שיחה:אלברט איינשטיין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת שלמה המלך בנושא למה אדרבה?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

כותרת הדיווח

בדף זה יש תמונות נשים וכן השקפותיו על האלוקים צריכים עריכה‎‏ ישראל מאיר (שיחה) 21:44, 24 ביוני 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

אגב גם מבחינה אובייקטיבית השקפותיו על האלוקים כתובות בצורה מגמתית ולא מבטאית את האמת שנשקפת מכל קוראי כתביו ישראל מאיר (שיחה) 21:46, 24 ביוני 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

ישראל מאיר הבעייה עדיין קיימת? על הטענות אני לא בקי צריך לראות את המקורות בפנים. זה לא כל כך נפק"מ (אלא אם כן משום איסור לשון הרע על יהודי שהאמין לומר עליו שהוא כופר)--יהודהשיחה • י"ב בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 22:08, 24 ביוני 2018 (IDT)תגובה[תגובה]
אני לא יודע עד כמה זה אמין אבל תראה שם בעמוד 44. אם כי זה פלא איך ייתכן שבגלל זה הוא יכפור. וכן האם לא ייתכן שחזר בו אחר כך.--יהודהשיחה • י"ב בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 22:36, 24 ביוני 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

מחיקת מילת 'חג'

אך הוא חלה ומת ימים אחדים טרם החג. ראוי למחוק את המילה חג, מאחר שבהתייחסות תורנית יום זה משמש כציון לחגיגה אך לא יום חג.‎‏ י.ל. (שיחה) 23:45, 21 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

תודה י.ל. , Done טופל--יוסף (שיחה) 23:50, 21 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

למה אדרבה?

דויד, מה פתאום אדרבה שיקראו את דברי הכפירה של שפינוזה שר"י?!--שלמה המלך • (שיחה) • (תרומות) • (דפים חדשים) • חגיגות ה-10,000! • ד' בתשרי ה'תש"ף • 23:13, 3 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

שלמה המלך, זאת המטרה של האנציקלופדיה, לדעת, בין השאר מי כופר ואיך וכו'. רק הדיון הוא איך מנסחים זאת - מבחינתי אליצור מנהל את טיפול הניסוח, והוא נתן לVמאירי לעבוד כרגע. דויד (שיחה) ז' בתשרי ה'תש"ף 17:10 (IDT)
בסדר. נ.ב. הוא קרא למשתמש:מאירי, ואני ראתי ל-Vמאירי... קריצה סתם. כל הכבוד לשניהם הם באמת עושים עבודת קודש.--שלמה המלך • (שיחה) • (תרומות) • (דפים חדשים) • 22:56, 6 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

עריכה יהודית

חוץ משני הציטטות האחרונות והמזלזלות בהשקפותיו בנושא אלוקים ודת (אני מסתפק אם להסיר) נראה לי באופן כללי בסדר. אם מישהו רואה עוד משהו שיודיע.Vמאירי (שיחה)

כבר ההתחלה לא בסדר. הוא כותב: אני מאמין באלוקי שפינוזה, המגלה את עצמו בהרמוניה ובחוקים של הטבע, ולא באלוקים המעסיק את עצמו בגורל ובמעשים של בני האדם. ע"כ. זאת אומרת שלדעתו אין מנהיג לבירה, הקב"ה רק ברא את העולם והניחו להנהגת הטבע כדברי הכופרים (אשר שפינוזה הוא אחד מסוגי הכפירה, ואיינשטיין מחזק את דבריו כמה פעמים). גם כל התייחסותו ליהדות, היא כדת שפותחה מתוך כמיהה של אנשים לאהבה ותמיכה, ולא כדת אמת אשר האלוקים מן השמים נתגלה למשה רבינו. ותן לחכם ויחכם עוד כל מה שצריך לתקן. וחי בהם (שיחה) 21:47, 5 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אני אישית הייתי מעדיף שדבריו לא יובאו בכלל. ורק תכתב דעתו ביבושת. אבל אני לא מוכן לעוות את דבריו כיון שזה נוגד את הייחודיות של האינציקלופדיה. כלומר, ודאי שמבחינתי הניטרליות היא האמונה, אבל זה שיש המתכחשים לאמת, אינני מסתיר זאת Vמאירי (שיחה) 21:58, 5 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
Vמאירי, יישר כוחך על העריכה הטובה שעשית, אבל סבורני שעדיין הבעיה קיימת והערך עלול לגרום לאנשים להאמין ו/או להסכים לדברי החוקר איינשטיין ולא לדברי חז"ל. אין לי דרך טובה איך לתקן (ראה באחת העריכות הקודמות שכתבתי סיכום בסוף הפרק, ולענ"ד הסיכום היה יותר טוב ממה שכתבת שאיינשטיין הכיר ריבונו והתכוון למרוד בו, כי בדבריך אלו אין השגה על דברי איינשטיין, ועוד שבאמת איינשטיין לא 'הכיר רבינו' וכמו שכתבתי בסיכום, אך מ"מ דברי שנינו אינם טובים בתור חומר אנציקלופדי, כי הם דברים אישיים של הכותבים). תנסה לשבת על זה עוד, ונקוה שתמצא דרך איך לתקן. אם לא תמצא דרך לתקן, לכאורה עדיף להשמיט את הפרק, שהרי הקורא החרדי לא מתעניין כ"כ בחידושי איינשטיין בנושאי אמונה. וחי בהם (שיחה) 00:37, 6 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
מה עכשיו?--Vמאירי (שיחה) 00:52, 6 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
מיוחד! אתה חזק! יש רק קטע על התייחסות לתנ"ך ולברית החדשה במידה שווה, תוך כדי זלזול ביהדות, כדת שפותחה מתוך כמיהה של אנשים לאהבה ותמיכה, ולא כדת אמת אשר האלוקים מן השמים נתגלה למשה רבינו. וחי בהם (שיחה) 01:34, 6 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

מכתב של איינשטיין לרב הרברט גולדשטיין

בת חן מדוע הסרתם את המשפט? זה לא נכון? דויד (שיחה) א' באדר א' ה'תשפ"ב 16:34 (IDT)