קיה סיד
קיה סיד הדור השלישי | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | קיה מוטורס |
שנות ייצור | 2006 - הווה |
הרכבה | סלובקיה |
חברת אם | יונדאי |
סיווג | מכונית משפחתית |
מרכב |
האצ'בק בעלת חמש או שלוש דלתות סטיישן עם חמש דלתות |
פלטפורמה |
פלטפורמת יונדאי-קיה J4 (דור ראשון) פלטפורמת יונדאי-קיה J5 (דור שני) פלטפורמת יונדאי-קיה K2 (דור שלישי) |
מפרט טכני | |
קשר | קיה פורטה, יונדאי i30, יונדאי אלנטרה |
קיה סיד (באנגלית: Kia Ceed) היא מכונית משפחתית במרכב האצ'בק וסטיישן בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי קיה מוטורס משנת 2006. היא הוצגה בתערוכת הרכב של פריז בספטמבר 2006[1] והגיע לישראל בשנת 2008[2].
דור ראשון (2012-2006)
הדור הראשון יוצר בין השנים 2012-2006. הדור הראשון יוצר במרכב האצ'בק כגרסת בסיס ומרכב סטיישן כמרכב בחירה, מרכב הסטיישן הוצג בשנת 2007 בשם קיה סיד ספורטסווגון.
מנועי הדור הראשון
הדור הראשון כלל שני סוגי מנועים בהספקים שונים.
- מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-126 כוחות סוס. למנוע הבנזין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.
- מנוע טורבו דיזל בדגמי הסטיישן בנפח 1.6 ליטרים המספק בין 115 ל-128 כוחות סוס למנוע הדיזל תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים או תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.
מתיחת פנים שנת 2009
בתערוכת הרכב של פרנקפרוט בשנת 2009 הציגה קיה את מתיחת פנים לסיד שכללה עיצוב חדיש והוספת 25 מ"מ לאורך.
יחד עם מתיחת הפנים הציגה קיה גרסה בשם קיה פרו סיד[3], גרסה בעלת מרכב האצ'בק עם שלוש דלתות הכוללת מנוע בנזין I4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטרים המספק כ-143 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 10.3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 206 קילומטרים לשעה[4].
דור שני (2018-2012)
הדור השני יוצר בין השנים 2012–2018. הדור השני הוצג בתערוכת הרכב של ז'נבה במרץ 2012[5], השינויים העיקרים בין הדור השני לראשון הם העיצוב ה"מודרני" והוספת 5 ס"מ לאורך, הנמכת הגובה בס"מ והצרת הרוחב בס"מ.
היצע המנועים לא השתנה מהותית, אך רובם עברו שיפור שנועד לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים. הציע המנועים כולל 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין המספקים כ-100 ו-130 או 135 כוחות סוס ומנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 110 או 128 כוחות סוס. כל הגרסאות מוצעות עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית בעלת שישה הילוכים. כאשר הדיזל מוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים.
גרסאות הדור השני
מלבד הגרסה הבסיסית (חמש דלתות) הציגה קיה שלוש גרסאות נוספות. הראשונה, קיה סיד SW, גרסת הסטיישן לגרסה הבסיסית הכוללת היצע מנועי בנזין 1.4 ו-1.6 ליטרים המספקים כ-100 כוחות סוס (1.4 ליטרים) ו-135 כוחות סוס (1.6 ליטרים). מנוע ה-1.4 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית, ומנוע ה-1.6 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמדים. הסיד סטיישן כוללת גם הציע מנועי דיזל בנפח 1.4 ליטרים ו-1.6 ליטרים המספקם כ-90 כוחות סוס (במנוע 1.4 ליטרים) ו-110 כוחות סוס (במנוע ה-1.6 ליטרים) ו-128 כוחות סוס (במנוע ה-1.4 ליטרים). מנוע ה-1.4 ליטרים כולל תיבת הילוכים ידנית ושאר הגרסאות כוללת תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. גרסת הסטיישן הוצגה בסוף שנת 2012[6]. השנייה, קיה פרו סיד, גרסת השלוש דלתות שהונמכה ב-40 ס"מ הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-135 כוחות סוס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים. הפרו סיד הוצגה בשנת 2013[7]. השלישית, קיה סיד GT ליין, גרסת בעלת עיצוב ספורטיבי שגם מציגה את יחידות ההנעה הבאות של קיה. הסיד GT ליין כוללת מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטרים המספק כ-120 כוחות סוס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. היא הוצגה בשנת 2015[8].
מתיחת פנים שנת 2015
ביוני 2015 הציגה קיה את מתיחת הפנים לסיד[9], הכוללת עיצוב חדיש שיפור איכות הנסיעה והוספת מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטרים המספק בין-100 ל-120 כוחות סוס. ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. המנוע ותיבת ההילוכים הוצגו בגרסת הסיד GT ליין בפברואר 2015.
דור שלישי (2018-הווה)
בתערוכת הרכב של ז'נבה בפברואר 2018 הציגה קיה את הדור השלישי לסיד[10]. הדור השלישי רחב ב-20 מ"מ ונמוך ב-23 מ"מ מהדור השני. הדור השני כלל את אותם סוגי מנועים ומנוע בנזין אחד חדש בנפח 1.4 ליטרים המספק כ-140 כוחות סוס.
בדצמבר 2020 הציגה קיה מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.5 ליטרים המחליף את מנוע ה-1.4 ליטרים[11], המנוע החדש מספק כ-160 כוחות סוס ומיועד לקיה סיד ולאקסיד בלבד.
גרסאות הדור השלישי
מלבד הגרסה הבסיסית הציגה קיה חמש גרסאות נוספות. הראשונה, קיה סיד SW, גרסת הסטיישן הוצגה במרץ 2018[12]. היא כוללת תא מטען בנפח 600 ליטרים. בתחום המנועים גרסת הסטיישן מוצעת עם אותם מנועים כמו בגרסה הבסיסית. השנייה, קיה פרו סיד, גרסה שבעבר הייתה בעלת מרכב האצ'בק בעלת שלוש דלתות מהדור השלישי קיה שינתה את מרכב הפרו סיד לחמש דלתות פאסטבק (שוטינג ברייק) הכוללת שלושה מנועים שתיים בנזין ואחד דיזל, מנועי הבנזין בנפחי 1.0 ו-1.4 ליטרים המספקים כ-120 ו-140 כוחות סוס, מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-136 כוחות סוס. גרסת הפרו סיד הוצגה בספטמבר 2018[13]. השלישית, קיה סיד GT, גרסת הביצועים הגבוהים לגרסת הפרו סיד הכוללת עיצוב ספורטיבי ומתלים המתאימים למכונית ספורט, היא כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-204 כוחות סוס. גרסת הסיד GT הוצגה יחד עם גרסת הפרו סיד[14]. הרביעית, קיה אקסיד, גרסת השטח/פנאי בעלת מרכב קרוסאובר הכוללת עיצוב קופה ושלושה מנועי טורבו בנזין ושני מנועי דיזל מנועי הבנזין בנפחי 1.0 ו-1.4 ו-1.6 ליטרים המספקים כ-120 ו-140 ו-204 כוחות סוס. מנועי הדיזל בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-115 או 136 כוחות סוס. גרסת האקסיד הוצגה ביוני 2019[15]. החמישית, קיה סיד היברידית פלאג אין, גרסה בעלת הנעה היברידית נטענת לקיה סיד סטיישן ולקיה אקסיד בלבד. מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-80.4 כוחות סוס ומנוע חשמלי המספק כ-60.6 כוחות סוס וסוללת ליתיום יון בקיבולת 8.9 קילוואט שעה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 60 קילומטרים. הגרסה היברידית הוצגה בספטמבר 2019[16].
מתיחת פנים שנת 2021
ביולי 2021 הציגה קיה את מתיחת הפנים לסיד החדשה[17]. מתיחת הפנים כוללת עיצוב חדש לפגושים האחוריים והקדמיים של הסיד עם הלוגו החדש של קיה, ופנסיים בעיצוב חדש מאחור. העיצוב עצמו הוא יותר ספורטיבי אך המכונית אינה מכוונת לספורט. פנים המכונית נותר כמעט ללא שינוי אך נוספו לו לוח מחחונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ' ומסך מגע המציג את המולטימדיה בגרפיקה משופרת בקוטר 10.25 אינץ' או 8.0 אינץ' (בדגמים הבסיסים).
בתחום ההנעה הסיד החדשה כוללת את היחידות ההנעה החדשות של קיה, מנוע ה-1.5 ליטר טורבו 160 כ"ס, מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס, מנוע הדיזל 1.6 ליטר 136 כ"ס. לדגמי הביצועים, סיד GT ופרו-סיד GT יש מנוע 1.6 ליטר טורבו 204 כ"ס. לכל המנועים מערכת מיקרו היברידית 48 וואט המסייעת בצריכת הדלק.
לגרסת הסטיישן יש את מערכת ההנעה היברידית של הנירו, מנוע 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי המספקים יחד 141 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 8.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ.
מחוץ לאירופה
קיה סיד נמכרת באירופה, טורקיה, ישראל ודרום אפריקה. בדור השני נמכרה הסיד גם ברוסיה וקזחסטן. משנת 2010 נמכרת גם במרוקו. בשנת 2014 מכרה קיה את גרסת הפרו סיד למשך שנתיים בלבד באוסטרליה וניו זילנד.
מכירות בישראל
נתוני מכירות בישראל על פי נתוני קארזון[18]:
שנה | יחידות שנמכרו |
---|---|
2008 | 546 יחידות |
2009 | 897 יחידות |
2010 | 1,385 יחידות |
2011 | 1,627 יחידות |
2012 | 1,339 יחידות |
2013 | 1,119 יחידות |
2014 | 2,385 יחידות |
2015 | 3,395 יחידות |
2016 | 4,097 יחידות |
2017 | 2,971 יחידות |
2018 | 1,717 יחידות |
2019 | 1,241 יחידות |
2020 | 648 יחידות |
2021 | 220 יחידות |
גלריה
-
דור ראשון
-
קיה סיד סטיישן דור ראשון
-
מתיחת פנים 2009
-
גרסת הסטיישן מתיחת פנים 2009
-
גרסת הפרו סיד דור ראשון
-
קיה סיד סטיישן דור שני
-
גרסת הפרו סיד דור שני
-
גרסת ה-GT ליין
-
מתיחת פנים 2015
-
דור שלישי
-
קיה סיד סטיישן דור שלישי
-
גרסת הפרו סיד דור שלישי
-
גרסת האקסיד
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של קיה סיד
הערות שוליים
- ^ סטיוארט ווטרמן, תערוכת הרכב בפריז: קיה סיד, באתר אוטובלוג, 29 בספטמבר 2006
- ^ רוני שטרן, השקה מקומית: קיה סיד, באתר קארטיוב, 06 באוגוסט 2008
- ^ גארי לורד, קיה פרו סיד, באתר אוטו אקספרס, 20 בפברואר 2009
- ^ קיה סיד 2008–2013 פרו 2.0 אוט' EX - מפרט טכני, באתר אוטו (מגזין)
- ^ דני שטיינמן, קיה סיד חדשה – החשיפה, באתר אוטו (מגזין), 06 במרץ 2012
- ^ 2013 קיה סיד סטיישן SW החדשה – הפרטים המלאים, באתר קארטיוב, 20 בנובמבר 2012
- ^ קיה פרו-סיד החדשה בישראל – מחיר של 135,900 שקל, באתר קארטיוב, 09 במאי 2013
- ^ קיה סיד GT ליין: מנוע טורבו 1.0 ליטר ותיבת DCT, באתר קארטיוב, 20 בפברואר 2015
- ^ 2016 קיה סיד החדשה נחשפת – מתיחת פנים, באתר קארטיוב, 27 ביוני 2015
- ^ קיה חושפת את הסיד החדשה 2018 - השנה בישראל, באתר קארטיוב, 15 בפברואר 2018
- ^ מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש לקיה סיד ואקסיד 2021, באתר קארטיוב, 17 בדצמבר 2020
- ^ 2018 קיה סיד סטיישן SW נחשפת, באתר קארטיוב, 06 במרץ 2018
- ^ 2019 קיה פרו-סיד החדשה נחשפת - כולל דגם GT ספורטיבי, באתר קארטיוב, 13 בספטמבר 2018
- ^ 2019 קיה סיד GT החדשה - ספורטיבית לייט, באתר קארטיוב, 13 בספטמבר 2018
- ^ קיה אקסיד נחשף - קרוסאובר קומפקטי חדש לקיה, באתר קארטיוב, 26 ביוני 2019
- ^ קיה מציגה גרסה היברידית פלאג-אין לסיד סטיישן ולאקסיד, באתר קארטיוב, 02 בספטמבר 2019
- ^ מתיחת פנים: 2022 קיה סיד החדשה נחשפת, באתר קארטיוב, 14 ביולי 2021
- ^ קיה סיד - נתוני מכירות בישראל, באתר קארזון
31771664קיה סיד