קמוב Ka-60
מאפיינים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מסוק תובלה | ||||||||||
ארץ ייצור | רוסיה | ||||||||||
יצרן | קמוב | ||||||||||
טיסת בכורה | 24 בדצמבר 1998 | ||||||||||
צוות | 2 אנשי צוות | ||||||||||
יחידות שיוצרו | 100 | ||||||||||
משתמש ראשי | חיל האוויר הרוסי | ||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
תרשים | |||||||||||
הקמוב Ka-60 (רוסית: Касатка; בתרגום : "קטלן") הוא מסוק תובלה רב-תכליתי רוסי מתוצרת חברת קמוב. מטרותיו הן: סיור, העברת תובלה (בעיקר נשק ותחמושת), תובלת חיילים לשדה הקרב, פינוי פצועים, משימות הצלה, אימונים ופיקוח. המסוק טס לראשונה ב-10 בדצמבר 1998 ויועד להחליף את מסוק המיל מי-8 הישן. נכון ל-2008, משרתות בחיל האוויר הרוסי שמונה יחידות של המסוק. היחידות מיועדות לחיל הים הרוסי, למשמר הגבול הרוסי ולמשרד החוץ הרוסי. המסוק מיוצר בעיר לוחוביצי (רוסית: Луховицы) במחוז מוסקבה.
היסטוריה
יחידת הפיתוח של חברת קמוב החלה לפתח את המסוק בשנת 1983, בזמן שחיל האוויר הרוסי הפעילו גרסאות של מסוק המיל מי-8. מסוקי המי-8 היו מאד נפוצים באותה תקופה, אך לא מאד חסכוניים ביחס לכושר הנשיאה שלהם (4 טון). אולם, כאשר מסוקי המי-4, שהותאמו לשאת מטענים קלים יותר (עד 2 טון), הוצאו מהשירות היה צורך רב במסוקים מסוג זה. ה-Ka-60 נועד מלכתחילה להחליף את המי-4, ונקרא אז V-60 (ברוסית: В-60). התוכנית קיבלה תמיכה ממשלתית בשנת 1984, וב-1988 התקבל תרשים מוכן של המסוק. הסיפון של המסוק שבתרשים היה שונה במקצת מזה של המסוק כיום. ב-1990, המיזם יצא לפועל תחת השם "60-Ka".
מבנה ועיצוב
ה-Ka-60 הוא המסוק הראשון של חברת קמוב שיוצר עם רוטור זנב פנימי שזה בעל 12 להבים מסוג "Fenestron" מנועיו של המסוק יוצרו במיוחד בשבילו תחת השם RD-600V (רוסית: РД-600В) על ידי חברת "Saturn". כל הרכיבים והמערכות שבמסוק הם מתוצרת רוסית. במסוק הותקנו גלגלי נחיתה מתכנסים וכן בולמי זעזועים במושב ובגלגלים של המסוק. מאפיינים אלה יכולים להועיל בזמן נחיתת אונס, ולאפשר נחיתה רכה יותר.
גרסאות
- Ka-60 - גרסת המסוק הבסיסית הראשונית.
- Ka-60U - גרסת אימונים.
- Ka-60K - גרסת תובלה. בעלת סיפון שונה.
- Ka-62M - גרסת חמישה להבים ברוטור הראשי. בעל זוג מנועי General Electric T700/CT7-2D1.
- Ka-60R - גרסת מסוק סייר (מודיעין), שנועד להחליף את Ka-25RTse (רוסית:Ка-25РЦ).
- Ka-62 - גרסת מסוק נוסעים\תובלה רב תכליתי אזרחי.
- Ka-64 Sky Horse - גרסת הייצוא של ה-Ka-62. בעלת מנועי "ג'נרל אלקטריק" מדגם CT7-2DL או LHTEC CT8-800 או מנועי "רולס רויס מדגם RTM-32. לגרסה זאת אין רוטור זנב פנימי, והיא עשויה ממכשור מתוצרת מערבית.
מפעילות
- רוסיה
- חיל האוויר הרוסי - 7 מסוקים בשירות פעיל.
מאפיינים
- משקל בתא הפנימי: 2000 ק"ג, משקל על הדפנות החיצוניות 2750 ק"ג.
- קוטר הרוטור הקדמי: 13.5 מטר.
- קוטר הרוטור האחורי (על הזנב): 1.4 מטר.
- מידות התא הפנימי:
- אורך: 3.4 מטר
- גובה: 1.3 מטר
- רוחב: 1.78 מטר
- גובה מרבי: בריחוף: 2100 מטר. גובה מרבי תחת כוח גרירה מלא של המנועים: 5150 מטר.
- מספר נוסעים/חיילים חמושים: 14 + שני הטייסים.
ראו גם
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: קמוב-60 |
25162531קמוב Ka-60