עופר גלבוע

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עופר גלבוע
עופר גלבוע
לידה 30 במאי 1959 (גיל: 65)
ישראלישראל רשפים, ישראל
תפקיד מייסד ובעל השליטה בקבוצת Challenge

עופר גלבוע (נולד ב-30 במאי 1959) הוא איש עסקים, תעשיין ויזם ישראלי. בעל השליטה בחברת התעופה Challenge Airlines IL (לשעבר ק.א.ל.) ובקבוצת Challenge, המפעילה מודל של אינטגרציה גלובלית בתחום מטענים אוויריים מורכבים. מכהן כיו"ר זרוע ההשקעות הפרטית Challenge Investments. חתן פרס התעשייה מטעם התאחדות התעשיינים לשנת 2005.

ביוגרפיה

גלבוע נולד בקיבוץ רשפים ובינקותו עבר עם הוריו לאשדוד. כעבור שנים ספורות עברו ליישוב עשרת, שבו גדל והתחנך. בתקופת התיכון ובה בעת ללימודיו בתיכון דה שליט ברחובות הדריך בתנועת הנוער "הצופים" ושימש כשליח מטעמה לתנועת "דרור הבונים" בארצות הברית.[1]

התגייס לצה"ל בשנת 1977 לאחר שנה בקורס טיס, שירת כסייר אוויר ביחידת סיור האוויר המטכ"לית, שלף, שעליה פיקד לאחר שסיים בהצטיינות קורס קצינים.

גלבוע בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) ותואר שני במנהל עסקים (MBA) שהשלים בהצטיינות, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במקביל ללימודיו באוניברסיטה התמחה אצל שופט בית המשפט העליון גבריאל בך ובמשרד יגאל ארנון, שבו גם עבד בהמשך כעורך דין בתחומי משפט מסחרי, בנקאות ונדל"ן.

לאחר סיום לימודיו שימש כלכלן ראשי של קבוצת דלתא גליל, המתמחה באספקת הלבשה תחתונה לרשתות אופנה בעולם. בשנת 1992 התמנה לסמנכ"ל דלתא לונדון, חברת הבת הגדולה של דלתא גליל. בשנת 1994 התמנה למנכ"ל החברה, שצמחה והתפתחה תחת ניהולו. ב-1998 פרש גלבוע מהחברה ושב עם משפחתו לישראל.

בשנים 1998–1999 שימש גלבוע משנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי. בתפקידו זה הוביל את שיווק מגדלי עזריאלי בתל אביב.

בשנת 2000 החל גלבוע לכהן כמנכ״ל חברת הטקסטיל בגיר, שהעסיקה בתקופה זאת מעל 3,000 עובדים וסיפקה חליפות לרשתות שיווק בעולם. גלבוע נכנס לתפקיד בעת משבר בחברה, שחל כתוצאה מכניסת ייצור זול מהמזרח הרחוק. בתקופת ניהולו ננקטו צעדי הבראה: התייעלות תפעולית והעברת קווי הייצור למזרח הקרוב והרחוק ופתיחת שווקים חדשים. בנוסף עוצבה אסטרטגיה של חדשנות בביגוד, כדוגמת חליפות מתכבסות, חליפות קלות במיוחד וחליפות מקררות שהתבססו על טכנולוגיה ייחודית של נאס"א.[2] בשנת 2004 רכש גלבוע ביחד עם שותף פיננסי את בגיר מאת קבוצת איי.די.בי הישראלית והוביל את החברה להנפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בשנת 2005.[3][4] בשנת 2010 עזב גלבוע את החברה.

בשנת 2004 הוענק לגלבוע פרס איי. די. בי. בחדשנות בתעשייה על רקע הפיכת בגיר לחברה מובילה עולמית בחדשנות בתחום הביגוד. כמו כן, בשנת 2005 זכה גלבוע פרס התעשייה מטעם התאחדות התעשיינים, בזכות הובלת מהלכים פורצי דרך בבגיר: העתקת מפעלים, הנהגת חדשנות בביגוד ועוד.[5]

בשנת 2010, לאחר פרישתו מבגיר, רכש גלבוע את השליטה בחברת התעופה ק.א.ל. (קווי אוויר למטען) ביחד עם שותפו, קברניט אשל חפץ. טרם הרכישה נקלעה החברה לקשיים ואף עמדה על סף קריסה.[1][6] מיד לאחר רכישתה נקטה החברה בתהליכי הבראה. בהמשך הוחלט על הקמת קבוצה גלובלית, שמרכזה באירופה. עוד הוחלט כי הקבוצה תתמקד בהובלה מדלת לדלת (Door-to-Door Shipping) של מטענים אוויריים גדולים ומורכבים במיוחד. לשם כך נבחר להשקיע בצי מטוסים מודרני יותר: בואינג 747-400F, שיאפשר לקבוצה התמקדות ביעדים מובילים ברחבי העולם. שם הקבוצה נקבע ל־Challenge Group והיא מורכבת משמונה חטיבות, שאחת מהם היא Challenge Airlines IL, לשעבר ק.א.ל.[7][8]

מרכזה של קבוצת צ'אלנג' (Challenge Group) באירופה ושם גם יושבת הנהלתה. לקבוצה שלוש חברות תעופה: בבלגיה, במלטה ובישראל, המפעילות אחד עשר מטוסי מטען רחבי גוף, מהם עשרה בבעלות הקבוצה. בנוסף מפעילה הקבוצה בעיר ליאז' שבבלגיה מסוף מטענים מהגדולים באירופה, חטיבת שינוע יבשתי בתוך אירופה, זרוע תחזוקת מטוסים, זרוע ליסינג של מטוסים, וחטיבה לסחר במטענים. צ'אלנג' מעסיקה כ־1,000 עובדים, רבים מהם במסוף בליאז' וכ־150 בישראל.[1][9][10]

בשנת 2023 יזם גלבוע הקמת זרוע השקעות פרטית בשם Challenge Investments.[1]

חיים אישיים

גלבוע נשוי ואב לבת ושני בנים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עופר גלבוע בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 1.2 1.3 נתנאל אריאל, ‏עופר גלבוע רכש חברת תעופה שעמדה בפני פשיטת רגל. היום היא שווה כמיליארד דולר, באתר גלובס, 30 ביוני 2024
  2. ^ מירב אנקורי, ‏עסקאות חדשות לבגיר ביפן, ארה"ב ואנגליה בשווי כולל של 6.3 מיליון דולר, באתר גלובס, 8 בנובמבר 2009
  3. ^ תני גולדשטיין, בגיר מתכוונת לרכוש 2 חברות בארה"ב, באתר ynet, 6 באפריל 2005
  4. ^ גולן פרידנפלד, ‏בארינבוים וגלבוע מתלבשים על פולגת: ירכשו השליטה מכלל תעשיות, באתר גלובס, 1 בדצמבר 2004
  5. ^ הדס מנור, הזוכים בפרס התעשייה לשנת 2005: מיקי פדרמן, עופר גלבוע ויוסף ברנע, באתר גלובס, ‏19 בדצמבר 2005
  6. ^ עמירם כהן, קלוזינג לק.א.ל: נמכרה לקבוצת משקיעים בראשות ירום אורן ועופר גלבוע ב-9.1 מיליון דולר, באתר The Marker, ‏10 באוגוסט 2010
  7. ^ נווית זומר, הבהלה למטוסי מטען: כך הפכה תע"א למובילה עולמית בהסבת מטוסים, באתר Ynet, ‏6 בדצמבר 2021
  8. ^ מעריב אונליין, התעשייה האווירית לישראל מסרה לקבוצת Challenge מטוס מסוג בואינג 747, באתר מעריב, ‏17 ביוני 2024
  9. ^ שלי אפלברג, "נהפוך לטינדר של עולם הלוגיסטיקה": חברת טראקנט חתמה על הסכם עם ק.א.ל, באתר The Marker, ‏12 בדצמבר 2021
  10. ^ מיכל רז-חיימוביץ', טיסות מסחר מיוחדות ייבאו ציוד חיוני מסין לישראל למלחמה בקורונה, באתר גלובס, ‏29 במרץ 2020
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

39602583עופר גלבוע