.
התיאור של התקיפה, כמובן כמו שמבואר בהמשך מתייחסת לחוו"ד במגזר הדת"ל (בעיקר), שם אין ספק שייחסו לשיר זה סלידה ואכזבה רבה.