קיה סיד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קיה סיד
Kia Ceed
קיה סיד הדור השלישי
קיה סיד הדור השלישי
מאפיינים כלליים
יצרן קיה מוטורס
שנות ייצור 2006 - הווה
הרכבה סלובקיהסלובקיה סלובקיה
חברת אם יונדאי
סיווג מכונית משפחתית
מרכב האצ'בק בעלת חמש או שלוש דלתות
סטיישן עם חמש דלתות
פלטפורמה פלטפורמת יונדאי-קיה J4 (דור ראשון)
פלטפורמת יונדאי-קיה J5 (דור שני)
פלטפורמת יונדאי-קיה K2 (דור שלישי)
מפרט טכני
קשר קיה פורטה, יונדאי i30, יונדאי אלנטרה

קיה סידאנגלית: Kia Ceed) היא מכונית משפחתית במרכב האצ'בק וסטיישן בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי קיה מוטורס משנת 2006. היא הוצגה בתערוכת הרכב של פריז בספטמבר 2006[1] והגיע לישראל בשנת 2008[2].

דור ראשון (2012-2006)

הדור הראשון יוצר בין השנים 2012-2006. הדור הראשון יוצר במרכב האצ'בק כגרסת בסיס ומרכב סטיישן כמרכב בחירה, מרכב הסטיישן הוצג בשנת 2007 בשם קיה סיד ספורטסווגון.

מנועי הדור הראשון

הדור הראשון כלל שני סוגי מנועים בהספקים שונים.

מתיחת פנים שנת 2009

בתערוכת הרכב של פרנקפרוט בשנת 2009 הציגה קיה את מתיחת פנים לסיד שכללה עיצוב חדיש והוספת 25 מ"מ לאורך.

יחד עם מתיחת הפנים הציגה קיה גרסה בשם קיה פרו סיד[3], גרסה בעלת מרכב האצ'בק עם שלוש דלתות הכוללת מנוע בנזין I4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטרים המספק כ-143 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 10.3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 206 קילומטרים לשעה[4].

דור שני (2018-2012)

הדור השני יוצר בין השנים 2012–2018. הדור השני הוצג בתערוכת הרכב של ז'נבה במרץ 2012[5], השינויים העיקרים בין הדור השני לראשון הם העיצוב ה"מודרני" והוספת 5 ס"מ לאורך, הנמכת הגובה בס"מ והצרת הרוחב בס"מ.

היצע המנועים לא השתנה מהותית, אך רובם עברו שיפור שנועד לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים. הציע המנועים כולל 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין המספקים כ-100 ו-130 או 135 כוחות סוס ומנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 110 או 128 כוחות סוס. כל הגרסאות מוצעות עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית בעלת שישה הילוכים. כאשר הדיזל מוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים.

גרסאות הדור השני

מלבד הגרסה הבסיסית (חמש דלתות) הציגה קיה שלוש גרסאות נוספות. הראשונה, קיה סיד SW, גרסת הסטיישן לגרסה הבסיסית הכוללת היצע מנועי בנזין 1.4 ו-1.6 ליטרים המספקים כ-100 כוחות סוס (1.4 ליטרים) ו-135 כוחות סוס (1.6 ליטרים). מנוע ה-1.4 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית, ומנוע ה-1.6 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמדים. הסיד סטיישן כוללת גם הציע מנועי דיזל בנפח 1.4 ליטרים ו-1.6 ליטרים המספקם כ-90 כוחות סוס (במנוע 1.4 ליטרים) ו-110 כוחות סוס (במנוע ה-1.6 ליטרים) ו-128 כוחות סוס (במנוע ה-1.4 ליטרים). מנוע ה-1.4 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית ושאר הגרסאות כוללת תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. גרסת הסטיישן הוצגה בסוף שנת 2012[6]. השנייה, קיה פרו סיד, גרסת השלוש דלתות שהונמכה ב-40 ס"מ הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-135 כוחות סוס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים. הפרו סיד הוצגה בשנת 2013[7]. השלישית, קיה סיד GT ליין, גרסת בעלת עיצוב ספורטיבי שגם מציגה את יחידות ההנעה הבאות של קיה. הסיד GT ליין כוללת מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטרים המספק כ-120 כוחות סוס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. היא הוצגה בשנת 2015[8].

מתיחת פנים שנת 2015

ביוני 2015 הציגה קיה את מתיחת הפנים לסיד[9], הכוללת עיצוב חדיש שיפור איכות הנסיעה והוספת מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטרים המספק בין-100 ל-120 כוחות סוס. ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. המנוע ותיבת ההילוכים הוצגו בגרסת הסיד GT ליין בפברואר 2015.

דור שלישי (2018-הווה)

בתערוכת הרכב של ז'נבה בפברואר 2018 הציגה קיה את הדור השלישי לסיד[10]. הדור השלישי רחב ב-20 מ"מ ונמוך ב-23 מ"מ מהדור השני. הדור השני כלל את אותם סוגי מנועים ומנוע בנזין אחד חדש בנפח 1.4 ליטרים המספק כ-140 כוחות סוס.

בדצמבר 2020 הציגה קיה מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.5 ליטרים המחליף את מנוע ה-1.4 ליטרים[11], המנוע החדש מספק כ-160 כוחות סוס ומיועד לקיה סיד ולאקסיד בלבד.

גרסאות הדור השלישי

מלבד הגרסה הבסיסית הציגה קיה חמש גרסאות נוספות. הראשונה, קיה סיד SW, גרסת הסטיישן הוצגה במרץ 2018[12]. היא כוללת תא מטען בנפח 600 ליטרים. בתחום המנועים גרסת הסטיישן מוצעת עם אותם מנועים כמו בגרסה הבסיסית. השנייה, קיה פרו סיד, גרסה שבעבר הייתה בעלת מרכב האצ'בק בעלת שלוש דלתות מהדור השלישי קיה שינתה את מרכב הפרו סיד לחמש דלתות פאסטבק (שוטינג ברייק) הכוללת שלושה מנועים שתיים בנזין ואחד דיזל, מנועי הבנזין בנפחי 1.0 ו-1.4 ליטרים המספקים כ-120 ו-140 כוחות סוס, מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-136 כוחות סוס. גרסת הפרו סיד הוצגה בספטמבר 2018[13]. השלישית, קיה סיד GT, גרסת הביצועים הגבוהים לגרסת הפרו סיד הכוללת עיצוב ספורטיבי ומתלים המתאימים למכונית ספורט, היא כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-204 כוחות סוס. גרסת הסיד GT הוצגה יחד עם גרסת הפרו סיד[14]. הרביעית, קיה אקסיד, גרסת השטח/פנאי בעלת מרכב קרוסאובר הכוללת עיצוב קופה ושלושה מנועי טורבו בנזין ושני מנועי דיזל מנועי הבנזין בנפחי 1.0 ו-1.4 ו-1.6 ליטרים המספקים כ-120 ו-140 ו-204 כוחות סוס. מנועי הדיזל בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-115 או 136 כוחות סוס. גרסת האקסיד הוצגה ביוני 2019[15]. החמישית, קיה סיד היברידית פלאג אין, גרסה בעלת הנעה היברידית נטענת לקיה סיד סטיישן ולקיה אקסיד בלבד. מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-80.4 כוחות סוס ומנוע חשמלי המספק כ-60.6 כוחות סוס וסוללת ליתיום יון בקיבולת 8.9 קילוואט שעה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 60 קילומטרים. הגרסה היברידית הוצגה בספטמבר 2019[16].

מתיחת פנים שנת 2021

ביולי 2021 הציגה קיה את מתיחת הפנים לסיד החדשה[17]. מתיחת הפנים כוללת עיצוב חדש לפגושים האחוריים והקדמיים של הסיד עם הלוגו החדש של קיה, ופנסיים בעיצוב חדש מאחור. העיצוב עצמו הוא יותר ספורטיבי אך המכונית אינה מכוונת לספורט. פנים המכונית נותר כמעט ללא שינוי אך נוספו לו לוח מחחונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ' ומסך מגע המציג את המולטימדיה בגרפיקה משופרת בקוטר 10.25 אינץ' או 8.0 אינץ' (בדגמים הבסיסים).

בתחום ההנעה הסיד החדשה כוללת את היחידות ההנעה החדשות של קיה, מנוע ה-1.5 ליטר טורבו 160 כ"ס, מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס, מנוע הדיזל 1.6 ליטר 136 כ"ס. לדגמי הביצועים, סיד GT ופרו-סיד GT יש מנוע 1.6 ליטר טורבו 204 כ"ס. לכל המנועים מערכת מיקרו היברידית 48 וואט המסייעת בצריכת הדלק.

לגרסת הסטיישן יש את מערכת ההנעה היברידית של הנירו, מנוע 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי המספקים יחד 141 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 8.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ.

מחוץ לאירופה

קיה סיד נמכרת באירופה, טורקיה, ישראל ודרום אפריקה. בדור השני נמכרה הסיד גם ברוסיה וקזחסטן. משנת 2010 נמכרת גם במרוקו. בשנת 2014 מכרה קיה את גרסת הפרו סיד למשך שנתיים בלבד באוסטרליה וניו זילנד.

מכירות בישראל

נתוני מכירות בישראל על פי נתוני קארזון[18]:

שנה יחידות שנמכרו
2008 546 יחידות
2009 897 יחידות
2010 1,385 יחידות
2011 1,627 יחידות
2012 1,339 יחידות
2013 1,119 יחידות
2014 2,385 יחידות
2015 3,395 יחידות
2016 4,097 יחידות
2017 2,971 יחידות
2018 1,717 יחידות
2019 1,241 יחידות
2020 648 יחידות
2021 220 יחידות

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קיה סיד בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ סטיוארט ווטרמן, תערוכת הרכב בפריז: קיה סיד, באתר אוטובלוג, ‏29 בספטמבר 2006
  2. ^ רוני שטרן, השקה מקומית: קיה סיד, באתר קארטיוב, ‏06 באוגוסט 2008
  3. ^ גארי לורד, קיה פרו סיד, באתר אוטו אקספרס, ‏20 בפברואר 2009
  4. ^ קיה סיד 2008–2013 פרו 2.0 אוט' EX - מפרט טכני, באתר אוטו (מגזין)
  5. ^ דני שטיינמן, קיה סיד חדשה – החשיפה, באתר אוטו (מגזין), ‏06 במרץ 2012
  6. ^ 2013 קיה סיד סטיישן SW החדשה – הפרטים המלאים, באתר קארטיוב, ‏20 בנובמבר 2012
  7. ^ קיה פרו-סיד החדשה בישראל – מחיר של 135,900 שקל, באתר קארטיוב, ‏09 במאי 2013
  8. ^ קיה סיד GT ליין: מנוע טורבו 1.0 ליטר ותיבת DCT, באתר קארטיוב, ‏20 בפברואר 2015
  9. ^ 2016 קיה סיד החדשה נחשפת – מתיחת פנים, באתר קארטיוב, ‏27 ביוני 2015
  10. ^ קיה חושפת את הסיד החדשה 2018 - השנה בישראל, באתר קארטיוב, ‏15 בפברואר 2018
  11. ^ מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש לקיה סיד ואקסיד 2021, באתר קארטיוב, ‏17 בדצמבר 2020
  12. ^ 2018 קיה סיד סטיישן SW נחשפת, באתר קארטיוב, ‏06 במרץ 2018
  13. ^ 2019 קיה פרו-סיד החדשה נחשפת - כולל דגם GT ספורטיבי, באתר קארטיוב, ‏13 בספטמבר 2018
  14. ^ 2019 קיה סיד GT החדשה - ספורטיבית לייט, באתר קארטיוב, ‏13 בספטמבר 2018
  15. ^ קיה אקסיד נחשף - קרוסאובר קומפקטי חדש לקיה, באתר קארטיוב, ‏26 ביוני 2019
  16. ^ קיה מציגה גרסה היברידית פלאג-אין לסיד סטיישן ולאקסיד, באתר קארטיוב, ‏02 בספטמבר 2019
  17. ^ מתיחת פנים: 2022 קיה סיד החדשה נחשפת, באתר קארטיוב, ‏14 ביולי 2021
  18. ^ קיה סיד - נתוני מכירות בישראל, באתר קארזון
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

31771664קיה סיד