קמוב Ka-226
(הופנה מהדף קמוב-226)
מאפיינים כלליים | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מסוק תובלה | ||||||||
קוד נאט"ו | Hoodlum (עברית: בריון) | ||||||||
ארץ ייצור | רוסיה | ||||||||
יצרן | קמוב | ||||||||
טיסת בכורה | 4 בספטמבר 1997 | ||||||||
תקופת שירות | 2002–הווה (כ־22 שנים) | ||||||||
צוות | 2 | ||||||||
נוסעים | 6 נוסעים או 1400 ק"ג בתא הפנימי/1500 ק"ג בתא החיצוני | ||||||||
משתמש ראשי | שירות הביטחון הפדרלי | ||||||||
משתמשים משניים | חיל האוויר המלכותי הירדני | ||||||||
| |||||||||
| |||||||||
|
קמוב Ka-226 (ברוסית: Камов-226, שם קוד דיווח נאט"ו: Hoodlum; בתרגום לעברית: בריון) הוא מסוק תובלה קואקסיאלי רב תכליתי מתוצרת חברת קמוב הרוסית (לשעבר סובייטית). המסוק נוצר כגרסה דו-מנועית של מסוק ה-Ka-126. המריא לראשונה ב-4 בספטמבר 1997 משדה ניסויים ליד העיר לובריץ עם הטייס ולדימיר לברוב.
מסוק זה שופר לעומת ה-Ka-26, שעליו התבסס, בכך שצויד בצמד מנועי טורבינת גז (מתוצרת מערבית), בניגוד לצמד מנועי הבוכנה מדגם М-14В26 המיושנים שהותקנו על ה-Ka-26. בשל כך, מסוק זה ניחן ביכולת נשיאת מטען משופרת, יכולת המראה בעומס גבוה יותר ובהפחתת הויברציות והרעש של המסוק. בדומה לכל מסוקי קמוב, גם מסוק זה בנוי במבנה של שני רוטורים קואקסיאליים ללא רוטור זנב.
שירות
מסוק זה נמצא בעיקר בשימוש ארגונים ממשלתיים וחברות ברוסיה, וביניהם:
- שירותי ההצלה של רוסיה (רוסית: МЧС, כיתוב לטיני: MChS) הזמינו 5 מסוקי Ka-226 קדם סדרתיים בשווי 180 מיליון רובל בשנת 2001.
- חברת גזפרום הזמינה 3 מסוקים.
גרסאות
- Ka-226A - מסוק תובלה (נוסעים או מטען).
- Ka-226-50 - גרסה משופרת
- Ka-226AG - גרסה מיוחדת של חברת גזפרום.
- Ka-226U - גרסת אימונים צבאית.
- Ka-226T - גרסה עם מנועי Arrius"-2G2" של החברה הצרפתית "Тurbоmеса".
מפעילות
- רוסיה - בשירות חברות רוסיות, וגם בשירות שירות הביטחון הפדרלי, המפקח על גבולות רוסיה.
- ירדן - חוזה בשווי 25 מיליון דולר נחתם על מנת לספק לחיל האוויר המלכותי הירדני 6 מסוקי Ka-226.
תמונות נוספות
|
ראו גם
קישורים חיצוניים
- תמונות של המסוק
- מידע על המסוק (ברוסית)
28662190קמוב Ka-226