סיסו S-21

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סיסו S-21
Sisu S-21
Sisu S-22
Sisu S-22
מאפיינים כלליים
יצרן
  • Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ') (עד מרץ 1948)[1]
  • Vanajan Autotehdas (אנ')[2]
שנות ייצור 19551943
הרכבה פינלנדפינלנד פינלנד
מודל אחריו
  • Sisu K-23
  • Vanaja VK-series
אורך 6,430 מ"מ
רוחב 2,240 מ"מ
משקל 3,000 ק"ג (ריק), 7-8 טון (ברוטו)
בסיס גלגלים 4,140-3,980 מ"מ
מפרט טכני
מנוע

מנועי בנזין

  • 6 צילינדרים, המפיק 90 כ"ס, מנוע מתוצרת "Sisu Auto" (אנ') דגם מנוע "SA-5"
  • מנוע מתוצרת "Tampella" (אנ'), דגם מנוע "6000"
  • מנוע מתוצרת קאדילק, דגם מנוע "1G"
  • מנוע מתוצרת קאדילק, דגם מנוע "6C-2"
  • מנוע מתוצרת "White Motor Company" (אנ'), דגם מנוע "160AX"

מנועי דיזל

  • מנוע מתוצרת "Kämper", דגם מנוע "4D10H"
  • מנוע מתוצרת "Leyland Motors" (אנ'), דגם מנוע "O.350"
  • מנוע מתוצרת "Saurer" (אנ'), דגם מנוע "F-130"
הילוכים
  • תוצרת "ZF" ("ZF Friedrichshafen" (אנ'))
  • תוצרת "Valmet Rautpohja factory"

סיסו S-21פינית : Sisu S-21) היא סדרה של משאיות מתוצרת יצרנית הרכב הכבד Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ') אשר במרץ 1948 לאחר ארגון מחדש הפכה ל- Vanajan Autotehdas (אנ')

דגמי המשאיות יוצרו בין השנים 19551943 ב-פינלנד[3]

רקע היסטורי

דגם "סיסו S-21" פותח בתקופה מלחמת ההמשך (אשר הייתה אחת משתי המלחמות (לאחר מלחמת החורף) בין ברית המועצות לפינלנד במהלך מלחמת העולם השנייה, אשר פרצה ב-25 ביוני 1941 והסתיימה ב-19 בספטמבר 1944) עבור כוחות ההגנה הפיניים ("Finnish Defence Forces" (אנ'))[4]. עם סיום המלחמה נפתחה מלחמת לפלנד, בסופה גורשו הגרמנים מאדמת פינלנד. באפריל 1945 גורשו הכוחות הגרמנים האחרונים מהמדינה.

הייצור הסדרתי לא הופעל לפני סיום המלחמה והחברה שנוסדה לייצור בזמן המלחמה ייצרה בסופו של דבר כלי רכב לארגוני מדינה וחברות פרטיות. רבים מהמשאיות לאחר המלחמה הונעו על ידי מנועי עודפים של צבא ארצות הברית

סוג הנעה : 4x2

דגמים

  • "S-21"
  • "S-22"
  • "S-22K" - יוצרה בעיקר לשוק האזרחי, משקל כולל : 7 טון
  • "Vanaja V-48" - יוצק בין השנים 1952 - 1948, יוצרו 650 יחידות

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיסו S-21 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Blomberg, Olli (2006). Suomalaista Sisua vuodesta 1931 – Monialaosaajasta kuorma-autotehtaaksi [Finnish Sisu since 1931 – From multi-industrial expert to lorry factory] (בפינית). Karis: Oy Sisu Auto Ab. מסת"ב 952-91-4918-2.
  2. ^ Mäkipirtti, Markku (2008). Vanaja. Ajoneuvot Suomessa (in Finnish). Volume 1 (1st ed.). Tampere: Apali Oy. מסת"ב 978-952-5026-72-6.
  3. ^ ייצור סדרה סיסו sisua.net/gallery3/var/albums/un-proto/Muita%20kuvia/skannaus/sv23
  4. ^ Blomberg, Olli (2003). Yhteissisusta Vanajan ja Sisun kautta Patriaan (בפינית). Hämeenlinna:Patria Vehicles Oy. מסת"ב 952-91-5613-8
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0