רימאק קונספט 1
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | רימאק אוטומובילי |
שנות ייצור |
ינואר 2013 - נובמבר 2014 (קונספט) 2016 (גרסת הייצור) |
יחידות שיוצרו |
8 (7 ללקוחות, 1 קונספט) 2 (רימאק קונספט S) |
הרכבה | קרואטיה |
מודל אחריו | רימאק נברה |
סיווג | מכונית-על |
מרכב | קופה בעלת שתי דלתות |
מפרט טכני | |
תאוצה | 2.8 או 2.5 שניות |
סוללה | סוללת ליתיום-יון בקיבולת 90 קוט"ש |
טווח נסיעה | 350 ק"מ |
רימאק קונספט 1 (באנגלית: Rimac Concept One) היא מכונית-על במרכב קופה, בעלת שתי מקומות ישיבה, שיוצרה על ידי רימאק אוטומובילי בין ינואר 2013 לנובמבר 2014 ובשנת 2016 (גרסת הייצור). היא הוצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט בספטמבר 2011 כמכונית קונספט[1] ובאירוע טופ מארק במונקו באפריל 2012 כמכונית ייצור[2].
היא המכונית החשמלית הראשונה של רימאק.
סקירה כללית
הרימאק קונספט 1 היא מכונית ספורט שיוצרה כמכונית קונספט במשך שנתיים (ינואר 2013 - נובמבר 2014) ולאחר מכן בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה במרץ 2016 הציגה רימאק את גרסת הייצור שלה[3].
למרות ששמה הוא "קונספט 1" היא אינה מכונית קונספט אלא זהו שמה, שמה נשאר ממכונית הקונספט המקדימה שהוצגה ב-2011 וה-"1" הוא על מנת לציין כי היא המכונית הראשונה של רימאק.
בהתחלה תכננה רימאק לייצר 88 יחידות מהקונספט 1[4], אך בסופו של דבר יוצרו רק 8 יחידות 7 נמכרו ללקוחות ו-1 זה גרסת הקונספט[5]. בנוסף בשנת 2016 יוצרו שתי יחידות נוספות מגרסת ה-S מלבד הגרסה הבסיסית.
העיצוב החיצוני שלה בעיצוב קופה משופעת וקטנה, רוב חלקי המכונית עשויים מקרבון עור וסיבי פחמן להורדת המשקל וגם בכדי להציג ביצועים טובים יותר. פנים המכונית מעוצבת באופן ספורטיבי אך פשוט יותר ולא הכי יוקרתי.
ב-10 ביוני 2017 התרסקה אחת מהקונספט 1 על ידי ריצ'רד האמונד בנסיעת מבחן שלו הקונספט 1 החליקה מהמסלול והתנגשה באדמה אשר מתחת למסלול[6], ריצ'רד יצא עם שבר ברגלו ומכות קלות[7].
מפרט טכני
גרסת הקונספט[8] כללה ארבעה מנועים חשמליים המספקים יחד 1,088 כ"ס ומומנט מרבי של 163 קג"מ. התאוצה אורכת 2.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 305 קמ"ש.
גרסת הייצור[9] כוללת ארבעה מנועים חשמליים אך כאן הם מספקים 1224 כ"ס ומומנט מרבי של 163.2 קג"מ. התאוצה אורכת 2.5 שניות והמהירות המרבית על 355 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 90 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 350 ק"מ.
רימאק קונספט S
יחד עם הצגת גרסת הייצור בז'נבה 2016 הציגה רימאק את גרסה המכוונת למסלול לקונספט 1[10]. היא בעלת שיפור גדול יחסית מהקונספט 1 בתחום האווירודינמית עקב הורדת המשקל, הוספת כנף אחורית גדולה, שפה קדמית עשויה מסיבי פחמן ושפות צד. ארבעת המנועים מספקים 1,384 כ"ס במקום 1224 כ"ס, נתון התאוצה נשאר על 2.5 שניות אך המהירות המרבית עומדת על 365 קמ"ש במקום 355 קמ"ש. המשקל הופחת ב-50 ק"ג לעומת הקונספט 1[11].
גלריה
-
רימאק קונספט S (מבט קדמי-צדדי)
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של רימאק קונספט 1
הערות שוליים
- ^ דני שטיינמן, רימאק קונספט 1: מכונית על חשמלית מקרואטיה (וידאו), באתר אוטו, 30 בספטמבר 2011
- ^ עמרי ספיר, רימאק קונספט_1: כבר לא רק קונספט, באתר אוטו, 01 במאי 2012
- ^ Production Rimac Concept_One unveiled with 1072 hp [video], Motor1.com (באנגלית)
- ^ רימאק קונספט 1 פתוח להזמנה: הייצור מוגבל ל-88, באתר autoguide, 02 במאי 2012
- ^ Máté Petrány, The 1224 Horsepower Rimac Concept One Is the Perfect Hypercar for the City, Road & Track, 2017-04-14 (באנגלית)
- ^ סרטון התאונה, באתר יוטיוב
- ^ Watch The Moment Before Richard Hammond Crashes Supercar In Hillclimb, Motor1.com (באנגלית)
- ^ 2011 Rimac Concept_One Concept specifications | technical data | performance | fuel economy | emissions | dimensions | horsepower | torque | weight, www.carfolio.com
- ^ 2016 Rimac Concept_One specifications | technical data | performance | fuel economy | emissions | dimensions | horsepower | torque | weight, www.carfolio.com
- ^ Rimac Concept_S unveiled with 1384 hp, Motor1.com (באנגלית)
- ^ Rimac Concept_S is One amped up supercar, Autoblog (באנגלית)
רימאק אוטומובילי | ||
---|---|---|
אישיים | מאטה רימאץ - מנכ"ל ומייסד החברה | |
כלי רכב | רימאק קונספט 1 • רימאק קונספט S • רימאק נברה |
רימאק קונספט 132085666