רמי סולימני
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים. |
רמי סולימני הוא מנכ"ל עמותת אשלים בג'וינט ישראל.
רמי סולימני נלד בקריית מלאכי למשפחה יוצאי פרס. בגיל צעיר עבר להתחנךך בפנימיה.
סולימני התחיל את דרכו המקצועי כמורה לגאוגרפיה ומנהלו הראשון של בית הספר מפנה, המרכז לחינוך טכנולוגי לנוער בירושלים שם פיתח מודל עבודה ייחודי לנוער מנותק אותו יישם והפיץ בתפקידו הראשון בג'וינט בכל רחבי הארץ. על פעילות זו זכה בשנת 1992 בפרס מטעם הסתדרות המורים. במהלך השנים, זכה להתקדם בשדרת התפקידים הניהוליים ובשנת 2005 התמנה למנכ"ל עמותת "אשלים". תחת הובלתו פותחו תוכניות דגל, שהפכו לסימן ההיכר של הג'וינט בתחומי הגיל הרך, הקהילה, החינוך, הרווחה והבריאות. לאורך כל הקריירה המקצועית שלו, הקפיד רמי לשלב בין עשייה חינוכית ולימודים אקדמיים, תוך דגש על עבודה עם ילדים, נוער וצעירים במצבי סיכון. את עבודת הדוקטורט שלו, במסגרת המרכז לחקר החינוך באוניברסיטת סאסקס באנגליה, הקדיש לחקר סוגיות בתהליך "הובלת שינוי במערכת החינוך"[1].
במסגרת תפקידו ב"ג'וינט-אשלים", פיתח רמי תוכניות ומודלים חדשניים שזכו להכרה ולהפצה במערכות החינוך והרווחה. המרכזיות שבהן: תוכנית סח"ח ("סביבת חינוך חדשה") לקידום הישגים לתלמידים "תת משיגים" ותוכניתPACT ("הורים וילדים יחד"), לקידום ילדים יוצאי אתיופיה בגיל הרך ומשפחותיהם. כמו כן, פיתח את התפיסה הקהילתית "מוטב יחדיו" שתורגמה בהצלחה לתוכנית תשתית מערכתית לאוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה (ערבים, חרדים, עולים). כיום, פועלת התוכנית ב-43 שכונות מצוקה בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל.
כמנכ"ל עמותת אשלים, מוביל סולימני מספר מיזמים:
- תוכנית "התחלה טובה" לגיל הרך במסגרת 360 התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון - התוכנית פועלת ב-170 יישובים הכוללת מערך ארגוני, פיתוח מקצועי והכשרה ייחודיים בגיל הרך. התוכנית היא ביטוי מעשי למקום המקצועי של "אשלים" במערך העשייה החינוכית-חברתית בישראל.
- "מיזם ההתנדבות הישראלי" הפועל במטרה להרחיב את המודעות, האיכות, הכמות, ההשפעה והנגישות של ההתנדבות הבין מגזרית בישראל, באמצעות חיזוק ופיתוח תשתיות התנדבות ברות קיימא. חדשנותו וייחודיותו של המיזם, היא ביצירת שיתוף פעולה בין מגזרי אשר יאפשר פתיחת מרחבי חשיבה ופעולה חדשים, ימנף תהליכים קיימים בכל אחד מהמגזרים, יצור ערכים מוספים הקיימים בכל אחד מהמגזרים ויאפשר הכלת מעגלים רחבים יותר בחברה הישראלית.
- "יתד"- התוכנית הלאומית לצעירים וצעירות במצבי סיכון. בשנים האחרונות, הצטרף רמי לקידום סוגיית הצעירים במצבי סיכון ( בגילאי 18-25 ).בזכות ההתמדה והמאמצים הבלתי פוסקים, ויחד עם 40 ארגונים מהמגזר השלישי, משרדי ממשלה, בהובלת משרד הרווחה, יצאה ממשלת ישראל (2016) עם תוכנית לאומית לקידום צעירים וצעירות במצבי סיכון.
בנובמבר 1997 קיבל את פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים, כאות הוקרה להישגיו בתחום קידום חינוך הנוער בישראל. ביום העצמאות 2001 קיבל תואר אזרח כבוד בעיר הולדתו קריית מלאכי. בשנת 2012 נכלל סולימני ברשימת 50 אנשי החינוך המשפיעים ביותר בישראל. בנובמבר 2014, קיבל את אות יקיר עמותת "אפשר", על תרומתו לקידום העבודה החינוכית-סוציאלית למען ילדים ובני נוער בישראל.
השכלה
רמי מחזיק בתואר BA בגאוגרפיה וחינוך ותואר MA בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר MA במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה ותואר דוקטור מהמרכז לחקר החינוך באוניברסיטת סאסקס, אנגליה. בעבודת הדוקטורט שלו, עסק בחקר סוגיות בתהליך הובלת שינוי בתוך מערכת החינוך. מחקרו יצא לאור כספר "הם לומדים מחדש" בהוצאת ג'וינט-אשלים.
בחודש יולי 2014, סיים רמי את לימודיו בתוכנית מב"ל - המכללה לביטחון לאומי.
קישורים חיצוניים
- רמי סולימני (אורכב 10.04.2017 בארכיון Wayback Machine), באתר אשלים
- קרן צוריאל הררי ורן אברמסון, הכשל הכלכלי הגדול ביותר מתחיל כבר אצל פעוטות: מחסור במשאב שנקרא אהבה, באתר כלכליסט, 23 ביוני 2016
- בשנת 2016 פרסם את מאמרו 'הדומה והשונה בגישת השוויון וההוגנות להשגת צדק חברתי' קישור למאמר : hVmdtAWElUM3c5UXh0RlE/view?usp=sharingttps://drive.google.com/file/d/0B8VmKl-
- בשנת 2017 התארח בתוכנית 'מחוץ לבועה' העוסקת נושאים הקשורים לפריפריה על יישום גישת 'קולקטיב אימפקט' לפתרון בעיות חברתיות מורכבות
- רן פוני, האיש שגדל במעברה והפך לד"ר לחינוך מודאג: "האנאלפביתיות החדשה היא היעדר נגישות לטכנולוגיה", באתר ישראל היום, 3 בספטמבר 2020
הערות שוליים
- ^ מחקרו יצא לאור כספר "הם לומדים מחדש"
32354000רמי סולימני