רויאל אייר מרוק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רויאל אייר מרוק
Logo Royal Air Maroc.svg
בואינג 737-700 של החברה
בואינג 737-700 של החברה
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 28 ביוני 1953 – הווה (70 שנה)
מיקום המטה קזבלנקה
נתוני חברת תעופה
יאט"א
AT
ICAO
RAM
אות קריאה
ROYAL AIR MAROC
בסיס פעולה מרכזי נמל התעופה מוחמד החמישי
מועדון הנוסע המתמיד Safar Flyer
צי מטוסים 56 + 8 בהזמנה
מספר יעדים 90
 
http://www.royalairmaroc.com
בואינג 737-800 של רויאל אייר מרוק בנמל התעופה מרקש מנרה, ליד העיר מרקש.
בואינג 747-400 של החברה.

רויאל אייר מרוקערבית מרוקאית: الخطوط الملكية المغربية, בצרפתית: Royal Air Maroc) היא חברת התעופה הלאומית של מרוקו. בסיסה הראשי של החברה נמצא בעיר קזבלנקה. החברה מפעילה טיסות סדירות פנימיות במרוקו וכן טיסות בינלאומיות ליעדים באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. רוב מניות רויאל אייר מרוק בידי הממשלה, והיא חברה בהתאחדות חברות התעופה הערביות.

היסטוריה

החברה נוסדה בשנת 1953 על ידי מיזוג של שתי חברות תעופה. בשנת 1957, אחרי עצמאות מרוקו קיבלה את השם רויאל אייר מרוק והחלה לטוס ליעדים בינלאומים מבסיסה בקזבלנקה.

בשנת 1960 קיבלה החברה את מטוס הסילון הראשון שלה.

בשנת 2017 החליטה החברה בשיתוף בואינג, על הסבת בואינג 767 מנוסעים למטען כדי להגביר את יכולותיה של רויאל אייר מרוק קרגו (אנ')[1].

בעלות ומספרים

ממשלת מרוקו מחזיקה ב-96% של החברה וחברת אייר פראנס ב-2.00%. הממשלה רוצה להפריט את החברה באופן חלקי על ידי מכירת 25%. לרויאל אייר מרוק יש 5719 עובדים, ובבעלותה 99% של חברת אטלס בלו, ו-51% של חברת אייר סנגל וחברת אייר גבון.

צי המטוסים

צי מטוסי החברה, נכון לאפריל 2018:[2]

מטוסי נוסעים
כלי טיס בשירות בהזמנה נוסעים הערות
C Y סה"כ
ATR 72-600 5 12 58 70 מופעל על ידי רויאל אייר מרוק אקספרס[3][4]
בואינג 737-700 6 12 120 132
138 138
בואינג 737-800 30 12 159 171
12 165 177
183 183
בואינג 737 MAX 8 4[5] טרם פורסם
בואינג 747-400 1 20 478 498
בואינג 767-300ER 3 12 224 236
10 227 237
בואינג 787-8 5 18 256 274
בואינג 787-9 4[6][7] טרם פורסם
אמבראר E-190 4 12 84 96
מטוסי מטען
בואינג 737-300F 1 מטען
בואינג 767-300BCF 1[8] מטען
סה"כ 56 8

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "מרוקו: הסבת מטוס נוסעים של בואינג למטוס מטען". פורט2פורט. נבדק ב-2017-06-22.
  2. ^ "fleet". royalairmaroc.com. נבדק ב-18 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Royal Air Maroc - Transport Aérien". נבדק ב-24 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "cabin map". אורכב מ-המקור ב-20 אפריל 2015. נבדק ב-24 אפריל 2015.
  5. ^ https://www.moroccoworldnews.com/2018/01/238746/ram-royal-air-maroc-fleet/
  6. ^ Walker, Karen (27 בדצמבר 2017). "Royal Air Maroc orders four more 787s". Air Transport World. אורכב מ-המקור ב-27 בדצמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Toh, Mavis (27 בדצמבר 2017). "Royal Air Maroc revealed as customer for four 787-9s". Singapore: Flightglobal. אורכב מ-המקור ב-27 בדצמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Hofmann, Kurt (1 ביוני 2018). "Royal Air Maroc adds Boeing 767-300BCF; enters Alitalia codeshare". Air Transport World. אורכב מ-המקור ב-2 ביוני 2018. {{cite news}}: (עזרה)


Aeroclipart.JPG ערך זה הוא קצרמר בנושא תעופה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0