סיסמה (פרסום)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
סיסמת פרסום (בלעז סלוגן) היא משפט קצר וקליט שבא להעביר מוטו או מסר שיווקי בצורה שתיזכר היטב אצל הצרכנים. סיסמת הפרסום, בדומה ללוגו, היא מרכיב חשוב במיתוגו של שירות, מוצר או ארגון.
הסיסמה מופיעה באמצעי הפרסומת השונים: תשדיר פרסומת בטלוויזיה או ברדיו, מודעת פרסומת בעיתון, פרסום באתר אינטרנט וכדומה, וכן על אריזות המוצר, על נייר מכתבים של הארגון, במסרי דואר אלקטרוני היוצאים ממנו וכדומה. לעיתים נכתב לסיסמה לחן, והיא הופכת לזמריר.
בעת יצירת סיסמה חדשה יש להביא בחשבון שיקולים שונים לבנייתה הנכונה. קיימים שיקולים מצד המפרסם וקיימים שיקולים מצד הלקוחות.
מסרים אופייניים לסיסמאות:
- הדגשת מאפיין חשוב של המותג
- "העיתון הנפוץ ביותר במדינה" (מעריב)
- "העיתון של המדינה" (ידיעות אחרונות)
- "הופך שעה אבודה לשעת עבודה" (פלאפון)
- תדמית חיובית למוצר, ללא קשר מהותי לתכונותיו
- "לאהוב את החיים" (קוקה-קולה)[1]
- "קוקה קולה - טעם החיים" (קוקה - קולה)
- "ככה זה כשאוהבים" (סלקום)
- ביטוי קצר וקליט, אשר הופך בחלוף הזמן למטבע לשון:
- "החום בוטל – שותים קריסטל" (קריסטל (משקה))
- "זה טוב, זה אֹסם" (אסם)
טכניקות המופיעות בסיסמאות:
- משחק מילים של כפל משמעות
- "אתה עושק מורשה?" (האגודה לזכויות האזרח בקמפיין נגד ניצול עובדי קבלן)
- "תעסה אותך בריא יותר" (מיטת רפאל)
- חרוז
- "קיווי עסיסי עם ויטמין סי" (מועצת הפירות והירקות)
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ סיסמה חדשה לקוקה קולה: "לאהוב את החיים", באתר ynet, 30 באפריל 2007
22966794סיסמה (פרסום)